Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@16:39:42 GMT

تست کرونا باید ارزان باشد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۹۹۹۸

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای شکل‌گیری اقدامات موثر در زمینه پیشگیری و درمان و قطع زنجیره کرونا تمام دستگاه‌های موثرباید در قالب کار قرارگاهی و۲۴ساعته کنار هم جمع کنند. ناطقان: مصطفی قانعی در رادیو گفتگو گفت: ایران از نظر تعداد تست کرونای انجام شده در دنیا در رتبه ۱۱۴ قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما بیماران را در اولین مراحل بیماری – روز شروع بیماری – تشخیص نمی‌دهیم.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: فرآیند تست‌گیری باید بسیار سریع و آسان و قابل دسترس باشد.

قانعی با اشاره به خرید تست سریع کرونا از کشور کره جنوبی، توضیح داد: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی دارند تا کیت‌های تست سریع کرونا را با نصف قیمت به دولت بفروشند.

وی با بیان اینکه برخی از مبتلایان کرونا به راحتی در کوچه و خیابان تردد می‌کنند، عنوان کرد: کره جنوبی با رصد و مکان‌یابی افراد دارای کرونا، جریمه‌های سنگینی را برای شهروندان کشور خودش تعیین می‌کند.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: حدود ۳۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا، علامت یا عوارض خاصی را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های مختلف نمی‌توانند به طور مستمر اجرا شوند، عنوان کرد: محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا باید به طور هوشمند اعمال و اجرا شوند.

مصطفی قانعی افزود: اعمال محدودیت‌های غیر هوشمند تبعات اقتصادی متعددی برای کشورها به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در خط مقدم شناسایی هوشمند افراد مبتلا به کرونا قرار بگیرد، عنوان کرد: ستاد اصلی کرونا نباید با مرکزیت وزارت بهداشت تأسیس می‌شد، چرا که این وزارت‌خانه نمی‌تواند مجری تمام بخش‌های مرتبط با کرونا باشد.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: وزارت بهداشت به دستگاه‌های مختلف سیطره ندارد و بر همین اساس فقط می‌تواند پیشنهادهای خودش را اعلام کند.

وی ادامه داد: برای شکل‌گیری اقدامات مؤثر در زمینه پیشگیری و درمان و قطع زنجیره کرونا تمام دستگاه‌های مؤثر کشور باید در قالب کار قرارگاهی و ۲۴ ساعته کنار یکدیگر جمع شوند.

مصطفی قانعی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «روزنه» گفت: اگر تعداد کیت‌های تشخیصی کرونا در کشور افزایش پیدا کند، بخشی از مشکلات مرتبط با شیوع هرچه بیشتر برطرف می‌شوند.

وی اضافه کرد: متأسفانه ما روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا به دلیل وجود تحریم‌ها به کیت تست کرونا و ماسک دسترسی نداشتیم. منبع: مهر برچسب ها: تست ، کرونا ، ارزان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تست کرونا ارزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری پیامی صادر کرد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَ‌بَ اللَّـهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَ‌ةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْ‌عُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإذْنِ رَ‌بِّهَا ۗ وَیَضْرِ‌بُ اللَّـهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُ‌ونَ»
(آیا ندیدی که خداوند چگونه مثلی زد و سخن نیک را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرد که ریشه‌اش ثابت و شاخه آن در آسمان است؟ میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش می‌دهد؛ و خدا مَثَلها را برای مردم می‌زند، شاید که آنان پند گیرند.)

بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه، سازندگی و... به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان عزیز بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903328

دیگر خبرها

  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • پایان ۳۸ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید چابکسری
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه رفت