Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت های کانادایی قرار است در غرب میانه ایالات متحده یک پالایشگاه غول پیکر بسازند و ضعف تقاضا در بازار سوخت هم تاثیری بر تصمیم شان نخواهد گذاشت!

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، شرکت های سنووس انرژی و هاسکی انرژی می خواهند با همکاری هم یک پالایشگاه بسیار بزرگ در غرب میانه ایالات متحده بسازند. اما این تصمیم را در میانه دورانی گرفته اند که کاهش تقاضای سوخت به دلیل شیوع ویروس کرونا و از سویی اشباع بازار، چشم اندازها را تیر و تار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محدودیت های مسافتی کرونا تقاضا برای سوخت را به شدت دچار نقصان کرده است و شرکت ها را مجبور کرده است که هزینه های خود را کاهش دهند.

سنووس انرژی

از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرده است دست کم چهار پالایشگاه نفت خام در آمریکای شمالی یا تعطیل شده اند یا به حالت نیمه تعطیل درآمده‌ اند.

آنطور که با ادامه شیوع کرونا مشخص است فعلا تقاضا برای سوخت هم قرار نیست افزایش قابل توجه را تجریه کند، موضوعی که به درآمدزایی پالایشگاه ها ضربه سختی وارد کرده است.

سنووس که با 2.9 میلیارد دلار شرکت هاسکی را خریده است می گوید قادر است پالایشگاهی بسازد که هم هزینه اش کم باشد هم در برابر قیمت کم سوخت تاب آوری بیشتری داشته باشد.

در غرب میانه، سنووس می تواند ظرفیتی معادل 350 هزار بشکه در روز ایجاد کند. پالایشگاه های این منطقه قادرند روزانه بیش از 4 میلیون بشکه نفت پالایش کنند. به همین دلیل تبدیل شده اند به دومین منطقه پالایشی ایاالت متحده بعد از گالف کاست. اما تحلیل گران شک و تردیدهایی درباره توجیه ساخت این پالایشگاه دارند.

تام کلوزا، بنیان گذار شرکت خدمات اطلاعات قیمت نفت می‌گوید: غرب میانه کلی پالایشگاه دارد، فکر نمی کنم چشم انداز خیره کننده ای برای رشد [پالایشگاهی] ایالات های گریت لیک وجود داشته باشد.

انتظار می رود تا پایان سال 2020 تقاضا برای سوخت در ایالات متحده به 18.2 میلیون بشکه در روز کاهش یابد و در سال 2021 هم فقط به 20 میلیون بشکه برسد که باز هم نسبت به سال 2019 رقم بسیار کمی است.

 

برچسب هاانرژی امروز ایالات متحده آمریکا غرب میانه کانادا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز ایالات متحده آمریکا غرب میانه کانادا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو ایالات متحده غرب میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاله غریط استعفا داد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله غریط معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی لینکدین نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

کد خبر 847245 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد