Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاضی محافظه‌کار پیشنهادی ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا پس از رای مثبت دیروز سنا در کاخ سفید در حضور ترامپ سوگند خورد و رسما به عنوان عضو دیوان عالی 9 نفره آمریکا در آمد.

به گزارش عصرایران، با عضویت خانم برت که مورد انتقاد شدید لیبرال‌ها و حزب دموکرات آمریکاست، حالا دیوان عالی آمریکا با ترکیب 6 قاضی محافظه کار در برابر 3 قاضی لیبرال شده است و این مساله می‌تواند به ضرر دموکرات‌ها و لیبرال‌های آمریکایی باشد و در بزنگاه‌های حساس که تعیین تکلیف داوری‌ها به دیوان عالی می رود، آرای عالی‌ترین نهاد قضایی آمریکا به ضرر ترقی خواهان و به سود محافظه کاران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در طول دوره 4 ساله ریاست جمهوری خود بیشترین تاثیر را در تغییر ترکیب دیوان عالی آمریکا داشته و با انتصاب 3 قاضی محافظه کار برای این نهاد، ترکیب یک سوم آن را عوض کرده است.

صلاحیت خانم برت برای دیوان عالی آمریکا دیروز با وجود مخالفت شدید دموکرات‌های سنا با 52 رای مثبت جمهوریخواهان سنا در برابر 48 رای منفی که دموکرات ها دادند، تایید شد. تنها یک سناتور زن جمهوریخواه از ترکیب اکثریت 53 نفره جمهوریخواهان به او رای منفی داد.

دموکرات‌ها اصرار داشتند تعیین قاضی جایگزین برای دیوان عالی آمریکا به بعد از انتخابات ریاست جمهوری و به رییس جمهوری جدید سپرده شود، اما اصرار ترامپ و در نهایت حمایت اکثریت جمهوریخواه مجلس سنا کار را یکسره کرد و این قاضی محافظه کار نسبتا جوان که مادر 7 فرزند است، از این پس بر کرسی قضاوت در عالی ترین نهاد قضایی آمریکا خواهد نشست؛ نهادی که قضات آن به صورت مادام‌العمر بر کرسی قضاوت تکیه می‌زنند و هیچ رییس جمهوری قادر به عزل قضات آنها نیست مگر اینکه فوت کنند و یا خود داوطلبانه از مسند قضاوت کنار بکشند.

با توجه به نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا که حاکی از شکست احتمالی ترامپ و پیروزی قاطع جو بایدن رقیب دموکرات اوست؛ شاید انتصاب خانم برت به دیوان عالی آمریکا آخرین پیروزی سیاسی ترامپ در عرصه سیاست آمریکا پیش از شکست احتمالی هفته آتی او در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (13 آبان 1399) باشد.

عکس: سی‌ان‌ان

 

بیشتر بخوانید: قاضیِ ترامپ برای دیوان عالی آمریکا وکیل گروهک "مجاهدین خلق" از آب درآمد گزینه ترامپ برای دیوان عالی: بسیار مذهبی/ مخالف سقط جنین/ در آرزوی حکومت خدا در زمین سایۀ سنگین مرگ یک قاضی بر انتخابات آمریکا لینک کوتاه: asriran.com/0039xA

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دیوان عالی آمریکا ترامپ دیوان عالی آمریکا برای دیوان عالی قاضی محافظه کار دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی را منتشر کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد که به شرح ذیل است:
لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد, پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی  و ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی بخشی از این پیشنهادات است.

همچنین کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه ، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی(اجرای ماده 65قانون محاسبات عمومی)در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی  و همچنین تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از دیگر موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا