Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

هانیه توسلی برای رسیدن به جایگاه کنونی ‌اش در سینمای ایران مسیر پر پیچ و خمی را پیموده است. بازیگری که در دهه هشتاد با دو فیلم از دو نوع متفاوت از سینما یعنی «شب های روشن» و «شام آخر» به سینمای ایران معرفی شد، با «میوه ممنوعه» به مخاطب انبوه تلویزیونی شناسانده شد و سعی کرد در دهه ۹۰ مسیرش را به همین شکل ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پریسای «زندگی خصوصی» اولین نقش مهم توسلی در اوایل این دهه است. توسلی باتجربه بالاخره با فیلم «دهلیز» حقش را از سینمای ایران گرفت. شیوا زنی تنها و خسته بود که می ‌خواست در غیاب شوهرش بار فرزندش را بر دوش بکشد و با مشکلات بجنگد. خستگی چهره توسلی، شیوه ادای دیالوگهایش و درونی کردن این نقش بهترین نتیجه را داد: سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن.

توسلی بعد از این فیلم سعی کرد حرکت در جریان سینمای میانه را ادامه دهد. سینمایی که به مخاطبش احترام می‌گذاشت و نگاهی هم به گیشه داشت. همای «سیانور» یکی دیگر از نقشهای مهم او در این دهه است. نقشی پیچیده و سخت از زنی که درگیرودار یک ماجرای عجیب می‌شود. توسلی به خوبی از پس این مهم برآمد. لاله «ایده اصلی» یکی دیگر از نقشهای مهم این بازیگر سخت‌کوش در دهه ۹۰ بود. نقشی که به خاطر پول حاضر است هر کاری بکند. به تعبیر توسلی لاله علیرغم فریبکاری‌اش، اندوهی در وجودش دارد. اندوهی که در چشمان نافذ توسلی از همان شبهای روشن تا به امروز قابل ردیابی است.

توسلی در فیلم خوب « جهان با من برقص » در میان تیم بازیگری خوب فیلم درخشید. ناهید کاراکتری است که سعی می‌کند اندوه درونش را با هیجان و شادی نمایشی پنهان کند و نمی‌تواند. شخصیتی که ظاهرا کمتر کسی در جمع از او خوشش می‌‌‌آید. توسلی با یک بازی نمایشی و با اغراق‌های پررنگ عامدانه و ظرایفی کمیاب این نقش را در ذهن مخاطب حک کرد. کافی است سکوت‌های کوتاه و چشمان توسلی را به یاد بیاوریم که به خوبی نارضایتی درونی این شخصیت را نشانمان می‌دهد.

هانیه توسلی نامی قابل احترام در سینمای ماست. بازیگری که سعی کرده با نقش‌آفرینی‌های متفاوت و انتخابهایش از جمله «بی صدا حلزون» آخرین فیلمش، در سینمای ایران بماند و کار کند و به پیش برود و رنجهای درونی هنرمندانه‌اش را به وجد تبدیل کد. تلاش او به عنوان یک بازیگر خوش‌قریحه و مرورکارنامه‌اش می‌تواند بخشی از سینمای دو دهه اخیر ایران را به ما نشان دهد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سینمای ایران جهان با من برقص هانیه توسلی هانیه توسلی عکس بازیگران بازیگر مشهور ایرانی بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تیرانداز ساروی به مسابقات جام جهانی باکو

هانیه رستمیان به همراه تیم ملی تیراندازی ایران در رقابت‌های جام جهانی باکو شرکت می‌کند.

جام جهانی تیراندازی از چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در باکوی جمهوری آذربایجان آغاز می‌شود و تا ۲۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

نمایندگان کشورمان در ماده تپانچه با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی و سجاد پور حسینی با هدایت محسن نصر اصفهان دیروز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه راهی این مسابقات شدند.

پیش از این مسابقات نیز رقابت‌های قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل برگزار شد که در فینال ماده تپانچه ۲۵ متر بانوان، هانیه رستمیان تیرانداز پرافتخار مازندرانی در رده پنجم ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اعزام تیرانداز ساروی به مسابقات جام جهانی باکو
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟