Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه روز سه‌شنبه (به وقت تهران) کاخ سفید را ترک کرد تا طی سه روز آینده در ایالت‌های میشیگان، ویسکانسین، نبراسکا، نوادا، آریزونا، فلوریدا و کارولینای شمالی در تجمع‌های انتخاباتی مشارکت کند.

وی پیش از سوار شدن به هواپیما در جمع خبرنگاران گفت که این بسیار مناسب و زیبا خواهد بود که به جای شمارش آرا برای دو هفته، پیروز انتخابات روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در ادامه با اشاره به این موضوع که مدتی است که با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین صحبت نکرده، در پاسخ به سوالی در این باره که وی چگونه انتظار دارد که چین مورد مجازات قرار بگیرد، گفت قصد ندارد این موضوع را خبرنگاری که سوال را پرسیده بگوید.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار سی‌ان‌ان در این باره که آیا رای‌دهندگان باید وی را درباره کرونا مورد قضاوت قرار دهند، گفت: «رای‌دهندگان من را درباره چیزهای زیادی قضاوت می‌کنند که یکی از این چیزها این است که ما کار خیلی خوبی در زمینه کرونا انجام داده‌ایم.»

ترامپ در ادامه گفت: «اگر ما کاری را که انجام دادیم نمی‌کردیم، میلیون‌ها نفر می‌مُردند.»

بر اساس گزارش دانشگاه «جانز هاپکینز»‌ در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۴۷۹ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۲۵ هزار و ۷۰۶ نفر برسد.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای عربی احتمالا پس از انتخابات و نه پیش از آن روی خواهد داد.

سودان آخرین کشوری بود که جمعه گذشته توافق برای عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کرده بود. پیش از آن امارات و بحرین دو کشوری بودند که عادی سازی روابط خود با تل‌آویو را اعلام کردند.

این کشور آفریقایی برای آنکه از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج شود علاوه بر پذیرش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به عنوان غرامت برای اقدامات تروریستی ادعایی آمریکا، به واشنگتن پرداخت کرد.

ترامپ همچنین در جمع خبرنگاران و پیش از سوار شدن به هواپیما، نقض آتش‌بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان را ناامید کننده توصیف کرد.

در حالی که شامگاه یکشنبه، وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای از دستیابی جمهوری آذربایجان و ارمنستان به توافقی برای آتش‌بس از ساعت 8 صبح روز دوشنبه خبر داده بود اما اندکی پس از آغاز آتش‌بس بار دیگر دو طرف یکدیگر را به نقض آن متهم کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترامپ رژیم صهیونیستی کاخ سفید کشورهای عربی اسرائیل انتخابات آمريكا دونالد ترامپ عادی سازی روابط رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شیخ بدرالدین حسون، از علمای برجسته سوریه در دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی عراق با شعار «طوفان الاقصی.. آرمان و هویت» تصریح کرد: جمعیت علمای رباط محمدی امروز ما را گردهم آورده و تقریب، میان ما الفت ایجاده کرده است.

وی بابیان این که ما امروز باید قرائت جدیدی از امور داشته باشیم، تصریح کرد: وزیر امور خارجه آمریکا 15 سال پیش از عراق به دمشق آمد و به رهبر آن گفت که ما امروز در نیویورک نیستیم. ما امروز در مرزهای تو هستیم. مقاومت و همه آنچه که به فلسطین مربوط می‌شود را از کشور خود بیرون کن و در ازای آن ما همه چیز را برای تو فراهم می‌کنیم. اما جواب سوریه این بود که شما امروز یا فردا از عراق خواهید رفت و فرزندان فلسطین تنها زمانی از این کشور خارج می‌شوند که به قدس بروند.

حسون ادامه داد: جوانی در تونس خود را آتش زد و همه خبرهای دنیا به سمت بهار عربی رفتند و تونس، مصر، لیبی، سودان و سوریه را ویران کردند. اکنون یک جوان از ارتش آمریکا خود را در برابر سفارت اسرائیل برای آزادسازی آتش زد.

وی افزود: بعد از چهار روز از طوفان الاقصی، مقامات پنج کشور خارجی (آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، کانادا ) وارد تل‌آویو شدند تا به همه ما بگویند که این تنها مسئله تل‌آویو، اسرائیل و یا یهود نیست. آمدند تا بگویند که ما با همه قوای خود آمده‌ایم تا به جهان اسلام بگوییم که ما با اسرائیل هستیم. آنها آمدند تا علیه اسلام، اعلام جنگ کنند.

وی در ادامه اظهار داشت امروز باید از مردم غزه بگوییم کسانی که دائما ما را به یاد این آیه می اندازد که خداوند فرمود: «کنتم خیر امة اخرجت للناس؛ شما بهترین امتی هستید که [برای اصلاح جوامع انسانی] پدیدار شده‌اید.» و این پیامی از سوریه و جای‌جای زمین به کودکان غزه است.

این عالم سوری در ادامه خطاب به همه علمای مسلمان گفت: بیایید یک بار دیگر بخوانیم که این امت، امت واحد است. 
 

دیگر خبرها

  • چالش های عربستان و آمریکا برای انعقاد پیمان امنیتی
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • امیرعبداللهیان: در مسیر بازگشت روابط عادی دیپلماتیک بین ایران و مصر هستیم
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا