Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:09:12 GMT

آخرین وضعیت توسعه حرم سیدالشهدا (ع) در ایام کرونا +فیلم

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۶۴۸۱

آخرین وضعیت توسعه حرم سیدالشهدا (ع) در ایام کرونا +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، توسعه حرم حسینی در قالب صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) اواخر سال ۹۴ به همت ستاد بازسازی عتبات آغاز شد و قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۰ این صحن در مساحتی بالغ بر ۵۲ هزار مترمربع احداث شود.

با شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای عراق، بسیاری از طرح‌های ستاد بازسازی عتبات متوقف شدند، اما احداث صحن حضرت زینب (س) همچنان در شرایط کرونا ادامه داشت و مهندسان و کارگران ایرانی برای توسعه حرم امام حسین (ع) دست از کار نکشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود به دلیل اینکه امکان اعزام نیروهای ستادی وجود نداشت، روند طرح توسعه حرم حسینی با کُندی پیش رفت و بر همین اساس نیز افتتاح این صحن نیز به تعویق افتاد.

به گفته محمد جلال مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات با توجه به وضعیت موجود صحن حضرت زینب (س) حداقل با سه سال تأخیر تکمیل می‌شود و اگر وضعیت تردد نیروها و مهندسان و کارگران به موقع صورت گیرد، تا سال ۱۴۰۳ این صحن افتتاح و در اختیار عاشقان حسینی قرار گیرد.

هم‌اکنون صحن حضرت زینب (س) حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته و ایرانیان برای احداث این صحن در حال تلاش هستند. در ادامه نمایی از آخرین وضعیت توسعه حرم حسینی در قالب صحن حضرت زینب (س) را مشاهده می‌کنید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه حضرت زینب صحن حضرت زینب حرم حسینی توسعه حرم امام حسین محمد جلال مآب رئیس ستاد بازسازی عتبات صحن حضرت زینب توسعه حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، اکبری افزود: محور خاش- سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری‌های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.
وی ادامه داد: طول کلی محور خاش- سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب شش قطعه اجرایی می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.
اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

دیگر خبرها

  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان