Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، کاظم دلخوش در صحن علنی امروز ( سه‌شنبه، 6 آبان ماه) در نطق میان دستور، گفت: در حال حاضر مردم با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجه هستند و مسئولان و مقامات کشور باید برای رفع این مشکلات تدابیر ویژه‌ای بیاندیشند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آنجا که انتخابات آمریکا در پیش است برخی مدیران و مردم مرعوب شده و سرنوشت کشور به نتیجه انتخابات آمریکا گره می‌زنند، افزود: مناظره‌های برگزار شده میان کاندیداهای انتخابات آمریکا نشان داد که کشوری که دم از بزرگی می‌زند تا چه حد کوچک است؛ فرهنگ پایین این کشور با فرهنگ عمیق ایران سازگاری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* ضرورت توجه به ظرفیت معادن

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور باید به ظرفیت‌های داخلی توجه شود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری طی 14 سال گذشته در فرمایشات خود و انتخاب شعار سال به مسائل اقتصادی توجه کردند، این در حالی است که برخی مسئولان نسبت به این ظرفیت‌ها بی توجه بوده و علیرغم اینکه در سند چشم انداز 1404 وابستگی بودجه به نفت باید به صفر برسد اما کشور همچنان به منابع نفتی وابسته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه معادن جزو انفال هستند، ادامه داد: علیرغم وجود معادن بسیار در کشور که ظرفیت مناسبی برای درآمدزایی هستند اما تاکنون حتی از 25 درصد معادن مس، طلا، روی و... نیز به درستی استفاده نشده است، باید شرایطی فراهم شود که از این منابع در شرایط کنونی استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری 4 سال پیش فرمودند «به دلار و یورو تکیه نکنید و در منطقه به گونه‌ای تلاش کنید که پول ملی منطقه‌ای ایجاد کنید» که هنوز به این موضوع توجه نشده است.

* اگر به دنبال آباد کردن کشور هستیم، باید جرات را به مدیران بازگردانیم

دلخوش با اشاره به ضرورت استفاده از بسیج اشتغال، گفت: ملت در زمان جنگ و پس از آن نشان داد که استوار و محکم بوده و پای نظام ایستاده‌ « سرزنده ترین مردم دنیا هستند   تردید نکن که مردمان این خاک همواره ولی‌نعمت ماها هستند» در کشور به موضوع بسیج اشتغال بی توجهی شده است و از امکانات بخش خصوصی و تعاونی‌ها به درستی استفاده نشده، درحالیکه تعداد جوانان بیکار بسیار است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه موازی‌کاری زیاد است، افزود: جرات را از مدیران کشور گرفته‌ایم؛ مدیران امروزی با مدیران 20 سال گذشته متفاوت بوده و تنها تلاش می‌کنند جایگاه خود را حفظ کنند. اگر به دنبال آباد کردن کشور هستیم، باید جرات را به مدیران بازگردانیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا نطق میان دستور ظرفیت های داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا شهاب زاده عصر سه شنبه در نشست با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی و لوندویل آستارا اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هر ترفندی از جمله اختلاف انداختن بین اهل تسنن و شیعه و هزینه‌های کلان در این زمینه برای ضربه زدن به کشور عزیزمان ایران استفاده می‌کنند.

فرماندار آستارا بر اهتمام دهیاران و شوراها به مسائل روز تاکید کرد و گفت: باید هرگونه اختلاف سلیقه را کنار گذاشته و تنها به خدمت به مردم و رفع مشکلات روستا توجه داشت و مشکلات روستاییان را رصد و بر انعکاس مشکلات آنها اهتمام ورزند.

وی افزود: وظیفه دهیاران دفاع از دستاوردهای نظام و دولت است و در راستای تحقق این مهم باید در جهت اطلاع رسانی خدمات ارائه شده توجه ویژه داشته باشند.

شهاب زاده بابیان اینکه بخشداران باید به عملکرد دهیاران نظارت لازم را داشته باشند افزود: دهیاران باید با تهیه گزارش از پیگیری‌ها و اقدامات خود در روستا و انعکاس مشکلات و موانع موجود به بخشداری، زمینه حل و فصل و ارائه راهکارهای لازم را فراهم سازند.

در این جلسه بخشداران بخش مرکزی و لوندویل و همچنین دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان به بیان گزارش اقدامات کاری انجام شده پرداختند.

کد خبر 6087078

دیگر خبرها

  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است