Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@00:22:15 GMT

دانشمندان علت بوی نامطبوع پنیر را کشف کردند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۴۲۶۵

دانشمندان علت بوی نامطبوع پنیر را کشف کردند

دانشمندان "دانشگاه تافتس" آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند علت بوی نامطبوع "پنیر" این است که این خوراکی به میکروب‌ها کمک می‌کند تا با باکتری‌هایی که سبب رسیدن آن می‌شوند، صحبت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه تافتس کشف کردند که این باکتری‌ها به ترکیبات آلی فرار(VOC) که توسط قارچ‌ها در پوسته تولید شده و در هوا آزاد می‌شوند، پاسخ می‌دهند و طعم‌های خوشمزه‌ای را که در پنیر یافت می‌شود،تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیبی از باکتری‌ها، مخمرها و قارچ‌ها در عطر و طعم پنیر نقش بسیار مهمی دارند، بنابراین کارشناسان می‌گویند کشف چگونگی کنترل اکوسیستم میکروبی یک موفقیت در هنر تولید پنیر است.

"بنجامین ولف"(Benjamin Wolfe) استاد زیست شناسی و از محققان این مطالعه گفت: انسان‌ها صدها سال از رایحه‌های متنوع پنیرها قدردانی کرده‌اند ، اما اینکه این عطرها چگونه بر روی زیست شناسی میکروبیوم پنیر تأثیر می‌گذارند مورد مطالعه قرار نگرفته است.

آخرین یافته‌های ما نشان می‌دهد که میکروب‌های پنیر می‌توانند از این عطرها برای تغییر چشمگیر زیست شناسی خود استفاده کنند. با رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها بر روی پنیرهای رسیده، آنزیم‌هایی ترشح می‌شوند که اسیدهای آمینه را تجزیه می‌کنند تا ترکیباتی تولید کنند که به طعم و عطر پنیر کمک می‌کنند. آنها دلیلی بر بوی خاص پنیرهایی مانند کامامبر(Camembert)، استیلتون(stilton) و لیمبرگر(limburger ) هستند. برای مثال پنیر کامامبر طعمی تند دارد و هرچه بیشتر برسد، بافت پنیر نرم‌تر و بوی آن تندتر می‌شود.

محققان دریافتند که ترکیبات آلی فرار نه تنها به طعم و بافت پنیر کمک می‌کنند، بلکه روشی را برای ارتباط قارچ‌ها و تغذیه آنها با میکروبیوم پنیر فراهم می‌کنند.

"کیسی کوزتا"(Casey Cosetta) یکی از نویسندگان این تحقیق، گفت: این باکتری‌ها قادر به خوردن چیزی هستند که از نظر ما بو محسوب می‌شود. با استفاده از ترکیبات آلی فرار، قارچ‌ها واقعاً کمک مفیدی به رشد باکتری‌ها می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پنیر باکتری ها قارچ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۸ میلیارد قارچ ترافل قاچاق در مرز مریوان

فرمانده هنگ مرزی مریوان از کشف بیش از ۹۰۰ کیلوگرم قارچ خوراکی سیاه رنگ ترافل قاچاق به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد ریال در پایانه مرزی باشماق خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، سرهنگ مجید دالوند اظهار داشت: در راستای جلوگیری از خروج کالای قاچاق از کشور، اکیب یگان پست کنترل و مراقبت در پایانه مرزی باشماق در بازرسی از خودروهای ترانشیبی و ترانزیتی، 940 کیلوگرم قارچ خوراکی سیاه رنگ ترافل قاچاق را کشف و از خروج این ماده غذایی از کشور جلوگیری کردند.

وی با اشاره به دستگیری یک نفر راننده تبعه خارجی و توقیف یک دستگاه خودرو گفت: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده حدود 18 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده هنگ مرزی مریوان تصریح کرد: حفظ و حراست از مرز و مقابله با قاچاق اولویتی مهم در حوزه این هنگ بوده و با متخلفان و سودجویان به شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی (فیلم)
  • لازانیا رژیمی را به این روش بپزید + طرز تهیه سه مدل لازانیا
  • کشف ۱۸ میلیارد قارچ ترافل قاچاق در مرز مریوان
  • آفلاتوکسین چیست؟ سمی خطرناک در آجیل با ...
  • الکترونیک سبز می‌شود/ ابداع نانوسیم‌هایی که از هوا برق تولید می‌کنند 
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • آیا آجیل ها آفلاتوکسین دارند ؟