Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@09:23:26 GMT

ترکیه و یونان از لغو رزمایش‌های خود خبر دادند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۸۷۴۹

در اقدامی قابل توجه و به نشانه حسن نیت، ترکیه و یونان رزمایش های خود را که قرار بود روزهای آتی در مدیترانه برگزار شود را لغو کردند.

به نوشته  وبگاه «فرانتیر پست» منابع امنیتی ترکیه خبر دادند که ترکیه و یونان دو رزمایش خود که قرار بود به ترتیب چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری برگزار شود را لغو کردند. ترکیه همچنین روز دوشنبه هشدارهای دریایی بابت برگزاری رزمایش در مدیترانه را به نشانه اشتیاق در حل تنش با یونان لغو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک سامانه ارتباطی دریایی برای هشدار به کشتیهای مجاور مناطق حساس است. 

ترکیه قصد داشت همزمان با برگزاری یکی از مهمترین جشن‌های یونان، یک رزمایش در «دریای اژه» با مهمات واقعی برگزار کند.نیروی دریایی ترکیه اعلام کرده بود که قصد دارد  در دریای اژه و به سمت جنوب  شرقی مدیترانه یک رزمایش با مهمات واقعی برگزار کند. مکان برگزاری این رزمایش مجاور برخی جزایر یونان قرار داشت و درست در روز جشن ملی یونان به نام «آکسی» برگزار می‌شد.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان  و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه  به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند. این در حالی است که برخی منابع مطلع مدعی شدند که ترکیه رادارهای سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» خود را که از روسیه گرفته، فعال کرده است.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ترکیه یونان ترکیه یونان اردوغان دریای مدیترانه دریای اژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست «گر تو سعدی شوی» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با فرارسیدن روز بزرگداشت سعدی و نثر فارسی، اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» با عنوان «گر تو سعدی شوی» توسط فرهنگسرای نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

این نشست اختصاص به بازنویسی حکایات گلستان سعدی توسط نوجوانان داشته و با شعار «گر چه سعدی شوی، گلستان را چگونه می‌نویسی؟» پذیرای عموم نوجوانان علاقه‌مند به شعر و نثر پارسی خواهد بود. ایجاد فضای انگیزشی جهت رشد قوه تخیل، خلق تصویر ذهنی و برون داد روایت مکتوب آن اصلی‌ترین هدف برگزاری این جلسه است و تلاش دارد به تربیت کنشگران نوجوان در حوزه نویسندگی و رویاپردازی بپردازد.

در این ویژه برنامه که روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نهج‌البلاغه برگزار می‌شود، ناهید شکوریان، فعال ادبی، قصه گو و راوی به معرفی مفاخر شعر و ادب پارسی پرداخته و به مناسبت بزرگداشت روز سعدی به بحث و گفتگوی آزاد با موضوع داستان نویسی خلاق می‌پردازد. همچنین از نوجوانان شرکت‌کننده درخواست می‌شود تا داستانی از گلستان سعدی را با استفاده از قوه تخیل خود بازنویسی کنند.

اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۱۰:۳۰ در کتابخانه فرهنگسرای نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

کد خبر 6087317 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست «گر تو سعدی شوی» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود