Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام بهشتی معتقد است برای مقابله با رفتارهای خبیثانه و دین‌ستیزانۀ فرانسوی‌ها در طراحی کاریکاتور پیامبر(ص) باید به دنبال سایر راهکارهای نرم باشیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، انتشار کاریکاتوری موهن از پیامبر(ص) در یک نشریه فرانسوی در هفته‌های اخیر خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شد و واکنش رهبران جوامع اسلامی را به دنبال داشت.

حجت الاسلام سید جواد بهشتی در گفت و گو با تسنیم در واکنش به حمایت رئیس جمهور فرانسه در حمایت از کاریکاتور موهنانۀ نشریۀ شارلی‌ابدو گفت: ما به عنوان ام‌القرای کشورهای اسلامی باید متناسب با تهاجم فرهنگی دشمن، واکنش شایسته داشته باشیم. خداوند در آیۀ194 سوره بقره می‌فرماید  «فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ‏ مَا اعْتَدى‏ عَلَیْکُم‏؛ پس هر کس بر شما تعدّى کرد، همان گونه که بر شما تعدّى کرده، بر او تعدّى کنید.» همان گونه که دشمنان از تمام ابزارهای خود در راستای دشمنی خود استفاده می‌کنند، ما نیز باید راهکارهای بهتری برای تهاجم فرهنگی نسبت به آنها داشته باشیم.

وی افزود: دشمن مدتهاست که کمر همت به تخریب چهره پیامبر(ص)، اسلام‌هراسی و سرکوب مسلمانان بسته است؛ امروز غرب به ویژه آمریکا و فرانسه، خود به نکبتی دچار شده‌اند که مردم‌شان امان از آنها گرفتند و آسایش را از حاکمان خود سلب کردند. در چنین فضایی با ایجاد چنین فضاهای منفی در صدد روپوش گذاشتن بر فساد گسترده خود دارند. 

حجت‌الاسلام بهشتی با تأکید بر اینکه ما علاوه بر بیانیه باید ببینیم چه راهکارهای دیگری برای مقابله با این رفتارهای خبیثانه و دین‌ستیزانه باید داشته باشیم، افزود: ما در دستیابی به سایر راهکارهای نرم در برابر دشمن نباید از هیچ چیزی بیم نداشته باشیم. همچنان که سایر کشورهای اسلامی واکنش‌های عملی در برابر این رفتار موهنانۀ فرانسوی‌ها انجام دادند، ما نباید به بیانیه اکتفا کنیم. تحریم‌هایی که برخی کشورهای اسلامی علیه کالاهای فرانسوی داشتند، برخی شرکت‌های آنها را به زانو در آورده است.

بیانیه سپاه در محکومیت اقدام رئیس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام(ص)بیانیه نمایندگان مجلس در محکومیت اقدام فرانسه در توهین به پیامبر (ص)

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیامبر ص پیامبر ص پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

کد خبر 847176 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت
  • حمایت از غزه برای سیاستمدار فرانسوی دردسرساز شد + فیلم
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد