Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@23:00:55 GMT

سهام ارزنده خود را ارزان نفروشید!

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۰۰۷۹

صراط:

فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه با کمیسیون اقتصادی و نمایندگان مجلس با بیان اینکه یکی از ارکان بازار سرمایه شورای عالی بورس است گفت: ریاست این شورا با وزیر اقتصاد است که این شورا وظیفه سیاستگذاری دارد و از دیگر ارکان بازار، سازمان بورس است که وظیفه آن نظارت عملیاتی است و نهاد ناظر در بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گفتگو با نمایندگان مجلس درباره وضعیت موجود بازار سرمایه گفت: چند روزی است که وضعیت شاخص مطلوب نیست، اما باید بدانیم هر تصمیمی در بازار سرمایه تاثیرگذار است به طور مثال بحث افزایش نرخ سود را داشتیم که خوشبختانه بلافاصله از سوی بانک مرکزی تکذیب شد البته موضوع بسیار مهم این است که تاثیرگذاری نرخ سود بر نقدینگی قطعیت ندارد.

وزیر اقتصاد با تاکید براینکه نهاد‌های نظارتی و حاکمیتی در بازار سرمایه موفقیت‌هایی به دست آوردند گفت: مهمترین موفقیت ریل‌گذاری قوانین در بازار سرمایه بود همچنین در حال حاضر از ۳۲۰ شرکت در بورس ۱۸۲ شرکت کارگزار دارند (یعنی بازارگردان دارند) به این معنا که ما امروز بازارساز داریم و می‌توانیم اوراق تبعی داشته باشیم.

خبر خوش وزیر برای سهامداران

دژپسند گفت: خبر خوش من به سهامداران این است که شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکت‌ها هستیم. شرکت‌های بورسی از بنگاه‌های گلچین و صادراتی هستند که در حال حاضر نرخ رشد سود برخی از آن‌ها بیش از ۳۰۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: p/e برخی از شرکت‌ها به ۴ رسیده است که این عدد بسیار خوبی است.

وی با تاکید بر اینکه از سهامداران خواهش می‌کنم با تامل نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنند گفت:سهامداران بدانندکه امروز سهام ارزنده خود را می‌فروشند و با تامل در این بازار صبر کنند تا مجبور به ارزان فروشی نشوند.

دژپسند افزود: عده‌ای می‌گویند چرا از بازار حمایت نمی‌شود، اما حمایت ما در بازار ایجاد قوانین و مقررات و اصلاح آن‌ها است و بهترین حمایت اطلاع‌رسانی از وضعیت بازار می‌تواند باشد. وقتی از سودآوری شرکت‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم یعنی این شرکت‌ها اعتبارآور هستند و نباید سهام آن‌ها ارزان به فروش برود.

وی تاکید کرد: البته بنده به عنوان یک مقام مسئول به سهامداران نه می‌گویم بفروشید نه می‌گویم بخرید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزیر اقتصاد فرهاد دژپسند کمیسیون اقتصادی صراط بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟

اغلب افراد به دنبال حفظ ارزش سرمایه خود و کسب بازدهی مناسب هستند. برای رسیدن به این هدف نیاز است که افراد به کسب دانش و تجربه کافی در زمینه سرمایه‌گذاری بپردازند. روش‌های سرمایه‌گذاری زیادی مانند سرمایه‌گذاری در ملک، طلا، بازار بورس و … وجود دارد که هر فرد با توجه به تمایلات و درجه ریسک پذیری خود می‌تواند روش مناسب را انتخاب کند. سرمایه‌گذاری در بازار بورس، شامل دو روش مستقیم و غیرمستقیم است. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

اغلب افراد به دنبال حفظ ارزش سرمایه خود و کسب بازدهی مناسب هستند. برای رسیدن به این هدف نیاز است که افراد به کسب دانش و تجربه کافی در زمینه سرمایه‌گذاری بپردازند. روش‌های سرمایه‌گذاری زیادی مانند سرمایه‌گذاری در ملک، طلا، بازار بورس و … وجود دارد که هر فرد با توجه به تمایلات و درجه ریسک پذیری خود می‌تواند روش مناسب را انتخاب کند. سرمایه‌گذاری در بازار بورس، شامل دو روش مستقیم و غیرمستقیم است.
در روش مستقیم، افراد به صورت شخصی فرآیند تحلیل، خرید و فروش سهام را انجام می‌دهند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این روش، افراد باید دانش تخصصی، زمان کافی، مهارت و تجربه لازم را داشته باشند. همچنین، روش‌های مختلف تحلیل مانند تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال وجود دارند که می‌توانند به فرد کمک کنند تا تصمیمات بهتری در خرید و فروش سهام بگیرد.
صندوق سرمایه گذاری و سبدگردانی اختصاصی از روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بورس هستند. روش غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس به این معناست که افراد مدیریت دارایی‌های خود را به متخصصان بورسی و اشخاص با تجربه و دارای مجوز از سمت سازمان بورس واگذار می‌کنند. صندوق‌های سرمایه گذاری دارای انواع مختلفی شامل صندوق‌های سهامی، درآمد ثابت، مختلط، بخشی و … هستند که در ادامه به توضیح صندوق سهامی می‌پردازیم.
  صندوق سهامی
صندوق‌‌های سهامی، نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که عمده سبد دارایی آن را سهام شرکت‌های فرابورسی و بورسی تشکیل می‌دهند. ترکیب دارایی صندوق‌های سهامی شامل حدود ۷۰ درصد سهام و مابقی به‌صورت وجه نقد، اوراق مشارکت، اوراق بانکی و … است. این نوع صندوق‌ها در مقایسه با صندوق‌های با درآمد ثابت و مختلط ریسک بالاتری دارند.
صندوق‌های سرمایه گذاری سهامی کارگزاری مفید شامل صندوق اطلس، پیشرو، پیشتاز و امید توسعه است. صندوق های پیشرو، پیشتاز و امید توسعه مبتنی بر صدور و ابطال و صندوق اطلس از نوع صندوق‌های ETF هستند.
صندوق اطلس مفید یکی از صندوق‌های سهامی قابل معامله است که از سال ۱۳۹۲ وارد بازار بورس شده است. به دلیل بازدهی مناسب در سال‌های گذشته، این صندوق به عنوان یکی از صندوق‌های سهامی، مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه قرار گرفته است. صندوق امید توسعه تنها صندوق سهامی کارگزاری مفید است که از مکانیزم تقسیم سود ماهیانه استفاده می‌کند.
صندوق‌های سهامی براساس تعداد واحدهای قابل ارائه نیز به دو دسته بزرگ و کوچک تقسیم می‌شوند. اگر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل انتشار حداقل پنج هزار و حداکثر پنجاه هزار واحد باشد، در دسته صندوق‌های کوچک قرار می‌گیرد. اگر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری بین پنجاه هزار و پانصد هزار باشد، در دسته صندوق‌های بزرگ قرار می‌گیرد.
صندوق‌های سهامی دارای مزایایی همچون نقدشوندگی بالا، امکان کسب بازدهی مناسب در صورت رشد بازار بورس و کاهش ریسک به دلیل مدیریت توسط افراد حرفه‌ای هستند.
  ویژگی ‌های صندوق سهامی
صندوق سهامی، مناسب افرادی است که ریسک پذیری بالای دارند. همچنین این افراد فرصت کافی برای کسب دانش و انجام معاملات را ندارند.
مدیران صندوق‌های سهامی با استفاده از تجربه و مهارت خود، سعی می‌کنند بازدهی مناسبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنند. این صندوق‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌هایی هستند که پتانسیل رشد و عملکرد مناسبی دارند و قادر به ارائه بازدهی بیشتری هستند.
باید توجه داشت که صندوق‌های سهامی در شیوه سرمایه‌گذاری متفاوت عمل می‌کنند و می‌توانند استراتژی محافظه‌کار، متوسط یا تهاجمی داشته باشند.
در واقع، عملکرد یک صندوق سهامی تاثیر زیادی بر ارزش واحدهای آن در طول زمان دارد. اگر صندوق عملکرد خوبی داشته باشد، ارزش واحدهای آن افزایش می‌یابد. اما اگر صندوق به خوبی عمل نکند، امکان دارد که ارزش واحدهای آن رشد نکند و یا حتی کاهش پیدا کند.
یک راهکار معمول در صندوق‌های سرمایه گذاری از جمله صندوق‌های سهامی برای ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری برای افراد با مبالغ کم، تقسیم واحد‌های صندوق به تعدادی واحد کوچکتر است. این کار باعث کاهش قیمت هر واحد صندوق می‌شود و امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ اندک را نیز فراهم می‌کند.
در نتیجه، در انتخاب صندوق‌های سهامی بهتر است سرمایه گذاران صندوق‌هایی را انتخاب کنند که در دوره‌های مختلف از جمله دوره‌های رشد و رکود بازار، عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته