Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «نشریه شارلی‌ابدو» در روزهای گذشته کاریکاتورهای توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر کرد که با حمایت رییس‌جمهوری فرانسه همراه شد.

در واکنش به این اقدام، فلوران ایدالو کاردار موقت فرانسه در تهران روز گذشته در اعتراض به اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر اکرم(ص) به وزارت امور خارجه احضار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این دیدار معاون مدیر کل اروپای وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن محکوم کردن اقدامات غیر قابل قبول مقامات فرانسوی که موجب جریحه دار شدن احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و جهان شده است، تاکید کرد: هر گونه اهانت و بی‌احترامی به پیامبر اسلام (ص)، ارزش‌های ناب اسلام از سوی هر فرد و در هر مقامی به شدت محکوم و مردود است.

در این چارچوب، جمعی از احزاب و شخصیت‌های سیاسی کشور در بیانیه‌ها جداگانه‌ای در پی اقدام موهن و سخیف نشریه شارلی ابدو در اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) و حمایت رییس جمهوری فرانسه از این اقدام اسلام‌ستیزانه، را محکوم کردند.

توهین به مسلمانان و مقدسات آنها سوء‌استفاده‌ای فرصت‌طلبانه از آزادی بیان است

سید شهاب‌الدین صدر رییس خانه احزاب ایران در پی محکومیت اظهارات اهانت‌آمیز رییس جمهوری فرانسه علیه پیامبر بزرگ اسلام (ص) تصریح کرد: آقای مکرون با حمایت از چنین رفتارهایی در حقیقت به نام آزادی بیان در حال ترویج توحش مدرن در اروپای دین‌گریز است. در حقیقت توهین به مسلمانان و مقدسات آنها سوء‌استفاده‌ای فرصت‌طلبانه از آزادی بیان است. در کجای تاریخ عقلانی بشریت توهین به ادیان الهی و پیامبران آنان نمایانگر آزادی بیان و تمدن و پیشرفت قلمداد شده است؟

رییس خانه احزاب ایران افزود: مسلمانان راستین هرگز چنین اقدامات لجوجانه و اهانت‌آمیز به پیامبر مکرم اسلام (ص) را فراموش نکرده و در زمان مناسب پاسخ آن را خواهند داد. آیا علمای واقعی ادیان الهی و معتقدان به کتب آسمانی چنین رفتارهایی را تایید می‌کنند یا آن را اهانت به تمامی پیامبران الهی و ادیان آسمانی و تورات و انجیل می‌دانند.

صدر به نمایندگی از احزاب، گروه‌ها، جمعیت‌ها و سازمان‌های سیاسی کشور ضمن اعلام انزجار از رییس جمهوری نادان فرانسه و روسای جمهوری کشورهای اروپایی که از این اقدام ضداخلاقی و ضدبشری حمایت کرده‌اند، از وزارت امور خارجه و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی اسلامی و آزادیخواه جهانی و اندیشمندان و آزادگان در سراسر عالم می‌خواهد که ضمن محکوم کردن چنین رفتارهایی، برخورد و اقدامی عملی برعلیه عاملان آن انجام دهند و با ایجاد کمپین تحریم کالاهای ساخت فرانسه اولین اخطار را به دولت و مسوولان این کشور اعلام کنند.

آیا دادگاه‌های فرانسه اجازه سوال درباره هلوکاست را به نشریات فرانسوی می‌دهند

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی هتک حرمت به ساحت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در فرانسه اعلام کرد: وجود مقدس رسول مکرم اسلام، مهمترین نقطه ایجاد وحدت در امت اسلامی است، محلی که عواطف همه مسلمان‌ها در آن متمرکز شده است؛ عوامل کانون‌های صهیونیسم بین‌الملل من جمله رییس جمهوری فرانسه با اهانت به پیامبر اسلام یا حمایت از این اقدامات موهن، ذیل عنوان آزادی بیان، دل‌ها و احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده است. اهانت به پیامبر خوبی‌ها، اهانت به همه ارزش‌های اصیل اسلامی و انسانی است.

این بیانیه افزود: اکنون باید از رییس‌جمهوری فرانسه این سوال را پرسید که آیا دادگاه‌های فرانسه در ذیل مساله «آزادی بیان» اجازه می‌دهند که نشریات و رسانه‌های فرانسوی در مورد موضوع «هلوکاست» فقط سوال بپرسند؟ اگر قرار نیست رییس‌جمهوری در توهین به ادیان و مذاهب مطالب نشریات کشور متبوع خود را داوری و قضاوت کند، چرا روژه گارودی فرانسوی که منکر هلوکاست شد به زندان محکوم شد و زیر شدیدترین مجازات‌های دولت متبوع فرانسه قرار گرفت!؟ پس استفاده ابزاری کشورهای غربی از آزادی بیان و به بازی گرفتن واژه‌ آزادی بیان جفایی بزرگ بر انسانیت و حرّیت و آزادی است.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی عنوان کرد: این ابراز انزجارها از اقدامات موهن نشریات فرانسوی و رییس جمهوری فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکنون واکنش درخوری در مقابل این اقدامات موهن انجام نداده است و باید، مقابله با این اقدامات را در مجامع بین‌المللی و حقوق بشری پیگیری کند و نتایج آن را به مردم ایران و مسلمانان جهان گزارش دهد تا بار دیگر شاهد اینگونه توهین‌های آشکار نباشیم.

رییس مجلس خبرگان اقدام نشریه فرانسوی را محکوم کرد

آیت‌الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری در محکومیت اقدام نابخردانه امانوئل ماکرون تاکید کرد: جسارت اهانت‌آمیز ماکرون رییس جمهوری فرانسه به ساحت پاک پیامبر مکرم اسلام (ص) و حمایت مجدد او از کاریکاتورهای موهن علیه حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) به بهانه حمایت از آزادی بیان بار دیگر انزجار و تنفر مسلمانان و تمام آزادگان جهان را برانگیخت.

رییس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: چگونه است که مدعیان فرهنگ و تمدن غربی و حامیان لیبرال دموکراسی که از حقوق بشر دم می زنند در چنین حوادثی خود را به خواب خرگوشی زده و از کنار حرمت شکنی و اهانت به پیامبری که «رحمة للعالمین» و «منادی اخلاق انسانی» است و نژاد و قوم و قبیله در نزدش اهمیتی ندارد و قریب دو میلیارد انسان در سر تا سر گیتی از ایشان پیروی می‌کنند و پیروان حقیقی ادیان آسمانی وی را مورد تکریم و احترام می‌دانند به راحتی می‌گذرند؟ به راستی این مدعیان یاوه‌گو از کدام حقوق بشر دم می‌زنند؟

وی، ضمن محکوم کردن این اقدام سخیف رییس‌جمهوری فرانسه از سران کشورهای اسلامی، عموم مسلمانان و پیروان راستین ادیان ابراهیمی می‌خواهد با اعلام انزجار نسبت به حرکت نابخردانه امانوئل ماکرون با اتحاد و انسجام در مقابل این قبیل جسارت‌ها به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام سکوت نکرده و آرام نگیرند تا دیگر شاهد چنین اعمال وقیحانه‌ای نباشیم.

اسلام‌ستیزان به اسم آزادی بیان نفرت پراکنی می‌کنند

حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای رییس جمهوری در واکنش به سخنان مکرون اظهار داشت: اسلام‌ستیزان به اسم آزادی بیان نفرت پراکنی می‌کنند، داعشیان به اسم اسلام‌گرایی سر می‌برند. رییس دولت فرانسه هم بر آتش نفرت و وحشت می‌دمد. وای بر اسلام، وای بر آزادی بیان، وای بر دولتمردان.

این توهین‌ها باعث توجه بیشتر به نبی اسلام، تعالیم الهی و تقویت همبستگی مسلمانان می‌شود

بنیاد حفظ آثار ونشرارزش های دفاع مقدس ضمن محکومیت شدید اقدام نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر گرامی اسلام(ص) و حمایت نابخردانه رییس جمهوری فرانسه، محاکمه عاملان این اقدام شنیع را در مجامع حقوق بین المللی خواستار شد.

این بیانیه افزود: این توهین‌های زشت، پلید و شیطانی اسلام ستیزان نه تنها موجب کاهش توسعه اسلام در فرانسه و سایر نقاط جهان نمی‌شود، بلکه عاملی برای توجه بیشتر به نبی مکرم اسلام، تعالیم الهی و تقویت وحدت و همبستگی مسلمانان خواهد شد.

ادامه دارد...

برچسب‌ها فرانسه امانوئل ماکرون وزارت امور خارجه حسام‌الدین آشنا احمد جنتی قرآن کریم مجلس خبرگان رهبری خانه احزاب ایران شارلی ابدو پروندهٔ خبری مکرون و ماسک آزادی بیان اهانت به ساحت پیامبر اعظم (ص)، بازی شارلی ابدو با انبار باروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه امانوئل ماکرون وزارت امور خارجه حسام الدین آشنا احمد جنتی قرآن کریم مجلس خبرگان رهبری خانه احزاب ایران شارلی ابدو فرانسه امانوئل ماکرون وزارت امور خارجه حسام الدین آشنا احمد جنتی قرآن کریم مجلس خبرگان رهبری خانه احزاب ایران شارلی ابدو اخبار کنکور رییس جمهوری فرانسه نشریه شارلی ابدو وزارت امور خارجه مجلس خبرگان مکرم اسلام اهانت آمیز ضمن محکوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند