Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور صنایع وزارت صمت از آمادگی برای برگزاری ۴ میز تخصصی ساخت داخل در حوزه‌های پتروشیمی، صنعت پالایشگاهی، لوازم خانگی و صنعت خودروسازی خبر داد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا مهدی صادقی نیارکی با اشاره به آمادگی وزارت صمت برای برگزاری ۴ میز تخصصی ساخت داخل در حوزه‌های پتروشیمی، صنعت پالایشگاهی، لوازم خانگی و صنعت خودروسازی، گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری برای بسترسازی در جهت تحقق استقلال صنعتی با تکیه بر توان داخلی و همچنین در راستای تحقق برنامه توسعه نهضت ساخت داخل در صنایع راهبردی کشور تاکنون ۱۱ میز تخصصی توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنایع راهبردی خودرو، مخابرات، تجهیزات پزشکی و صنایع معدنی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام اینکه این میز‌ها با هدف به همرسانی نیاز‌ها و توانمندی‌های صنعتی برگزار شده است، تصریح کرد: این رویداد‌ها کاهش ارزبری معادل یک میلیارد و ۳۱ میلیون یورو را برای صنعت کشور به همراه داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: به منظور تداوم این رویداد ملی ۴ میز ساخت داخل دیگر نیز آماده برگزاری است. بیشتر بخوانید: صرفه جویی ۶۱ میلیون یورویی در میز چهارم تجهیزات پتروشیمی

صادقی نیارکی گفت: میز چهارم صنعت پتروشیمی با ارزش قرارداد ۶۰ میلیون دلار، میز صنعت پالایشگاه با ارزش قرارداد ۸۰ میلیون دلار، میز ساخت داخل لوازم خانگی با ارزش قرارداد ۶۳ میلیون دلار و میز پنجم صنعت خودرو سازی با ارزش قرارداد ۴۲ میلیون دلار آماده برگزاری می‌باشد.

  انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی صنعت بخش خصوصی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت بخش خصوصی ارزش قرارداد ساخت داخل میلیون دلار میز تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما