Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@06:35:13 GMT

سومین حضوری سعد حریری در بعبدا

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۱۷۶۹

سومین حضوری سعد حریری در بعبدا

منابع آگاه از پرونده تشکیل دولت لبنان اعلام کردند نخست وزیر مکلف از زمانی که مامور به تشکیل دولت شده است، امروز برای سومین بار به بعبدا (کاخ ریاست جمهوری) می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، منابع با بیان اینکه سعد الحریری، نخست وزیر مکلف لبنان امروز نیز به بعبدا می‌رود که این سومین حضور وی در کاخ بعبدا از روز پنجشنبه است، تصریح کردند که الحریری برداشت اولیه‌ای از حجم دولت و توازن در توزیع وزارت‌خانه‌ها میان طوائف و فراکسیون‌های سیاسی و نیز فهرستی از اسامی پیشنهادی یا نامزدها برای تصدی برخی از وزارت‌خانه‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع گفتند که این اطلاعات اولیه حاصل رایزنی‌های الحریری با تعدادی از نمایندگان فراکسیون‌ها و بالاخص با شخص میشل عون، رئیس جمهوری لبنان است.

منابع افزودند، الحریری رویکردی نیز نسبت به مسائل باقی مانده برای تعیین موضع‌گیری جهت تعامل با آنها برای تشکیل دولت از جمله امکان تبادل دو وزارتخانه کشور و خارجه میان خود وی با میشل عون در اختیار دارد که این امکان را می‌دهد تا مصطفی ادیب در سمت وزارت خارجه تعیین شود و نیز وزیر دروزی دومی در یک دولت با ۲۰ یا ۲۲ یا ۲۴ وزیر تعیین شود.

همچنین تعداد نهائی وزیران بر اساس ارزیابی توازن‌ها در میان مسیحیان صورت می‌گیرد چراکه در بین مسیحیان، می‌تواند تعداد وزیران متفاوت باشد اما این تفاوت، تاثیری بر پست‌های مسلمانان در دولت ندارد.

تکلیف وزارت نیرو نیز اینگونه حل می‌شود که رئیس جمهور با برعهده نگرفتن جریان ملی آزاد با تعیین وزیر این وزارت خانه موافقت کرده است و احتمالاً، با وزارت مشاغل تبادل می‌شود که جریان ملی آزاد مدت‌ها بود که تمایل به تصدی آن داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد

امتداد - حریری گفت: با فروکش کردن حوادث نظامی در منطقه نوسانات ارزی بطور کامل خنثی شده و دلار در حال حرکت به سمت قیمت‌های قبلی است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت:  رفتار دلار در کشور ما اصلا منطقی و مبتنی بر ضوابط اقتصادی نیست. اتفاقی که دلار را از کانال ۴۰ هزار تومان به کانال ۵۰ هزار تومان رساند و بعد از دوره ثباتی که در حدود کانال ۵۰ داشتیم آن را به سمت کانال ۷۰ هزار تومان کشاند کاملا ریشه سیاسی داشت و برگرفته از حوادث نظامی در خلیج فارس و خاورمیانه بود.

حریری تاکید کرد: مگر در شش ماهه گذشته چه تغییر مهمی در شاخص‌های اقتصادی رخ داده که قیمت دلار جهش پیدا کند و به سمت کانال ۷۰ هزار تومان برود؟

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین اظهار داشت: طبیعتا شاهد این هستیم که با فروکش کردن حوادث نظامی در منطقه نوسانات ارزی بطور کامل خنثی شده و دلار در حال حرکت به سمت قیمت‌های قبلی است. تاریخ خاورمیانه به بعد و قبل از حمله ایران به اسرائیل تقسیم شد.

وی اضافه کرد: پاسخ مناسب و سخت ایران و بعد هم ناتوانی اسرائیل در کنترل اوضاع، آرامش را به جامعه و بازار‌ها تزریق و دلار به سمت نزول قیمتی حرکت کرد. به عقیده من قیمت دلار حتما کانال‌های بسیار کمتر و در حوالی ۵۰ هزار تومان را تجربه خواهد کرد. برای دلار بالای ۵۰ هزار تومان نمی‌‎شود دلایل منطقی و اقتصادی تعریف کرد.

حریری در پایان تاکید کرد: اگرچه تحمیل شرایط فوق حساس اقتصادی به کشور ما بی‌نظیر است، اما تلاطم بازار‌ها بعد از حوادث سیاسی و منطقه‌ای اصلا مخصوص ایران نیست و تمام اقتصاد‌های دنیا را شامل می‌شود. شرایط بد اقتصادی پس از کرونا در کشور‌های اروپایی، افت قیمت روبل پس از تحریم روسیه و اتفاقات اقتصادی ترکیه شاهد مثالی از این شرایط است. 

منبع: اقتصاد۱۲۰

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان