Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه حدود ۱۴ میلیون جوان مجرد در کشور داریم که می‌خواهند ازدواج کنند و چشمشان به قانون "تسهیل ازدواج جوانان" است اما با وجود گذشت ۱۵ سال از تصویب این قانون، دولت‌های مختلف، کم‌ترین همتی برای اجرای آن نداشته‌اند! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ طبق آخرین سرشماری ایران در سال 1395، حدود 12 میلیون دختر و پسر مجرد 15 تا 30 ساله در ایران زندگی می‌کنند که شرایط ازدواج را دارند اما نمی‌توانند زندگی خود را شروع کنند، این آمار در حال حاضر به حدود 14 میلیون مجرد افزایش پیدا کرده است! 

مواد سیزده‌گانه قانون "تسهیل ازدواج جوانان" به حقوقی طبیعی در راستای ازدواج جوانان اشاره دارد؛ این حقوق اگر چه بسیار طبیعی به نظر می‌رسند اما در حال حاضر به رویایی برای جوانان بدل شده‌اند؛ آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان ثبت احوال کشور در سال 1398 نیز نشان می‌دهد که تعداد ازدواج‌های ثبت‌ شده در این سال، 530225 مورد بوده که این رقم از سال 92 تا سال 98، 33 درصد کاهش  داشته است!

کلیپ زیر به مهم‌ترین و جامع‌ترین قانون حمایتی در مسئله ازدواج جوان‌ها، یعنی قانون "تسهیل ازدواج جوانان" می‌پردازد؛ اعطای وام اشتغال، قرار دادن جوان‌های متأهل در اولویت فرصت‌های شغلی، اعطای وام ودیعه مسکن، تهیه مسکن تحت عنوان "مسکن موقت"، نزدیکی محل خدمت سربازی به محل زندگی و تدارک دیدن فضای مناسب برای برگزاری جشن و مراسم عروسی از جمله مواردی است که در این قانون، برای جوانان ایرانیِ در شُرُف ازدواج تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متأسفانه از سال 1384 یعنی زمان تصویب  قانون "تسهیل ازدواج جوانان" تاکنون به‌مدت 15 سال هیچ یک از بندهای آن اجرایی نشده و مشکلات جوانان در زمینه ازدواج نه تنها همچنان باقیست بلکه چندین برابر نیز شده است!

در این شرایط و در حالی هیچ تحرک و اقدامی در این راستا از سوی "دولت" انجام نمی‌شود، لااقل مجلس شورای اسلامی باید برای رسیدگی به این حق طبیعی‌ جوانان به‌صورت جدی‌تر به ماجرا ورود و با توجه به نقش نظارتی خود، دولت‌ را ملزم به اجرای این قانون حیاتی کند؛ علاوه بر این قانون، در این راستا طرح "جمعیت و تعالی خانواده" نیز ظرف هفت سال گذشته در طول عمر 2 مجلس قبل سرگردان بوده است!

ممنوعیت "سقط جنین" در لهستان به خاطر خطر کاهش جمعیت + آمارسیاست "کاهش جمعیت" از کجا به مقامات کشورمان دیکته شد؟"جمعیت" مهم‌ترین مسئله جمهوری اسلامی ایران است+ ویدئو"سیاست‌های کلی جمعیت کشور" پس از 6 سال هنوز به قانون تبدیل نشده‌اند!پرداخت 1000یورو به خانواده‌های فرانسوی در صورت داشتن فرزند سوم!تأکید وزیر رفاه بر فرزندآوری و باروری خانوارها!"ایرلند" از 150 تا 1422 یورو برای "فرزندآوری"حقوق می‌دهد!"سالمندان سرِراهی" پدیده دو دهه آینده ایران!جمعیّت کشور از سال 1409 وارد سالمندی خواهد شد!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم مجلس کاهش جمعیت ازدواج دولت دوازدهم مجلس کاهش جمعیت ازدواج تسهیل ازدواج جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد