Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب از رشد 40 درصدی تولید و افزایش 30 درصدی صادرات در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، بابک علیزاد شهیر گفت: در نیمه نخست سال جاری شاهد جهش تولید چند باره رکورد تولید محصولات فولادی در مقایسه با سال های قبل بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولید روزانه با تناژ 2500 تن در خطوط نورد با سه ونیم خط فعال و همچنین رکورد 3971 تن روزانه ذوب و نورد روزانه براي نخستين بار از زمان فعاليت اين مجتمع انجام شده است.

علیزاد شهیر ادامه داد: با اصلاحات لازم در فرآيندهاي توليد، مباحث اقتصادي و بازرگاني ، ركورد توليد اين مجتمع در نيمه نخست امسال به 367 هزار و 784 تن ثبت شد که اين ميزان توليد در تاريخ تاسيس اين شركت بي سابقه بوده ضمن اینکه افزايش 40 درصدي را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد بوديم.

وی درباره صادرات مجتمع فولاد صنعت بناب نیز گفت: در شش ماه نخست سال جاری 31 هزار تن محصول به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشت. با برنامه ريزي صورت گرفته، میزان صادرات در نيمه دوم امسال بيش از اين ميزان خواهد بود و در اين زمينه مذاكرات و اقداماتي انجام شده است.

عليزاد شهير كشورهاي همسايه وآسياي ميانه را از عمده بازارهاي هدف نام برد و افزود: عمده محصولات صادراتي مجتمع به كشورهاي عراق، سوريه، ارمنستان و آذربايجان ارسال شده ضمن اینکه توسعه بازار صادراتي را نيز پیگیر هستیم که افغانستان، كشورهاي حاشيه خزر و كشورهاي عربي نيز از متقاضيان محصولات ما به سبب كيفيت بالا و توليد مطابق با استانداردهاي جهاني هستند .

مجتمع فولاد صنعت بناب يكي از شركت هاي فولادي زيرمجموعه هلدينگ گروه مالي گردشگري با دو واحد ذوب و ريخته گري و خطوط متعدد نورد است كه محصولاتي اعم از شمش فولادي، ميلگرد از سايز 8 تا 32 در گريدهاي مختلف، تيرآهن و نبشي توليد مي کند.

لینک کوتاه: asriran.com/0039xr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بانک گردشگری بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی گناباد با اشاره به این که امسال میزان سطح زیر کشت گل محمدی در گناباد با ۲ هکتار افزایش نسبت به سال قبل به ۵۰ هکتار رسید افزود: از مجموع ۵۰ هکتار زیر کشت این محصول ۴۸ هکتار، بارور و ۲ هکتار به صورت نهال است.

اسماعیل قربانی افزود: با توجه به افزایش سطح زیر کشت گل محمدی تولید این محصول در گناباد نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به این که برداشت گل محمدی در شهرستان گناباد از ۲۵ فروردین ماه امسال آغاز شد و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد گفت: افزون بر ۱۴۰ تن گل محمدی تر از این زمینها برداشت می شود.

قربانی افزود: ارقام گل محمدی موجود در این شهرستان رقم‌های مخصوص گلاب گیری است و متوسط تولید برگ گل محمدی در هر هکتار سه تن است.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد گل محمدی برداشتی گناباد در صنعت گلاب‌گیری و باقی مانده آن به صورت گلبرگ خشک، غنچه خشک، مربا و سایر مصارف خوراکی استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: یکی از ویژگی‌های مهم شهرستان گناباد و از جمله بخش کاخک که در منطقه بی‌نظیر است تنوع اقلیم توپوگرافی و اختلاف ارتفاع از سطح دریا است که این مساله افزون بر تاثیر در ارتقای کیفیت عصاره(اسانس) و گلاب تولیدی موجب افزایش تولید و برداشت گل محمدی در این شهرستان خواهد شد.

رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی گناباد گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی زیاد و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری با اقلیم منطقه، توسعه باغ‌های گل محمدی شهرستان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

علی موذنی با اشاره به این که هم اکنون ۶۰ بهره بردار در شهرستان به کشت و کار گل محمدی مشغولند افزود : اصلاح الگوی کشت به عنوان یکی از سیاست‌های موردنظر در مواجهه با شرایط کم آبی شهرستان در دستور کار قرار گرفته است و در همین راستا، کشت گیاهان کم‌ آبخواه و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری از جمله ضرورت‌های فعلی کشاورزی شهرستان به شمار می رود.

وی ادامه داد: گل محمدی یکی از گونه‌های مهم گیاهان دارویی محسوب می‌شود که قابلیت کاشت در تمام مناطق شهرستان گناباد را دارد و جایگزین خوبی برای گیاهانی است که کشت شان در شهرستان دیگر مقرون به صرفه نیست.

او اضافه کرد: گل محمدی برداشتی از باغ‌های شهرستان گناباد توسط ۱۲ کارگاه سنتی فرآوری می شود و در طول دوره برداشت به طور متوسط هزار نفر روز کار در این شهرستان مشغول به کار هستند.

حدود ۱۲۰ تن گل محمدی سال گذشته از ۴۶ هکتار باغ‌های گناباد برداشت شد و با توجه به افزایش سطح زیر کشت این میزان امسال با ۲۰ تن افزایش به ۱۴۰ تن خواهد رسید.

۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با کشت و زرع بر روی ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و پرورش ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

این شهرستان متشکل از ۲ بخش "مرکزی و کاخک" و چهار شهر "گناباد، بیدخت، روشناوند و کاخک" و ۱۰۶ روستاست.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۵ درصدی صادرات سیر/ روسیه مقصد نخست صادرات سیر خشک
  • پیشرفت ۶۸ درصدی پایانه صادرات و ترانزیت کالا در بندر بوشهر
  • پیشرفت ۹۰ درصدی اسکله مجتمع بندری نگین بوشهر
  • افزایش حمل ریلی مواد اولیه به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو + عکس
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه