Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:16:56 GMT

تأمین امنیت پایدار مرزها خط قرمز ماست

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۲۲۵۳

تأمین امنیت پایدار مرزها خط قرمز ماست

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در بازدید از نوار مرزی جمهوری آذربایجان و جمهوری ایران در پارس‌آباد با اشاره به اینکه مرزبانی در تأمین امنیت پایدار مرزها موفق عمل کرده است، گفت: تأمین امنیت پایدار مرزها خط قرمز ماست و در این زمینه بررسی مشکلات مرزی اولویت اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از برنامه‌های اساسی این است که امنیت سدها و ابنیه‌ها و شبکه‌های آبی در نوارهای مرزی بررسی شود تا هیچ مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد و خوشبختانه مرزهای شمالی استان جزو امن‌ترین مرزهای کشور محسوب می‌شود که این یک موهبت بزرگ است.

عراقچی ادامه داد: بررسی امنیت این مناطق برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه بررسی مسائل و مشکلات موجود در این زمینه باید به صورت مستمر و دائم انجام و امنیت نوار مرزی بین ایران و آذربایجان به صورت مناسب بررسی شود.

وی در پایان با قدردانی از تلاش مرزبانی بیان کرد: تلاش مرزبانی در تأمین امنیت پایدار در مرزها بسیار شایسته تقدیر و قدردانی است و امیدواریم هر چه سریع‌تر اختلافات بین ارمنستان و آذربایجان خاتمه یابد.

کد خبر 5058051

منبع: مهر

کلیدواژه: سید عباس عراقچی جمهوری آذربایجان مناقشه قره باغ ارمنستان صحن مجلس مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده محمد باقر قالیباف حسن روحانی محمدجواد ظریف جمهوری اسلامی ایران مجلس اسحاق جهانگیری هیئت دولت علی ربیعی وزارت خارجه رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ تأمین امنیت پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان

مرزبانی ایران در بیانیه ای اعلام کرد ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

به گفته مرزبانی ایران بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به‌دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی