Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در جلسه پیش از ظهر امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد ضمن اشاره به این‌که در ماه‌های پایانی سال مزین به نام جهش تولید هستیم خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی عملکرد متوسط به بالا را در این حوزه کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی باید در زندگی مردم محسوس باشد و دستگاه‌های اجرایی به صورت شفاف موانع و مشکلات عدم تحقق سند جهش تولید خراسان شمالی را اعلام کنند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر مصوباتی که ضمانت اجرایی و قابلیت تحقق داشته باشند افزود: این قبیل اقدامات باید در زندگی مردم مشهود باشد.

جعفری ضمن تاکید بر اولویت‌بندی و زمان‌بندی پروژه‌ها گفت: بر اساس اولویت ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر فعالیت مجدد واحدهای تعطیل و کمک به واحدهای در حال تعطیلی، این نگاه باید در اعطای تسهیلات لحاظ شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: تأمین نیازهای اساسی مردم از اولویت‌های اصلی اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان است و واحدهای کشاورزی با توجه به تأمین نیازهای اساسی و روزانه مردم باید در اولویت اصلی اجرای پروژه‌ها قرار گیرند.

وی ضمن انتقاد نسبت به عدم اجرای برخی از مصوبات و تفاهم‌نامه‌ها در خراسان شمالی، تصریح کرد: اشکالات موجود در مسیر اعطای تسهیلات بانکی باید برطرف شود و بحث ضمانت اجرایی تفاهم‌نامه بسیار مهم است و در این راستا نگاه دستگاه‌های نظارتی صرفاً نظارتی نباشد بلکه با ملاحظه همه ظرفیت‌ها و شرایط موجود نگاه‌ها نظارتی و حمایتی باشد.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن توسط رئیس قوه قضائیه افزود: مصوبات ستادهای اقتصاد مقاومتی کشور و استان با توجه به قوانین بالادستی لازم‌الاجراست و هرگونه عدم اجرای کامل این مصوبات و تفاهم‌نامه‌ها ازجمله مصادیق ترک فعل مدیران محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در انتها بیان کرد: دستورالعمل جدید ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضائی ابلاغ‌شده و در این دستورالعمل دادستان‌های مرکز استان به‌عنوان دبیر ستاد منصوب شده‌اند که نشان‌دهنده رویکرد حمایتی و تشدید نگاه نظارتی بر اجرای این مصوبات است.‌ ‌

کد خبر 5057257

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری خراسان شمالی اقتصاد مقاومتی استانداری خراسان شمالی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر شهرکرد نیروی انتظامی کرمانشاه گرگان شهادت امام رضا ع هفته ناجا سانحه تصادف مواد مخدر ستاد ملی مقابله با کرونا اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آماده‌باش همه دستگاه‌های اجرایی این استان برای خدمات‌رسانی به مردم در مناطق آسیب‌دیده از سیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران این استان، امروز_پنجشنبه ششم اردیبهشت_ به ریاست علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در مرکز استان برگزار شد و در این جلسه با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، در خصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

محمودرضا تیمورپور معاون مدیریت بحران استانداری در خصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال‌احمر بین مردم آسیب‌دیده که در مناطق امن اسکان داده شده‌اند، توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین‌آلات سنگین در آماده‌باش است.

تیمورپور گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، شش رشته قنات تخریب و ۳۰۰ رأس دأم نیز تلف شده‌اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده است، اظهار کرد: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین‌آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند، از این رو بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آب‌نماها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی، مسیرهای اصلی و روستایی توسط نیروهای راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای آب‌رسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین‌آلات کمرشکن برای حمل خودروهای سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی، باوجود سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای ستاد بحران استان بعد از این جلسه راهی شهرستان زیرکوه شدند.

کد خبر 747813

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی