Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به همکاری‌های ایران و این نهاد، آن را در سطح خوبی توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش آسوشیتدپرس، رافائل گروسی در مصاحبه‌ای که با این خبرگزاری داشته است، ضمن اشاره به همکاری خوب ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازدید از دو سایت ایرانی اظهار کرد: ایران میزان بیشتری اورانیوم با غنای پایین ذخیره کرده است، اما به نظر می‌رسد که مقدار کافی برای تولید سلاح ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: بازرسان این نهاد بر این موضوع تاکید کرده اند، که ایران راه‌اندازی یک سالن تولید سانتریفوژ را آغاز کرده است، اما تاکنون این سالن کامل نشده و روال طولانی را برای به اتمام رسیدن باید طی کند.

وی با بیان اینکه اطلاعات محرمانه است، در این باره جزئیات بیشتری را ارائه نکرد، اما تاکید کرد: ایران همچنان اجازه دسترسی کامل بازرسان آژانس به تاسیسات هسته‌ای خود از جمله نطنز را فراهم می‌کند.

گروسی با بیان این موضوع که در گزارش بعدی که طی هفته‌های آتی منتشر خواهد شد، اظهار کرد: ما همچنان شاهد همین روندی که تاکنون دیده‌ایم، خواهیم بود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: ارزیابی فعلی آژانس این است که ایران در حال حاضر «میزان قابل توجهی» اورانیوم که آژانس آن را برای تولید بمب کافی می‌داند را ندارد.

وی در ادامه با رد ادعا‌های ضدایرانی اظهار کرد: در حال حاضر، با بازرسانم در تماس نیستم، اما طبق آن چیزی که به خاطر دارم، چنین چیزی نمی‌گویم و همه این‌ها برآورد است و آژانس بر اساس گمانه‌زنی عمل نمی‌کند.

گروسی تصریح کرد: ممکن است چه پیش آید؟ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ما بازرس هستیم و میزانی را که می‌بینیم، اعلام می‌کنیم.

وی افزود: موضوع میزان قابل توجه، یک پارامتر تکنیکی است و به وضعیتی از توافق پادمانی اطلاق می‌شود که میزانی را نشان می‌دهد که از لحاظ تئوری ممکن است برای ساخت یک بمب هسته‌ای استفاده شود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه چنین مقداری وجود داشته باشد به خودی خود نشان نمی‌دهد که یک بمب هسته‌ای ساخته می‌شود، اظهار کرد: بنابراین، من فکر می‌کنم وقتی از این اصطلاحات استفاده می‌کنیم باید بسیار مراقب باشیم.

بیشتر بخوانید: مدیر کل آژانس بین‌المللی اتمی: ایران در زمینه هسته‌ای مهارت دارد/ بازرسان به صورت دائم در ایران هستند

گروسی با اشاره به دسترسی آژانس به ۲ مکان مشخص شده، اظهار کرد: نمونه‌ها از این محل‌ها جمع‌آوری شده و همچنان تحت تحلیل آزمایشگاهی هستند و این راه‌حلی سازنده برای مشکلی بود که داشتیم و می‌توانم بگویم از آن زمان به بعد از این لحاظ که بازرسان ما مرتبا حاضر بوده و از سایت‌ها بازدید می‌کنند، سطح خوبی از همکاری‌ها را حفظ کرده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: گروسی سازمان انرژی اتمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گروسی سازمان انرژی اتمی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای از فردا و با مشارکت دانشمندانی از کشور‌های مختلف دنیا در اصفهان برگزار می‌شود.

این همایش علمی که به ابتکار انجمن هسته‌ای و با مشارکت سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود، در شرایطی به میزبانی اصفهان است که رژیم صهیونسیتی ادعا کرده بود در حملات موشکی به سایت هسته‌ای این شهر آسیب زده است.

رافائل گروسی دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی میهمان ویژه این کنفرانس است و قرار است از حاشیه این مراسم و پس از دیدار و مذاکره با مقامات کشورمان در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی حضور پیدا کند. وزیر خارجه کشورمان نیز هفته گذشته پیش از سفر گروسی به ایران با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق