Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در نشست با فرماندار جدید شهرستان کنگاور گفت: حرکت بر اساس سند سه ساله اشتغال استان شیب بیکاری در سال های اخیر را کاهش داده است.
به گزارش روابطعمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، حسن عزیزی با اشاره به اجرای طرح یارانه دستمزد در استان اظهار کرد: بر اساس طرح "یارانه دستمزد"، کارفرمایانی که از شغل اولی‌هایدانش آموخته دانشگاهی در واحد‌های خود استفاده کنند، 30 درصد دستمزد نیروهای کار خودرا به صورت یارانه دریافت می کنند تا هزینه‌های ایجاد اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عزیزی با اشاره به این که سهم استان از این طرح 572 نفر است، گفت: سهمی که برایکارآفرینان کنگاوری در نظر گرفته شده 20 نفر است که 18 نفر آن تا کنون محقق شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با اشاره به این که کنگاور چهارمین شهر استان است که بیشترینتسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده از کرونا را پرداخت کرده است، گفت: تاکنون 57 میلیاردریال تسهیلات به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا در شهرستان کنگاور پرداخت شده است.
عزیزیبا بیان این که پرداخت تسهیلات به متقاضیانی که تشکیل پرونده داده اند تا پایان آبانماه تمدید شده است، گفت: این تسهیلات به 14 رسته شغلی از 60 تا 160 میلیون ریال بانرخ سود 12 درصد پرداخت می شود.
وی افزود: در سال 1399 تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان کنگاور1828 نفر بوده که تا کنون 1385 نفر یعنی بالغ بر 76 درصد آن محقق شده است.
وی تاکید کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه این آمادگی رادارد که سهمیه بیشتری از طرح یارانه دستمزد به شهرستان کنگاور اختصاص دهد.
همچنین فرماندار کنگاور در این دیدار ضمن بیان ظرفیت های بالقوه شهرستان در زمینههای مختلف از جمله گردشگری بیان کرد: کنگاور به عنوان دروازه ورودی استان با پتانسیلهای فراوان در بخش های مختلفی همچون کشاورزی و گردشگری سزاوار جایگاه شایسته تری دراستان است.
فرزاد الماسی افزود: نرخ بالایبیکاری و عدم وجود فرصت های شغلی در شهرستان ، ایجاب می کند که اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان در طرح های حمایتی، شهرستان کنگاور را به صورت ویژه مورد توجهقرار دهد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رفاه اجتماعی استان کار و رفاه اجتماعی شهرستان کنگاور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک اعضای هیات دولت و استانداران گفت : مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد، برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

وی اظهار کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان‌ها شود.

 صحرایی گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه تمام است.

وی با اشاره به برخی اقدامات نیمه تمام در استان، گفت: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالیکه بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند و اکنون ترمیم تخریب‌های ناشی از زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغالزای استان را راه آهن کرمانشاه - خسروی نام برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند