Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گزارش امنیت سایبری وزارت امور خارجه آمریکا را تأیید کننده نگرانی مسکو درباره مجاز بودن واشنگتن برای کاهش آستانه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ارزیابی کرده و اتهامات وارده به روسیه را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که گزارش امنیت سایبری وزارت امور خارجه آمریکا، نگرانی مقامات مسکو از مجاز بودن واشنگتن برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را تأیید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

زاخارووا یادآور شد: «نگرانی ویژه از نظریه مطرح شده در گزارش مربوط به کاهش آستانه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است. این نخستین بار نیست که چنین علائمی از واشنگتن دریافت می شود. حتی به عنوان بخشی از بازنگری در دکترین هسته‌ای ایالات متحده، که نسخه به روز شده آن در سال 2018 منتشر شد، در رسانه‌های گروهی اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس جمهوری آمریکا اجازه می دهد تا از زرادخانه هسته‌ای این کشور در واکنش به اقدامات خصمانه در فضای اطلاعاتی استفاده کند. اکنون سرانجام تأیید شد که نگرانی ما بی دلیل نبوده است. گزارش وزارت امور خارجه به طور مستقیم بیان می‌کند: روند توسعه اوضاع طبق این سناریو، کاملاً واقعی است.»

به گفته این دیپلمات، وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر، بدون دلیل و مدرک، روسیه را به رفتار غیرمسئولانه در محیط اطلاعاتی متهم کرد، و هیچ مطلب واقعی به ادعاهای خود اضافه نکرده است.

زاخارووا افزود: «البته این بار همتایان آمریکایی ما از لحاظ سخنان ضدروسی، پیشی گرفته و اظهارات بسیار تندی را در گزارش خود گنجانده‌اند، که گاهی اوقات با بی‌ادبی خیابانی هم همراه شده است.

این مقام وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: «چنین رویکردی، برای وزارت خارجه ایالات متحده احترام نمی‌آورد و تنها گواه این واقعیت است که آنها با فرهنگ و هنجارهای ارتباطات بین دولتی کاملاً ناآشنا بوده و به این اصول احترام نمی گذارند.  البته واضح است که این موضوع در مبارزات سیاسی داخلی در ایالات متحده در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گرفته است.

زاخارووا تأکید کرد که واقعیت این است که رویکردهای روسیه در استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، "با روشی که در واشنگتن سعی دارند ارائه دهند، هیچ ارتباطی ندارد".

این دیپلمات سخنان "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهوری روسیه را یادآور شد که به مقامات واشنگتن پیشنهاد "آغاز یک گفت‌وگوی حرفه‌ای و سازنده درباره کل موضوعات مربوط به امنیت اطلاعات بین‌المللی" را داده است و توصیه کرد که همه نیروهای سیاسی دارای عقل سلیم، چه در ایالات متحده و چه در کشورهای دیگر، از این ابتکارعمل حمایت کنند.

پیش از این، ولادیمیر پوتین چندین پیشنهاد برای همکاری در زمینه امنیت سایبری بین روسیه و ایالات متحده و همچنین در سراسر جهان را مطرح کرد که با بی توجهی کشورهای غربی مواجه شده است.

پوتین: همچنان به همکاری با آمریکا در عرصه امنیت سایبری امیدواریمسفارت روسیه: اتهام‌‌زنی آمریکا درباره حملات سایبری بی‌اساس استآمریکا 6 افسر اطلاعاتی روس را به دست داشتن در حملات سایبری متهم کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه استفاده از سلاح های هسته ای وزارت امور خارجه ایالات متحده امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی که نام‌های آنها را ذکر نکرده است مدعی شد که آمریکا ارسال مهمات و تسلیحات را برای نخستین بار از روز ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به اسرائیل به حالت تعلیق در آورده است.

آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی گزارش داده که توقف ارسال مهمات، نگرانی‌های جدی داخل کابینه اسرائیل ایجاد کرده است.

کد خبر 849520 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود