Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امیر هوشنگ فتحی روز سه شنبه با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا و وضعیت فوق بحرانی شهرستان الیگودرز افزود:از روز گذشته که با هدف حفظ سلامت جامعه  طرح محدودیت ها آغاز شد مردم همکاری خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشته اند و  از کسبه و صنوف مشمول مصوبه و همچنین مردم که مسئولانه، مسئولیت اجتماعی خود درقبال آحاد جامعه را نمایش گذاشتند ودرعصر ارتباطات فراگیر عیار فرهنگ بالای این دیار را در معرض قضاوت همگان قرار دادند، قدردانی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : امیدواریم  روند همراهی مردم  تا ریشه کن شدن این ویروس عالم گیر و سرکش تداوم داشته باشد و آن عده از افراد بی مبالات که با رفتارهای خطر آفرین خود سلامت جامعه را در معرض تهدید جدی قرار میدهند خود را به خیل عظیم مردم قانونمند ملحق نمایند.

فتحی با تاکید بر لزوم حفظ سلامت مردم  گفت : بدیهی است این افراد  در صورت اصرار بر رفتارهای پر خطر از قبیل برگزاری مراسم  ختم ،عروسی و غیره که از مصادیق جرم مشهود میباشد مورد بازخواست قرار گرفته و مرجع انتظامی نسبت به دستگیری و دلالت افراد خاطی بصورت تحت الحفظ به مرجع قضایی اقدام خواهد کرد و برخورد قانونی قوه قضائیه برای این قبیل افراد که  سلامت عمومی جامعه را با مخاطره مواجه ساخته اند ، بسیار شدید و  سختگیرانه خواهد بود.

رییس دادگستری الیگودرز با اشاره به اینکه از جمله عوامل افزایش مبتلایان حضور در مراسم عزا و عروسی می باشد افزود: برگزاری مراسم ختم و عروسی تحت هیچ شرایطی مجاز نمی باشد.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ادای احترام به شهدای عزیز حوزه سلامت به تلاشهای شبانه روزی متولیان سلامت جامعه اعم از کادر پزشکی وپرستاران که تمام توان خود را جهت خدمت به مردم بکار بسته اند، اشاره نمود  و افزود : خدمات صادقانه این عزیزان در حافظه ها ماندگار و مردم برای همیشه قدردان زحمات بی شائبه آنها خواهند بود و البته درپیشگاه خالق هستی ماجور هستند.


وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاههای اجرایی مربوط به حوزه سلامت جامعه به وظایف و تکالیف قانونی خود در جهت برون رفت از این شرایط سخت و نفس گیر به درستی عمل نمایند، افزود: بدیهی است با مدیران درصورت ترک فعل و رفتارهای موثر در ایجاد بستر آسیب زا به سلامت مردم برخورد بدون اغماض  قاطعانه صورت خواهد گرفت و هیچگونه عذر و بهانه ای پذیرفته نخواهد شد و قطعا   تقدیر مدیران سخت کوش و دلسوز جهت  قطع زنجیره شیوع این ویروس در دستور کار شورای تامین قرار خواهد گرفت.

فتحی  گفت: از مردم مومن و نجیب این دیار انتظار داریم ضمن همراهی با مسئولین جهت عملیاتی نمودن مصوبات ستاد کرونا شهرستان و رعایت پروتکل ها همچنان از سفرهای غیر ضروری اجتناب  نموده و بجز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند واز حضور در مراسم ختم و عروسی و غیره اکیدا خودداری نمایند.

برچسب‌ها الیگودرز ویروس کرونا دادگستری لرستان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الیگودرز ویروس کرونا دادگستری لرستان الیگودرز ویروس کرونا دادگستری لرستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»

سومین رویداد «هم مسیر اتیسم» با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و انجمن اتیسم ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته رویداد «هم‌مسیر اتیسم» در تهران و همچنین رشت و بندر ماهشهر با حضور بیش از 1500 نفر در رویداد هم‌مسیر اتیسم شرکت کردند. در این رویداد گروه‌های مختلف جامعه در حرکتی نمادین،  با بزرگسالان اتیسم و خانواده‌هایشان هم قدم شده تا اتیسم را بیشتر شناخته و متعهد شوند تا آن را به دیگران نیز معرفی کنند.

خانواده‌های اتیسم با سپری کردن سال‌ها سختی و مشقت در کنار فرزند خود با این اختلال دست و پنجه نرم می‌کنند و خستگی‌ناپذیر در این مسیر گام برمی‌دارند، بی‌آنکه مدال یا خط پایانی در

کار باشد. مادری ناراحتی و اضطراب خود را از بزرگ شدن فرزندش با آینده‌ای که سراسر ابهام است، بیان می کند و پدری که تنها تمامی بار زندگی را کنار دو فرزند اتیسم بدون مادر به دوش می‌کشد؛ لازم است در جامعه‌ای آگاه زندگی کنند تا نگاه‌های خیره، تذکرها و... دردی بزرگ‌تر نشود.

اتیسم اختلال پیچیده‌ای است که تشخیص آن با مشاهده فرد امکان‌پذیر نیست. این اختلال باعث می‌شود تا فرد نتواند با خود و دیگران ارتباط برقرار کند و به‌طور کلی دنیای متفاوتی داشته باشد. به همین علت، ممکن است بسیاری در جامعه، برخورد مناسبی با این افراد دارای اتیسم نداشته باشند. این اختلال تا آخر عمر با افراد می‌ماند و در بزرگسالی، وضعیت برای این افراد سخت‌تر هم می‌شود.

سعیده صالح غفاری، مدیرعامل انجمن اتیسم ایران با اشاره به این موضوع که رویداد هم مسیر اعلام درخواست توجه جدی حاکمیت و جامعه به طیف اختلال اتیسم است، گفت: امروز هم قسم می‌شویم  که سال 1403، سالی برای توجه جدی و هم خواهی تمامی دستگاه‌ها برای بزرگسالان اتیسم و خانواده‌ها باشد. خانواده‌های اتیسم با حضور موثر می‌توانند آگاهی مردم را بیش از گذشته افزایش داده و بستر مناسبی برای دیده شدن مطالبات باشند.

وی در ادامه به بیان مشکلات افراد بزرگسال دارای اتیسم پرداخت و گفت: بزرگسالان اتیسم نیاز دارند تمامی حقوقی که یک شهروند بهره‌مند است را دارا باشند. حقوق شهری و شهروندی، بهداشت و درمان،  ورزش و تفریح و مهارت و اشتغال و نهایتا نگهداری موقت و شبانه روزی این افراد نیازمند فضایی هستند که حس کنند آن فضا برای آن‌هاست و نگاه خیره‌ای آن‌ها را دنبال نمی‌کند. متاسفانه هنوز هیچ متولی برای رسیدگی به نیازهای بزرگسالان اتیسم وجود ندارد. از ریاست محترم جمهور قول گرفتیم تا صدای خانواده‌های اتیسم شنیده شود.

مدیرعامل انجمن اتیسم گفت: ما برای تدوین برنامه ملی اتیسم جلسات مکرر داشتیم تا همه ارگان‌های ذیربط وظایف خود را در قبال اتیسم بشناسند.

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران در پایان از تمامی حامیان اتیسم و رویداد هم‌مسیر تشکر و ابراز امیدواری کرد که آینده روشنی در انتظار اتیسم خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود