Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@21:53:31 GMT

استخراج سلستین و سرنوشت مبهم خام فروشی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۲۴۹۹

استخراج سلستین و سرنوشت مبهم خام فروشی

حمید علوی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: معادن سلستین ایران دست نخورده، ناب و مرغوبتر از سایر کشورهاست به همان میزان هم برداشت از این معادن دشوارتر از سایر معادن جهان است.

او سلستین را کانی‌ای گرانبها، دست نخورده و با ارزش عنوان کرد و ادامه داد: قدمت برداشت سلستین از معادن کشور، به زمان سلطنت پهلوی بر می‌گردد پس از انقلاب هم در سال‌های ۷۱ - ۷۲ برداشت و بهره برداری از این کانی آغاز شد و در سال ۷۳ به صادرات رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمد صالح جوکار رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس نیز معادن فعال و نیمه فعال سلستین کشور را در استان سمنان، کهکیلویه و بویراحمد، قم، حوالی تهران و ورامین عنوان کرد و افزود: برداشت و استخراج سالانه این محصول حدود ۲۵۰ هزار تن و سپس بصورت کربنات دوباره به ایران بر می‌گردد تا در صنایع جواهرات و زینت آلات مورد استفاده قرار گیرد.

او ادامه داد: سایر مصارف این محصول در ساخت قطعات هواپیمایی، لامپ‌های کم مصرف، دارویی و تجهیزات پزشکی است، اما با وجود تولید و استخراج ۲۵۰ هزار تن سلستین در کشور، دوستان وزارت صمت معتقدند ظرفیت کشورمان در استفاده از این محصول فقط ۲۴ هزار تن است.

 یکی از معدن داران و تولیدکنندگان گفت: مسئولان حمایتی از قانون ممنوعیت خام فروشی سلستین ندارند.

اسماعیل شاه پسند در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: در خصوص سایر مواد معدنی و فلزات همچون مس، روی و ... به وضوح می‌توان حمایت مسئولان را در قبال ممنوعیت خام فروشی و حمایت از معدن داران مشاهده کرد، اما در مورد سلستین اقدام مثبتی صورت نمی‌پذیرد. او ادامه داد: درشرایط فعلی بدون حمایت وزارت صمت و دولت تولید و استخراج سلستین برای معدن داران ریسک بسیاری دارد در این حال، اگر دولت از استخراج این کانی حمایت کند معدن دار هم اقدام به خام فروشی محصول نخواهد کرد. حمید علوی تولید کننده و صادر کننده کانی‌های معدنی هم گفت: ۳۰ سال است که تولیدات

کشور پاسوز واردات شده اند از سوی دیگر سیاست‌های غلط ارزی دولت کمک کرد تا تولیدکنندگان به سمت واردکردن بروند و دست از تولید بردارند.

او تصریح کرد: تولید کنندگان و بنگاه داران داخلی هر گاه برای تامین سرمایه به سمت بانک‌ها و تسهیلات بانکی رفته اند، به لطف قوانین و سازکار‌های مالی بانکی زمین گیر شده اند.

محمد صالح جوکار رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس هم گفت: در راستای تامین مالی معادن از طریق بانک ها، بانک‌ها وثیقه معادن را قبول ندارند.

علوی تولید کننده و صادرکننده سلستین هم گفت: به همت توانمندی‌های داخلی ۲ سال اخیر واردات کربنات استرانسیم (سلستین فرآوری شده) به صفر رسیده است.

او ادامه داد: اگر کیفیت تولیدات داخلی افزایش یابد دیگر نیازی به ممنوعیت واردات این کانی ارزشمند نیست البته در این راستا، یکی از مشکلات بازار داخلی مربوط به استرانسیم زیر پله‌ای می‌شود که به دلیل کیفیت پایین، مصرف کنندگان را اجبار به واردات استرانسیم چینی می‌نماید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سلستین خام فروشی پارسی خبر خام فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، مهدی قربانی اظهار کرد: CRM (Customer Relationship Management) مخفف مدیریت ارتباط با مشتری و هدف آن ارتباط با مشتریان و نحوه پاسخ به نیازها و در خواست‌های آن‌ها به بهترین شکل است.

مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی ادامه داد: شرکت صنایع معادن و عمران رضوی با تجمیع فرآیندهای ارتباط با مشتری در یک واحد با ساختاری نظام‌مند و نیز با رویکرد تکریم مشتریان و شناسایی نیازها و انتظارات آن‌ها در خصوص هر یک از محصولات تولیدی اعم از بلوک هبلکس، پنل مسلح AAC، بتن و قطعات پیش‌ساخته بتنی، شن و ماسه، سنگ پلاک و...، این واحد را ایجاد کرده است.

شناسایی نقاط قوت و ضعف در تولید و فروش

وی درباره برنامه‌های تعریف شده در این واحد خاطرنشان کرد: در گام نخست، یک نرم‌افزار جامع سیستم ارتباط با مشتری خریداری خواهد شد تا با استفاده از آن مشتریان شرکت بتوانند با بهره‌گیری از پنل اختصاصی خود به صورت مستقیم با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کرده و نیازها و شکایات خود را به صورت نظام‌مند مطرح کنند.

قربانی ادامه داد: وجود این نرم‌افرار جامع موجب پیگیری و ثبت درخواست‌های مشتریان تا حصول نتیجه به صورت نظام‌مند خواهد شد. ضمن این‌که تحلیل نتایج آماری حاصل از آن شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود در خصوص تولید و فروش هریک از محصولات شرکت را به دنبال خواهد داشت.

پیگیری نظام‌مند درخواست‌ها و نیازهای مشتریان

مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی درباره دیگر مزیت‌های واحد CRM خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این واحد، ارتباط با مشتریان به صورت یکپارچه تجمیع می‌شود که این مهم باعث پیگیری نظام‌مند درخواست‌ها و نیازهای مشتریان خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین فرآیندهای ارائه خدمت به مشتریان مانند فرآیندهای بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش در این واحد مدیریت می‌شود. ضمن این‌که استفاده از نرم‌افزار CRM موجب مدیریت حجم زیاد اطلاعات مشتریان، فایل‌های مرتبط با آن‌ها و... خواهد شد.

قربانی افزود: داده‌های عملیاتی که از بازاریابی و ارتباط با مشتری جمع‌آوری شده، در این واحد به اطلاعاتی تبدیل می‌شود که علاوه‌بر ارتقاء محصولات و خدمات، در تصمیم‌گیری‌های فرآیندی و استراتژیک به شرکت کمک می‌کند. برای مثال نتایج حاصل از فروش محصولات گوناگون به شرکت، باعث افزایش تمرکز و تعیین استراتژی بازاریابی برای هر یک از آن‌ها می‌شود.

چشم‌اندازی دو ساله

مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی در پاسخ به این سوال که چه چشم‌اندازی را برای این واحد متصور هستید؟ گفت: با راه‌اندازی واحد CRM انتظار می‌رود در برنامه زمانی دو ساله با تحلیل نظر مشتریان، اصلاح ساختار و فرآیندهای تولید و فروش، علاوه‌بر ارتقاء رضایت آن‌ها، فروش محصولات نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: این امر همچنین موجب معرفی محصولات جدید به بازار در راستای برآورده‌سازی انتظارات مشتریان خواهد شد. بدین ترتیب رضایت مشتریان به صورت چشمگیر افزایش می‌یابد و میزان شکایات وارده طی دو سال به کمتر از یک درصد می‌رسد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • مذاکرات با دشمن صهیونیستی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده است
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • وضعیت مبهم آزمون برای بازی مقابل یوونتوس
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود