Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد مبارزه با کرونا محدودیت‌هایی را در 43 شهرستان و تهران در نظر گرفته است که دانشگاه‌ها نیز شامل این محدودیت‌ها می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در کشور، ستاد ملی مبارزه با کرونا در مصوبه‌ای وضعیت 43 شهر کشور را بحرانی دانست و فعالیت مشاغل مختلف را در این شهرها ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان مشاغلی که باید تعطیل شوند نام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به چشم می‌خورد. البته دانشگاه‌ها در نیمسال تحصیلی جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت آموزشی خود را به صورت مجازی آغاز کرده‌اند. کلاس‌های دروس نظری به صورت آنلاین برگزار می‌شوند.

اما دانشگاه‌ها برای دروس عملی، کارگاهی و همچنین فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی امکان حضور را نیز فراهم کرده بودند که اکنون با وجود محدودیت‌های جدید به مدت یک هفته تعطیل شده‌اند.

43 شهرستانی که محدودیت‌های یک هفته‌ای در آن‌ها آغاز شده شامل شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، چاراویماق، عجب شیر، مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های پیرانشهر، ماکو و مهاباد از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف‌آباد از استان اصفهان و شهرستان‌های ایوان و دره شهر از استان ایلام، شهرستان‌های دماوند و ورامین از استان تهران، درگز از استان خراسان رضوی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، خرمدره از استان زنجان، شاهرود از استان سمنان، استهبان از استان فارس، بانه و بیجار از استان کردستان، بافت، بردسیر، رفسنجان از استان کرمان، اسلام آباد غرب، پاوه و گیلان غرب از استان کرمانشاه، گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، الیگودرز، پلدختر، دورود و کوهدشت از استان لرستان، دلیجان از استان مرکزی، تویسرکان، رزن و نهاوند از استان همدان،شهرستان ابرکوه، خاتم و مهریز از استان یزد هستند.

همانطور که در لیست  بالا اشاره شد در تهران تنها شهرستان‌های دماوند و ورامین در لیست محدودیت‌های یک هفته‌ای قرار دارند اما در شهر تهران فقط مشاغل ۳ و ۴ شامل محدودیت‌ها شده‌اند. دانشگاه‌ها جزء مشاغل گروه 3 هستند بنابراین فعالیت دانشگاه‌های شهر تهران برای یک هفته تعطیل است. فعالیت اداری دانشگاه‌ها البته در جریان است و کارمندان دانشگاه‌ها با ظرفیت 50 درصدی حضور دارند.

به گفته علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم در این زمینه؛ فعلاً با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌های جدید، برنامه کلاس‌های عملی لغو می‌شود تا ستاد کرونا مجوز صادر کند.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: تعطیلی دانشگاه ها محدودیت کرونایی 43 شهرستان دانشگاه ها محدودیت ها یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ به منظور بررسی وضعیت طرح های عمرانی و خدماتی مسکن مهر صفادشت و شهرک گلهای شهرستان ملارد و پس از بازید از این مناطق، نشستی، با حضور معاون هماهنگیِ امور عمرانی استانداری تهران در دفتر فرماندار شهرستان ملارد برگزار شد 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ببینید | کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • ‏‬زورآزمایی «شنبه» و «پنجشنبه» بر سر تعطیلی
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت