Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بی‌پی اعلام کرد که تأثیر موج دوم ویروس کرونا بر تقاضای نفت در بازارهای جهانی فراتر از انتظارهاست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از اویل پرایس، برنارد لونی روز دوشنبه (پنجم آبان‌ماه) در مجمع انرژی مجازی سراویک (CERAWeek) هند اعلام کرد که موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا در جهان شاید کمی بیشتر از آنچه فکر می‌کردیم بر تقاضای جهانی نفت تأثیر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون شک موج دوم ویروس کرونا در سراسر جهان بر تقاضای نفت تأثیر گذاشته است. درست است این تأثیر کمتر از آن چیزی است که در نیمه نخست سال فکر می‌کردیم، اما شاید کمی بیشتر از آن چیزی است که در نیمه دوم سال انتظار داشتیم.

مدیرعامل بی‌پی اظهار کرد: احتمالاً خیلی زود است تأثیر واقعی این ویروس را  - به‌ویژه برای میان‌مدت و بلندمدت - ارزیابی کنیم، اما در تأثیرگذاری آن شکی نیست.

لونی تصریح کرد: نفت بیشتر از دیگر سوخت‌ها تضعیف شده است.

وی درباره دوران اوج و افول تقاضای نفت گفت: اوج و افول تقاضای نفت به معنای پایان آن نیست. نفت برای مدت زمان بسیار طولانی همچنان مصرف می‌شود.

ماه گذشته، بی‌پی در چشم‌انداز سالانه خود اعلام کرده بود ممکن است دوران اوج و افول تقاضای نفت را پارسال پشت سر گذاشته باشیم، زیرا ممکن است مصرف سوخت هیچ‌گاه از کاهش ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بهبود نیابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی جهان نفت تقاضای نفت ویروس کرونا تقاضای نفت بر تقاضای موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است

به گزارش خبرگزاری مهر شرکت مشاوره وود مک کنزی اعلام کرد تقاضای جهانی برای بنزین احتمالاً ۳۴۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و به ۲۶.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد که پایین‌ترین میزان رشد از سال ۲۰۲۰ و کمتر از رشد ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تقاضای روزانه برای بنزین در سال ۲۰۲۳ است.

سوشانت گوپتا، تحلیلگر «وود مک کنزی» گفت: نفوذ خودروهای برقی در آمریکا و چین افزایش یافته است. امسال، تقاضای چین به دلیل استفاده بیشتر از خودروهای برقی، تنها ۱۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد.

شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، تقاضای جهانی برای بنزین در سال میلادی جاری را حدود ۲۶ میلیون بشکه در روز تخمین زد که حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از رشد حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ است.

کد خبر 6098109 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس