Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تجهیزات حفاظتی فردی کادر درمان بر اساس دستور ابلاغی وزارت بهداشت و درمان تأمین و در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

چندی پیش پس از شهادت یکی دیگر از اعضای کادر درمان در استان قزوین وهب نصیری، رئیس نظام پرستاری استان قزوین در گفتگویی با ایسنا تأکید کرده بود که پرسنل بیمارستان‌های خصوصی نیاز به تجهیزات حفاظت فردی دارند و اگرچه تمام بیمارستان‌ها نیازمند این تجهیزات هستند اما در بخش خصوصی این نیاز به‌مراتب بیشتر است، همان‌طور که اعلام شد دو پرستار شهید استان قزوین نیز در بیمارستان خصوصی مهرگان مشغول به فعالیت بودند که این حساسیت مسئله را نشان می‌دهد؛ خبرگزاری ایسنا این موضوع را از ستاد مقابله با کرونا استان قزوین پیگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفاظت کادر درمان اولویت اصلی است

منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین در این خصوص اظهار کرد: حفظ سلامت کادر بهداشت و درمان، پزشکان و پرستاران اولویت اصلی ستاد مقابله با کرونا استان است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی، مراکز درمانی تأمین اجتماعی و مراکز درمانی خصوصی مکلف هستند که همه تجهیزات و امکانات موردنیاز کادر درمان به‌ویژه فعالان بخش کرونا را فراهم کنند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین اظهار کرد: اگر ما به این نتیجه برسیم که مرکز درمانی تجهیزات مورد نظر را تأمین نکرده است با مسئولین آن برخورد می‌کنیم، به دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز مأموریت می‌دهیم که کمبود تجهیزات در بخش خصوصی را بررسی کنند، اگر کوتاهی صورت گرفته است مسئولان باید پاسخگو باشند چراکه تأمین تجهیزات کادر درمان باید اولویت اصلی مجموعه علوم پزشکی باشد.

کادر درمان خسته‌اند

پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در گفتگو با ایسنا تصریح کرد: در حال حاضر تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان قزوین بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و معاونت درمان، تجهیزات فردی دریافت می‌کنند و در اختیار پرسنل قرار می‌دهند.

وی افزود: در آخرین نسخه دستورالعمل ابلاغی برخی از تجهیزاتی که در گذشته استفاده می‌شد کمتر شده یا نوع آن تغییر پیدا کرده است، برای مثال ماسک N95 به ماسک سرجیکال تبدیل شده است، همین امر باعث ایجاد شائبه و نگرانی در بین کادر درمان شده درحالی‌که این دستورالعمل بر اساس تأییدیه‌های علمی است.

دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: اما نکته مهمی که باعث ابتلا و آلودگی بیشتر کادر درمان شده است را می‌توان در دو موضوع خلاصه کرد، خستگی کادر درمان به علت استفاده زیاد از تجهیزات باعث شده که آسیب‌پذیری آن‌ها نسبت به بیماری افزایش پیدا کند.

وی تأکید کرد: از طرفی به دلیل اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های خصوصی کم است، کادر درمان مسائل حفاظتی را جدی نمی‌گیرند این در حالی است که در بخش‌های دولتی چون تعداد مبتلایان به کرونا بیشتر است مسائل حفاظتی توسط کادر درمان رعایت می‌شود لذا این امر باعث ایجاد آسیب‌پذیری بیشتر در بیمارستان‌های خصوصی شده است.

نامدار بیان کرد: برای رسیدن به یک نتیجه قطعی که کادر درمان در بیمارستان مبتلا به کرونا شدند باید بررسی‌های بیشتری انجام داد، تیم‌هایی از معاونت درمان با همکاری بخش خصوصی و نظام پزشکی باید این مسئله را ارزیابی کنند کما اینکه در یک اپیدمی مشخص نمی‌شود فرد از داخل بخش دچار بیماری شده یا از فضاهای عمومی و اجتماعی به کرونا مبتلا شده است بنابر این به‌راحتی نمی‌توان گفت که کادر درمان‌بخش خصوصی بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی من ماسک میزنم کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ستاد مقابله با کرونا استان دانشگاه علوم پزشکی قزوین استان قزوین کادر درمان بخش خصوصی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب به قزوین رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی با انتشار پستی در فضای مجازی از رهاسازی حقابه قزوین از سد طالقان با دستور وزارت نیرو خبر داد.

استاندار در این پست عنوان کرد: از دستور امروز جناب آقای محرابیان وزیر پر تلاش نیرو در اجابت مطالبه استان برای رهاسازی حقابه کشاورزی دشت قزوین از سد طالقان ممنونم.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر کشاورزان زیادی در قزوین نسبت به عدم واگذاری سهم قزوین از سد طالقان اعتراض داشتند.

کد خبر 6097706

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • آب به قزوین رسید
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳