Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@21:28:35 GMT

اخاذی ۲۰۰ میلیون‌تومانی با وعده ازدواج

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۳۲۴۰

اخاذی ۲۰۰ میلیون‌تومانی با وعده ازدواج

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شرق، در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شاکی چندی پیش با این جوان اراکی در فضای مجازی آشنا شده بود و متهم پس از مدتی با سوء‌استفاده از اعتماد این دختر و وعده ازدواج عکس‌های خصوصی طعمه‌اش را به دست آورد.

در ادامه متهم با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در فضای مجازی اقدام به اخاذی از او کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهم در جریان تحقیقات شناسایی و دستگیر شد و به دو میلیارد ریال اخاذی از شاکی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی او در فضای مجازی اعتراف کرد.

سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری از خانم‌ها در فضای مجازی با وعده ازدواج خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی با بیان اینکه امروزه شیوه و شگردهای متفاوتی ازسوی کلاهبرداران برای اخاذی یا هر نوع سوء‌استفاده دیگر در فضای سایبری برای شهروندان وجود دارد، به کاربران هشدار داد: کاربران باید ضمن رعایت ملاحظات امنیتی و رعایت حریم خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی، از اعتماد بی‌جا و ارسال تصاویر و اطلاعات خصوصی به افراد غیر جدا خودداری کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ اخاذی کلاهبرداری وعده ازدواج شگرد کلاهبرداران علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد

 سرهنگ فرزادپور، رئیس پلیس فتای قم گفت: با اجرای طرح نور از ۲۵ فروردین هرگونه اقدامی که منجر به جریحه‌دار شدن عفت عمومی شود از مصادیق رعایت نکردن عفاف و حجاب به شمار می‌آید.

رئیس پلیس فتای استان گفت: از زمان اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ صفحه در پیام رسان‌های داخلی و خارجی که متعلق به افراد مشهور، کسب و کار‌های خانگی و اصناف بوده بررسی شده است.

سرهنگ فرزادپور بیان داشت: در پی این رصد نزدیک به ۱۵۰ نفر از صاحبان صفحات مجازی از سوی پلیس تذکر دریافت کرده و برای تکرار نکردن جرم خود متعهد شدند.

وی مصادیق رعایت نکردن عفت عمومی در بستر فضای مجازی را «نداشتن پوشش مناسب»، «استفاده از کلام و موسیقی‌های مبتذل»، «بهره‌گیری از نماد‌های فِرق و گروه‌های نامناسب» و «ترویج سبک زندگی غربی» برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری