Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۱۶۰۰۰ تُن کشمش در استان تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۱۶۰۰۰ تُن کشمش در استان تولید شد.

رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: در سال جاری از ۶۵ هزار تُن انگور تولیدی در استان ۱۶ هزار تن به کشمش تیز آبی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال جاری  ۱۰۱۳هکتار از باغات  غیر بارور و ۲۰هزار و ۷۹۵ هکتار از باغات بارور استان زیر کشت انگور بوده ، تصریح کرد: طبق آمار در سال جاری در مجموع از باغات استان ۲۶۵ هزار و ۸۸ تن انگور برداشت شد که ۲۰۴هزار و ۸۷تن مربوط به باغات دیم و ۲۴۴هزار  و ۶۰۱ تن مربوط به باغات بارور است.

جلیلی با تاکید بر اینکه ۴۰ هزار تُن از انگور تولیدی استان جذب سردخانه های در داخل استان برای صادرات و تازه خوری شده است، اظهار کرد: ۷۵ هزار تُن از انگور تولیدی استان جذب صنایع در داخل استان و مصارف خانگی از جمله شیره  و کشمش آفتابی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه استان همواره در تولید انگور و کشمش جز رتبه های اول تا پنجم کشوری بوده و طرفداران بسیاری در داخل و خارج از کشور دارد، یاد آورشد: ۸۵ هزارتن از انگور تولیدی استان به خارج از استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش کیفیت کشمش برای توسعه صادرات این محصول امری مهم است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات کشمش آذربایجان غربی سنتی بودن شیوه‌های خشک کنی و به تبع آن افت کیفیت محصول تولید شده است هر چند واحدهای فراوری کشمش و سبزه در استان وجود دارد ولی بیشتر مردم به شیوه سنتی اقدام به خشک کردن کشمش وسبزه می کنند که باعث پایین آوردن کیفیت محصول می شود.

جلیلی درخصوص قیمت محصول انگور و کشمش اعلام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی نیز افزود: طبق اعلام قبلی قیمت محصول جذب شده به صنایع بین ۳۰تا ۴۰ هزار ریال ، قیمت محصول جذب شده به تولید کشمش بین ۵۰ تا ۴۰ هزار ریال و قیمت محصول صادراتی و تازه خوری سردخانه ۲۵۰ تا ۱۰۰هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی انگور کشمش جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تولید کشمش رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی انگور تولیدی سال جاری قیمت محصول ن کشمش هزار ت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت محصول ضدعفونی کننده برای افزایش سلامت دام ها شدند. 

بر اساس این گزارش،  این محصول با پیشگیری از ابتلای دام به انواع بیماری ها، به ارتقای امنیت غذایی در کشور نیز کمک می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است