Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در پی اشکال فنی در سیستم رانش یک فروند لنج تجاری ‌ پس از برخورد با صخره‌های ورودی بندر حمریه ‌امارات، پس از ۷۲ ساعت تلاش بی‌وقفه تیم های جستجو و نجات از غرق شدن نجات یافت‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ‌علی‌رضا محمدی کرجی‌ران‌ در خصوص جزییات این سانحه و عملیات جستجو و نجات آن اظهار داشت: ‌یک فروند لنج تجاری با 500 تن محموله صادراتی دچار نقص فنی در سیستم رانش شده و پس از برخورد با صخره‌های ورودی بندر حمریه کشور امارات دچار پارگی بدنه و نهایتا باعث آبگرفتگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه با موافقت گارد ساحلی دولت امارات و با هماهنگی مرکز جستو و نجات دریایی هرمزگان و حفاظت و ایمنی دریانوردی بندر لنگه تیم نجات به محل سانحه در آب‌های کشور امارات اعزام و مقدمات انتقال قسمتی از محموله توسط شناورهای عبوری صورت گرفت، افزود: به موازات آن برنامه نجات شناور با همکاری یک فروند شناور لندینگ کرافت (نظامی 2)  و گروه نجات به همراه تیم غواصی برنامه‌ریزی شد.

بوشهر|لنج تجاری تنگستانی‌ها در خلیج فارس غرق شد / 4 خدمه لنج نجات یافتندخوزستان| یک‌فروند شناور از غرق‌شدگی در آبراه "اروند" نجات یافت

این مقام مسئول ادامه داد: پس از سبک‌سازی و آب‌بند کردن محفظه‌ها و به‌کارگیری بالن‌های هوا و همچنین  با گونه‌گذاری و گذاشتن پمپ جهت تخلیه آب ورودی، عملیات انتقال و یدک کردن شناور مهیا و شناور مذکور جهت  تعمیرات به یکی از مجتمع‌های کشتی‌سازی در بندر لنگه انتقال یافت.

به گفته محمدی‌کرجی‌ران عملیات نجات این شناورتجاری در آب‌های داخلی کشورهای امارات با همکاری گارد ساحلی این کشور و تیمی متشکل از مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، واحد دریایی و بندری بندر لنگه، نماینده کشتیرانی در بندر حمریه، تعاونی لنجداران لنگه و دیگر گروهای نجات اعزامی به انجام رسید‌.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کل بنادر و دریانوردی یک فروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالله خسروی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رصد و اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات هدفمند عملیاتی، مرزبانان استان موفق شدند سه فروند شناور حامل کالای قاچاق را توقیف کنند.

وی افزود: این کالاها شامل، کولرگازی، لوازم خانگی، وسایل و غذای حیوانات، جاروبرقی، گردو. و صدها قلم دیگر بود که مرزبانان موفق شدند ضمن توقیف سه فروند شناور، پنج نفر را به مراجع قضائی معرفی کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر بیان داشت: بر اساس نظر کارشناسان، ارزش کالاهای کشف شده، ۱۱۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی ضمن تقدیر از همکاری مردم شریف استان گفت: افتخار مرزبانان خدمت به مرزنشینان و استیفای حقوق آنهاست و در راستای مبارزه با قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی کشور عزیز ایران اسلامی، با قاطعیت و هماهنگی مقام قضائی با قاچاقچیان برخورد خواهد شد.

کد خبر 6088468

دیگر خبرها

  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم