Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:10:19 GMT

علت نبود داروی «رمدسیویر» در برخی بیمارستان ها

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۶۰۲۸

علت نبود داروی «رمدسیویر» در برخی بیمارستان ها

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی، دلیل اینکه داروی رمدسیویر در برخی داروخانه های بیمارستانی موجود نیست و بیماران توان تهیه آن را ندارند، افزود: در صورت اعلام معاونت غذا و داروی هر شهر و استان، دارو به سرعت تامین و در اختیار بیمارستان قرار می گیرد. البته باید توجه داشت که این دارو تنها به بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان سانتر کرونا تعلق می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه براساس منابع علمی مصرف این دارو صرفا در بیماران بستری مجوز دارد، برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی سودجویان، این دارو در بازار آزاد وجود ندارد، از پزشکان و متخصصان می خواهیم از تجویز این دارو خارج از موارد ذکر شده خودداری کنند تا خانواده بیماران در بازار آزاد سرگردان نشوند.

کد خبر 5057623

منبع: مهر

کلیدواژه: رمدسیویر سازمان غذا و دارو ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی آمار کرونا سیما سادات لاری کووید 19 سازمان بیمه سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان غذا و دارو علیرضا زالی سلامت زنان انسولین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد