Web Analytics Made Easy - Statcounter

«منصور جلیلوند» روز سه‌شنبه در نشست شورای مهارت شهرستان خمین، افزود: واحدهای صنعتی مستقر در استان مرکزی جویای نیروی کار ماهر هستند و برای پر کردن حلقه‌های واسط تولید به مهارت‌ورزی و کارگرانی نیاز دارند که بهره‌وری مناسب داشته باشند.
وی یادآور شد: استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادرتخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور نیازمند نقشه راهبری صنعت در تمامی مولفه‌های اثرگذار دارد که یکی از شاخه‌های مهم آن تربیت نیروی ماهر مار در کنار اصول نوین مدیریت و بازاریابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی اظهار داشت: برگزاری دوره های سفارش‌محور به‌منظور تامین نیروی کار برای صنایعی چون حوزه ساختمان ضروری است.
جلیلوند با اشاره به راه ‌ندازی صنعت پتروشیمی و واحد خودروسازی در خمین گفت: تربیت نیروی ماهر برای این واحدها در اولویت برنامه‌های  مرکز فنی و حرفه‌ای زادگاه امام راحل است.
وی اضافه کرد: تشکیل کارگروه مهارت در خمین سبب شناسایی تهدیدها و فرصت‌های شهرستان می‌شود و سند توسعه فنی و حرفه ای باید با سند توسعه شهرستان هماهنگ باشد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی باید به سمت توسعه کشاورزی باشد تا زمینه ماندگاری جوانان در این مناطق فراهم شود.
فرماندار خمین نیز در این شورا با تاکید بر اینکه توانمندسازی نیروی انسانی شاخصه مهم حوزه اقتصاد است، گفت: هدف مقام معظم رهبری از نامگذاری سال‌ها براساس اقتصاد افزایش کمی و کیفی شاخص‌های این بخش است.
«احمد طهرانی» با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص راهکار برون رفت از تحریم ها است، ادامه داد: دانش آموختگان مراکز دانشگاهی در حوزه های نظری آموزش دیدند و در حوزه های عملی و کاربردی ضعیف هستند.
وی بیان کرد: جوانان تحصیل کرده به دنبال پشت میزنشینی هستند در حالیکه هر دانش آموخته ای باید توانمندی کارآفرینی و اشتغال برای خود و دیگران را داشته باشد.
فرماندار خمین اضافه کرد: فرهنگ بی‌تفاوتی به تلاش جایگزین فرهنگ کار در این شهرستان شده که نیازمند تحول بنیادین است.
طهرانی گفت: حذف یا راه اندازی رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید در کارگروه مهارت بررسی و در شورای مهارت مصوب شود.
وی افزود: بسیاری از معتادان به مواد مخدر پس از گذراندن دوره‌های ترک و بازگشت به‌جامعه به‌دلیل نداشتن مهارت وشغل دوباره به مصرف مواد مخدر متمایل می شوند و باید با برنامه هدفمند جلوی این آسیب گرفته شود.
فرماندار خمین اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه بهزیستی و مرکز فنی حرفه‌ای و مهارت آموزی به معتادان از این بازگشت جلوگیری می‌کند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ه) خمین نیز گفت: واحدهای آموزشی دردستگاه‌های اجرایی با مراکز فنی و حرفه‌ای رقابت کرده و موازی کاری می‌کنند و رفتارهای جزیره‌ای در این بخش فایده‌ای ندارد.
«جواد داودی» با تاکید بر برون سپاری آموزش‌ها، اضافه کرد: محور آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در خمین خیاطی و آرایشگری است در حالی‌که شهرستان به مهارت‌هایی نظیر رشته‌های تخصصی نظیر تعمیرات آسانسور نیازمند است.
وی بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد مهارت آموزان در خمین زنان هستند اما صنعت این شهرستان به دنبال نیروی مرد است.

خمین در جنوب استان مرکزی است و دارای ۲ مرکز فنی و حرفه ای است.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور استان مرکزی توسعه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور استان مرکزی توسعه اقتصادی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور استان مرکزی توسعه اقتصادی اخبار کنکور فنی و حرفه ای استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند

شریفی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان در کارگروه اشتغال در محل فرمانداری رفسنجان که با حضور رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، گفت: سامانه ملی رصد اشتغال از امروز سه شنبه باز شده است و متقاضیان جویای کار می‌توانند نسبت به ثبت اطلاعات و مشخصات خود در این سامانه اقدام کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحقق سهمیه اشتغال اداره خود در این سامانه اقدام کنند.

شریفی بیان کرد: یکی دیگر از موارد مربوطه در حوزه اشتغال کمبود نیروی مهارت دیده در حوزه‌های مختلف صنایع و معدن است که قرار شد مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان در خصوص آموزش نیرو‌های مورد نیاز صنایع و معادن تدابیر لازم را به کار بگیرد و اقدامات لازم را در خصوص تأمین نیروی مهارت دیده انجام و نیروی مهارت دیده تحویل جامعه دهد.

وی تصریح کرد: کمبود نیروی تخصصی در زمینه‌های برق، مکانیک، حفاری و ... به شدت در صنایع و معادن احساس می‌شود و امیدواریم در این حوزه بتوان گام‌های موثری برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند