Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی دو آتش‌سوزی گسترده در «اورنج کانتی» ایالت کالیفرنیا و در جنوب لس‌آنجلس، ۹۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و برق حدود یک میلیون نفر قطع شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دو آتش گسترده در «اورنج کانتی» کالیفرنیا از کنترل خارج شده و در پی نزدیک شدن آتش به مناطق مسکونی به دلیل وزش باد‌هایی با سرعت ۹۰ مایل در ساعت (حدود ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت)، مقامات این ایالت به ۹۰ هزار نفر از ساکنان منطقه دستور تخلیه داد‌ه‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در همین حال دو مامور آتش‌نشانی نیز هنگام تلاش برای اطفای حریق دچار سوختگی شدید شده‌اند.  
به گزارش «دیلی میل»، آتش «سیلورادو» روز دوشنبه ساعت ۶ و ۴۷ دقیقه صبح به وقت محلی شعله‌ور شد و تا ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه عصر حدود ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار را سوزاند. هیچ بخشی از این آتش مهار نشده و همچنان در دامنه کوه‌های «سانتا آنا» نزدیک شهر ایروین زبانه می‌کشد.  
آتش دوم با نام «بلو ریج» در پارک ایالتی «چینو هیلز» در ۳۵ مایلی جنوب مرکز شهر لس‌آنجلس هم روز دوشنبه آغاز شد. بنابر گزارش‌ها، یک خانه در نتیجه آتش‌سوزی تخریب شده و بیش از ۱۲۰۰ هکتار زمین سوخته‌اند. این آتش هم «صفر درصد مهار شده» طبقه‌بندی شده است.  
در عین حال روز دوشنبه صبح ده‌ها هزار نفر بدون برق ماندند و شرکت تامین‌کننده برق منطقه اعلام کرد برق حدود یک میلیون نفر را در شمال و مرکز کالیفرنیا از روز یکشنبه به دلیل هوای خطرناک و مساعد برای گسترش آتش‌سوزی قطع می‌کند. تا صبح دوشنبه تعداد کسانی که بدون برق شده بودند، ۳۰۰ هزار نفر بود.

سیصد هزار نفر دیگر هم که اغلب آن‌ها در شهرستان «سن برناندینو» زندگی می‌کنند، برق ندارند و شرکت ادیسون اعلام کرده احتمال قطع برق ۹۵ هزار ۸۵۳ نفر وجود دارد.

کالیفرنیا در بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ متحمل یک دوره خشکسالی بسیار طولانی شد که در نتیجه آن بیماری‌ها و هجوم حشرات تشدید شد و میلیون‌ها درخت از بین رفت.

در آتش‌سوزی‌های سال ۲۰۱۸ ایالت کالیفرنیا، حدود دو میلیون جریب (بیش از ۸۰۰ هزار هکتار) از زمین‌های این ایالت سوخت و دستکم ۸۵ غیرنظامی جان خود را از دست دادند و حدود ۱۹ هزار ساختمان در داخل و اطراف شهر کوهستانی «پارادایز» کالیفرنیا تخریب شد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آتش سوزی کالیفرنیا لس آنجلس اورنج کانتی هزار نفر آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مرادی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد با عبور سامانه بارشی و افزایش پایداری جو آسمان استان از امروز پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده عمدتا صاف تا کمی ابری گاهی به خصوص در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. 
او ادامه داد: بررسی آخرین خروجی الگوهای پیش بینی حاکی از ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه به کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش‌بینی‌ها از روز چهارشنبه استان مرکزی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد
  • (ویدئو) آتش سوزی عظیم در اسکله تاریخی کالیفرنیا
  • آسمان ابری در آدینه استان
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • ورود پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا