Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به ادعا دخالت ایران و روسیه در انتخابات آمریکا گفت: به نظر می‌رسد این ادعا جنبه روانی داشته باشد؛ زیرا ساختار امنیتی ایالات متحده آمریکا می‌خواهد کشور را نسبت به تمامی تغیرات بین‌المللی ایزوله کند.

علیرضا محرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: به نظر می‌رسد مناظره‌های انتخاباتی بین دونالد ترامپ و جو بایدن در رأی مردم آمریکا تأثیر چندانی نداشته باشد؛ زیرا حدود ۸۰ درصد از رأی دهندگان تصمیم نهایی خود را پیش از برگزاری مناظره‌های انتخاباتی گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مناظره‌های انتخاباتی زمانی در روند انتخابات تأثیرگذار است که بتواند رای‌های خاکستری را جذب کند. به نظر می‌رسد مناظره‌های انتخاباتی بین بایدن و ترامپ تأثیر چندانی در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نداشته باشد؛ هرچند در آنها به مسائل جدی و مهم ایالات متحده آمریکا پرداخته نشد.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: ترامپ سعی داشت در آخرین مناظره انتخاباتی خود روی دستاوردهای سیاست خارجی ایالات متحده طی چهار سال گذشته مانور دهد و به نوعی قصد فرار از بحث پیرامون مسائل داخلی را داشت؛ بایدن نیز سعی می‌کرد با توجه به ضعف‌های ترامپ، مناظره را به سمت سیاست‌های داخلی بکشاند.

محرابی پیرامون ادعای دخالت ایران و روسیه در روند انتخاباتی ترامپ تاکید کرد: ادعای دخالت ایران و روسیه یا حتی چین در انتخابات آمریکا ضعف نیروهای امنیتی ایالات متحده را در روند برگزاری انتخابات نشان می‌دهد که با توجه به حضور نیروهای فدرال و سازمان اطلاعاتی سیا، هیچ کشوری نمی‌تواند در روند انتخابات دخالت کند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این ادعا جنبه روانی داشته باشد؛ زیرا ساختار امنیتی ایالات متحده آمریکا می‌خواهد کشور را نسبت به تمامی تغیرات بین‌المللی ایزوله کند. در صورتی که روسیه یا چین و ایران توانایی تأثیر گذاری در انتخابات ریاست جمهوری واشنگتن را داشته باشد، وسیع نخواهد بود؛ زیرا با وجود رسانه‌های قدرتمند تأثیرگذاری کشورهای خارجی کاهش می‌یابد.

کد خبر 451945

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایران روسیه انتخابات آمریکا جو بایدن ترامپ انتخابات انتخابات 2020 آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ مناظره انتخاباتی آمریکا مناظره مناظره انتخاباتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مناظره های انتخاباتی دخالت ایران و روسیه نظر می رسد ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا

دکتر هادی ابراهیمی مدیر کل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما مقرر شد مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات، همانند دور نخست در رسانه استانی پخش شود، گفت: ضبط مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی ۴ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ پایان یافت و پخش این برنامه‌ها از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

او افزود: ۳ مناظره انتخاباتی ۶۰ دقیقه‌ای با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بومی محلی با شرکت این نامزد‌ها در صداوسیمای مازندران ضبط شده است که پخش آن از فردا آغاز می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه هر مناظره تلویزیونی یک بار پخش و یک بار نیز بازپخش می‌شود، ادامه داد: نخستین مناظره انتخاباتی ساعت ۲۱:۳۰ پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از سیمای مازندران پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران گفت: مناظره‌های دوم و سوم انتخاباتی نیز به ترتیب در ساعت ۲۱:۳۰ روز‌های یک شنبه ۱۶ اردیبهشت و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت پخش خواهد شد.

هادی ابراهیمی افزود: صدا و سیمای مازندران از هر کدام از ۴ نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ یک ویدیوی ۲۰ دقیقه‌ای نیز ضبط کرده است که پخش این فیلم‌های تبلیغاتی از سیمای مازندران نیز از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه فیلم‌های تبلیغاتی هر نامزد انتخاباتی نیز روزانه یک بار پخش می‌شود، ادامه داد: با توجه به زمان یک هفته‌ای تبلیغات که در قانون انتخابات به آن اشاره شده است فیلم تبلیغاتی هر نامزد در مجموع ۷ بار در طول یک هفته پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران پخش فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌های انتخاباتی میان نامزد‌ها از جذاب‌ترین برنامه‌های رسانه استانی در طول انتخابات‌های گذشته دانست و گفت: رسانه ملی تلاش کرده است با تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس فضای جامعه را به سمت مشارکت پرشور سوق دهد.

هادی ابراهیمی گفت: تولید و پخش مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در دور دوم انتخابات به صورت رایگان انجام شده و هیچ هزینه‌ای دریافت نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد