Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-05@05:27:30 GMT

طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۱۹۸۴

طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان افتتاح شد

به گزارش صدای ایران، طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان(کوچ) به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

هدف کلی از اجرای این طرح، افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن خویش و داشتن سبک زندگی فعال و سالم است. اهداف اختصاصی این طرح شامل «غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی تمام دانش‌آموزان کشور در دو مرحله اولیه و ثانویه»، «جلب حمایت و همکاری تمام ذی‌نفعان به ویژه مدیران، معلمان و کارکنان، دانش‌آموزان و والدین»، «جلب حمایت و همکاری سازمان‌های سهیم و موثر در کمک به جای بهتر پروژه و همچنین مشارکت تمام حوزه‌های وزارت آموزش و پرورش»، «ایجاد تغییر رفتار و سبک زندگی دانش‌آموزان به سبک زندگی فعال و سالم»، «کاهش ۳ درصدی تعداد دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن»، «کمک به حفظ وضعیت دانش‌آموزان دارای وزن طبیعی و متناسب» و «کمک به بهبود وضعیت دانش‌آموزان لاغر و کم وزن» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش کار اینگونه است که سنجش اولیه شاخص توده بدنی تمام دانش‌آموزان حداکثر تا پایان آبان‌ماه انجام می‌شود و نتایج سنجش اولیه در سامانه سناد ثبت خواهد شد. دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق شناسایی شده و آموزش، مشاوره، حمایت و نظارت بر افزایش فعالیت‌های حرکتی  و کنترل تغذیه( توانمندسازی و ترغیب دانش آموزان در مدیریت وزن) و ارائه بازخوردهای لازم انجام می‌شود.

 تکمیل و تحویل فرم اجرا به مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت در مورد دانش آموزان دارای کم وزنی و چاقی، دریافت میثاق نامه و دلنوشته دانش آموزان در خصوص کنترل وزن خودشان، سنجش ثانویه شاخص توده بدنی تمام دانش آموزان به ویژه دانش آموزانی که در سنجش اولیه با اضافه وزن و چاقی روبه‌رو بودند، از فعالیت‌هایی است که انجام می‌شود.

پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کنترل وزن چاقی دانش آموز دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش درس زندگی به دانش آموزان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدرسه‌ای در یزد با رویکرد تحول و نوآوری، علاوه بر تعلیم و تربیت درس زندگی نیز به دانش آموزان می‌آموزد.

همه برنامه‌های این مدرسه به سمتی پیش می‌رود که دانش آموزان را با زندگی بهتر آشنا کند.
نظافت این مدرسه با خود دانش آموزان است وهر دانش آموز خودش را مسئول زیبایی مدرسه می‌داند.
در خیلی از برنامه‌ها همه‌ی کار‌ها به دست خود دانش آموزان انجام می‌شود و اداره برنامه‌ها و کار‌ها را بچه‌ها با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند.
نکته قابل توجه این است که در برنامه‌های این مدرسه دانش اموزان حق انتخاب دارند تا با سلیقه خود انتخاب کنندومعلمان مدرسه در همه برنامه‌ها با دانش اموزان همکاری و مشارکت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند