Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:04:10 GMT

کاهش ۳۵ درصدی تلفات جاده ای در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۰۵۴۵

کاهش ۳۵ درصدی تلفات جاده ای در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: تداوم کاهش تلفات جاده ای نیازمند تکمیل بیش از ۳۰۰ کیلومتر پروژه نیمه تمام راهسازی، افزایش پایگاه های امداد جاده ای اورژانس و هلال احمر و حذف نقاط پرحادثه است.

محمدمهدی شهریاری روز سه شنبه ۶ آبان ماه در جلسه کمیسیون ایمنی راهها که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، نقاط پرحادثه، عدم ایمنی و تجهیز جاده ها، ناوگان فرسوده حمل و نقل، کیفیت پایین خودروها، بی توجهی به حریم و استاندارد جاده ای و نیز ناآشنایی رانندگان به قوانین را از جمله دلایل تصادفات جاده ای و دورن شهری دانست و افزود: اصلاح رفتارهای ترافیکی مردم و رانندگان بصورت مستمر و موثر نقش بسزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صداوسیما و آموزش و پرورش نقش کلیدی در این زمینه برعهده دارند.

وی از کاهش ۳۵ درصدی تلفات جاده ای طی ۶ ماهه نخست سال در استان خبرداد و گفت: تجهیز محورهای مهم مواصلاتی استان از جمله سه راهی ایواوغلی، ارومیه_ مهاباد و ارومیه به سرو و نیز سه راهی محمدیار به تقاطع های غیرهمسطح از طریق تخصیص اعتبار لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی نقش بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای استان خواهد داشت. 

شهریاری افزود: تجهیز ناوگان آمبولانسی، حذف نقاط پرحادثه و نیز نصب دوربین های ثبت سرعت و سامانه های ثبت تخلفات از دیگر نیازهای جدی استان برای تداوم کاهش تصادفات جاده ای بشمار می رود.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از تلاش دستگاه های مسئول در ارتقای ایمنی جاده ای و نیز کاهش تصادفات تصریح کرد: دستیابی به وضعیتی پایدار و مطمئن در فعالیتهای ترافیکی مردم مستلزم ارتقای فرهنگ ترافیکی و ایمنی خودرویی و جاده ای است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی کاهش تلفات جاده ای بهسازي نقاط حادثه خیز آذربایجان غربی کاهش تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت

آفتاب‌‌نیوز :

بابک یکتاپرست درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت، ۲۳۳ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر و کشته شدن ۶۲ نفر، انجامیده است. در این بازه زمانی، ۱۱۱۷ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۲۰۰ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت: در استان سیستان وبلوچستان ۲۲ حادثه با ۱۲۴ مصدوم و دو فوتی، استان فارس ۲۰ حادثه با ۱۰۸ مصدوم ۱۰ فوتی و و در استان تهران ۱۸ حادثه با ۷۹ مصدوم و شش فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، ۱۱ حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که ۱۰۸ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون‌ها نیز ۱۰۱ زخمی و ۲۱ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت‌بار‌ها نیز در این هفته، ۷۲ زخمی و چهار کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۵ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت‌ها به ثبت رسید که۵۶ نفر زخمی داشت و سه نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه، یک دستگاه سمند با یک دستگاه خودروی سوزوکی تصادف کرد که این حادثه در تبریز، چهار کشته و سه مجروح برجای گذاشت. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته، ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که مهم‌ترین آن حادثه حریق یک لنج در جزیره هرمز بود که باعث فوتن سه نفر و زخمی شدن شش نفر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • واژگونی خودرو پراید در محور ارومیه تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت