Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، اقشار مختلف مردم در پاکستان هتاکی به اسلام و اهانت به ساحت مقدس حضرت محمد مصطفی (ص) را محکوم کردند و قرار است از امروز تا آخر هفته به ویژه روز جمعه در محکومیت اقدامات توهین‌آمیز نشریه فرانسوی و سخنان شرم‌آور رئیس جمهوری این کشور دست به تجمع و راهپیمایی بزنند.

پس از واکنش‌های فوری رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور علیه سخنان امانوئل مکرون، مجالس سنا و ملی پاکستان نیز عصر روز گذشته به اتفاق آراء قطعنامه‌هایی علیه اسلام‌هراسی در اروپا به ویژه فرانسه و سرزنش اظهارات مکرون تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رسانه‌های پاکستان، خشم جامعه این کشور از جمله سیاستمداران و نمایندگان مردم در پارلمان فروکش نکرده و آنان خواستار اخراج سفیر فرانسه از پاکستان و کاهش روابط دیپلماتیک با پاریس شده‌اند.

نمایندگان پاکستانی از هر دو جناح حزب حاکم و مخالف طی سخنانی در مجالس سنا و ملی، اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در حمایت از هتاکی افراط‌گرایان و بی‌حرمتی به نبی مکرم اسلام (ص) را به شدت محکوم کردند.

آنان همچنین از دولت "عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان خواستند تا هرچه سریعتر سفیر این‌ کشور را از فرانسه فراخوانده و سطح روابط سیاسی و دیپلماتیک با این کشور اروپایی را نیز به پایین‌ترین درجه برساند.

سناتور "سراج الحق" عضو مجلس سنا و رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان گفت: علاوه بر اخراج سفیر فرانسه باید فروش تمامی کالاهای فرانسوی در پاکستان را ممنوع کرد و محصولات فرانسه را نیز همزمان تحریم کنیم.

سناتور "مشاهد الله خان" از حرب مسلم لیگ نواز تاکید کرد: سازمان همکاری اسلامی باید فعال شود و اعلامیه همگانی صادر کند که طبق آن تمام کالاهای ساخت فرانسه تحریم شود.

وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه با احضار سفیر فرانسه، اعتراض شدید خود علیه سخنان رئیس جمهوری فرانسه و تشویق وی نسبت به عوامل اسلام‌ستیز را به دولت پاریس ابلاغ کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان، وزیر امورخارجه و وزارت امورخارجه این کشور نیز ضمن انتقاد از مواضع رئیس جمهوری فرانسه برای تشویق از اقدامات موهن ضداسلامی، بی‌حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص)‌ را به شدت محکوم کردند.

برچسب‌ها اسلام هراسی فرانسه پاکستان امانوئل مکرون پروندهٔ خبری مکرون و ماسک آزادی بیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسلام هراسی فرانسه پاکستان امانوئل مکرون اسلام هراسی فرانسه پاکستان امانوئل مکرون اخبار کنکور رئیس جمهوری سفیر فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم

لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه را مشاهده می کنید.

دانلود (1.9MB)

دیگر خبرها

  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می‌گذرد؟