Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@17:41:18 GMT

قرنطینه کردن در برابر ایزوله کردن

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۱۳۹۵

قرنطینه کردن در برابر ایزوله کردن

گرچه هر دو اصطلاح به طور کلی به معنی جدا کردن فرد از دیگران است، اما گستره این جدایی به بیمار بودن یا نبودن شما  بستگی دارد.

قرنطینه کردن به معنای جدا کردن یک شخص از عموم مردم است، به خصوص شخصی که در معرص انتقال بیماری واگیری مانند کووید-۱۹ قرار گرفته باشد. هدف از قرنطینه کردن یک شخص این است که معلوم شود آیا او بیمار می‌شود یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما گاهی اصطلاح قرنطینه کردن برای دستور دولت‌ها به عموم مردم برای در خانه ماندن و منع رفت‌وآمد هم به کار می‌رود. در این مورد دستور دولت برای ماندن در خانه درباره همه افراد چه در معرض کووید-۱۹ بوده باشند یا نه، اعمال می‌شود. دولت‌ها با تقاضای برای در خانه ماندن همه افراد و خارج نشدن به جز برای نیازهای ضروری، امیدوار هستند که انتشار کروناویروس جدید یا سارس-کوو-۲ را محدود کنند.

اما ایزوله کردن به معنای جدا کردن افراد بیمار از افراد سالم است. ایزوله کردن در مورد کووید-۱۹ به معنای ماندن در اتاق خواب یا جای دیگر اختصاص داده شده به بیمار در جریان بیماری است تا از تماس با سایر اعضای خانوارتان پرهیز شود. توصیه فعلی درباره کووید-۱۹ این است که افراد بیمار کافی است ۱۰ روز خود را ایزوله کنند، به شرطی که تب و سایر علائمشان در این مدت بهبود پیدا کرده باشد. هنگامی که ایزوله هستند، نباید از محل تعیین‌شده خارج شوید. کس دیگری باید غذا و آب را به پشت در اتاقتان بیاورد و آن را در آنجا بگذارد. در صورت امکان باید اتاق خواب جدایی داشته باشید و فضاهای مشترک را کاملا ضدعفونی کنید.

به طور خلاصه اگر شما بیمار نباشید، اما در تماس با فردی قرار گرفته باشید که دچار کووید-۱۹ بوده است (یا اگر دولت دستور دهد) باید خودتان را قرنطینه کنید. اگر بیمار باشید، باید خودتان را ایزوله کنید. شما با جدا کردن خودتان از دیگران به محدود کردن انتشار کووید-۱۹ کمک می‌کنید.

کد خبر 560682 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجله نکته بهداشتی روز كروناويروس قرنطینه کردن کووید ۱۹ جدا کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماندن یا رفتن ژاوی هیچ ربطی به من ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی چند هفته قبل اعلام کرده بود که دیگر تصمیم برای ادامه همکاری با بارسلونا ندارد و هر اتفاقی هم که رخ دهد در انتهای فصل جاری نیمکت این تیم را ترک خواهد کرد و به دوران حضورش در بارسا به عنوان مربی پایان خواهد داد.

از همون زمان اعلام شد که خوان لاپورتا و دیگر مدیران باشگاه بارسلونا در تلاش هستند تا مربی جوان را از تصمیمی که گرفته منصرف کند و در نهایت موفق به انجام این کار شدند و او را راضی کردند که فصل آینده هم در سمت سرمربی این تیم حضور داشته باشد.

سرمربی و رئیس بارسلونا روز گذشته در نشست خبری این تصمیم را به صورت رسمی به خبرنگاران و هواداران این تیم اعلام کردند و تباس ساعاتی بعد در پاسخ به سوالی در این باره به رسانه‌ها گفت:«ماندن ژاوی در بارسلونا تصمیمی است که این باشگاه گرفته است.

من روی چنین مسائلی تمرکز نمی‌کنم و به همین دلیل مهم نیست که آیا این اتفاق من را شگفت زده کرده است یا نه. در جایگاهی نیستم که درباره مربیان و کارهایی که انجام می‌دهند صحبت کنم. اگر لاپورتا معتقد است که این تصمیمی درست برای بارسلوناست و ژاوی خوشحال است، پس این بهترین تصمیم برای بارسا خواهد بود اما من نمی‌توانم در این باره نظر بدهم.»

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • شرط ایتالیایی‌ها برای سردار آزمون
  • شانس بالای حاج‌صفی برای ماندن در لیگ یونان
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • راهکار عجیب گرم ماندن در لحظات پنالتی! (عکس)
  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • وعده لاپورتا به ژاوی پس از موافقتش با ماندن در بارسلونا
  • ماندن یا رفتن ژاوی هیچ ربطی به من ندارد!