Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- «از مردم به‌طورجدی می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند» این درخواستی است که سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته خطاب به مردم سراسر کشور بیان کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیر صعودی گسترش و‌ شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری نشان می‌دهد هنوز هستند بسیاری از افرادی که در جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت در آخرین اعلام وضعیت کرونا در استان‌های مختلف کشور گفته است: 175 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند، ولی 43 شهرستان فوق قرمز و بحرانی هستند؛ چرا که تعداد بستری‌شدگان و وضعیت شیوع در آن‌ها با شاخص‌هایی که محاسبه می‌شود، بسیار بیشتر است؛ و شهرستان شاهرود نیز در میان 43 شهرستان فوق قرمز و بحرانی قرار دارد.

رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود می‌گوید: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در شاهرود و میامی در دستور کار قرار گرفته است.

موج سوم کرونا در کاشان از موج نخست خطرناک‌تر استکرملین: وضعیت شیوع کرونا در روسیه بسیار دشوار شده استافزایش نگران‌کننده مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی/ اعمال محدودیت‌های جدید در 7 شهر

او عنوان می‌کند: در هفته‌های اخیر شیوع ویروس کرونا در شاهرود سیر صعودی بسیار شدیدی یافته است و همین امر سبب افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود وضعیت منطقه شرق استان سمنان را به دلیل شیوع کرونا بسیار نگران‌کننده عنوان می‌کند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی بیش از 2 هزار و 500 نفر مبتلا به کرونا شده‌اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت به دلیل مراعات نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی میزان شیوع در برخی استان‌های کشور افزایش‌یافته و این استان‌ها را در وضعیت قرمز و بحرانی قرار داده است.

نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان نیز می‌گوید: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال حاضر نظیر استفاده از ماسک و دستکش در اماکن پرخطر و پرتردد از ضروریاتی است که مردم باید به‌طورجدی آن را موردتوجه خود قرار دهند.

او می‌گوید: بی‌توجهی برخی از افراد نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سبب ایجاد دردسر برای دیگر افراد جامعه می‌شود و تعداد افراد مبتلا به این بیماری هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

دورکاری و یک روز در میان شدن حضور کارمندان ادارات در محل کار از تصمیمات جدیدی است که ستاد ملی مقابله با کرونا در برخی از استان‌های کشور اعمال کرده است.

به نظر می‌رسد باید اقدامات سخت‌گیرانه‌تر و جدی‌تری اعمال شود تا آن دسته افرادی نیز که همچنان بی‌توجه به کرونا هستند، به خودشان بیایند و بیشتر از این نه به خود و نه به جامعه آسیب وارد کنند.

گزارش از زکیه زکی

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید

سلطانی‌پور گفت: مجوز فعالیت یک فروشگاه صنایع‌ دستی در بازار سرپوشیده شهر شاهرود صادر شد. 

وی  ادامه داد: براساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مجوز خود را بگیرند.

وی افزود: اکنون شش فروشگاه صنایع‌ دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌ دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌ دستی نیز در مهدیشهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز