Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی موافقت کردند.

سیدمهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره این تحقیق و تفحص، گفت: جمعی از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پرابهام و شبهه برانگیز هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی توسط وزارت نفت و سازمان خصوصی سازی بودند که کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با آن موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال محمودزاده نیز به عنوان یکی از متقاضیان این تحقیق و تفحص، گفت: اواخر مجلس دهم جمعی از نمایندگان به دنبال تحقیق و تفحص از این واگذاری پرابهام بودند اما برخی از دولتمردان از نماینده متقاضی تحقیق و تفحص شکایت کردند.

وی درباره علت تقاضا برای این تحقیق و تفحص،افزود: در واگذاری پتروشیمی باختر تشریفات واگذاری لحاظ نشده است و این پتروشیمی میلیاردها تومان بدهکار است و به شکلی عجیب واگذار شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال ۸۸ و یک سال پس از انتصاب فردی در این پتروشیمی، این واگذاری انجام شد و از سوی دیگر ۴۰ درصد از سهام هلدینگ پتروشیمی باختر به مزایده گذاشته شد.

محمودزاده اضافه کرد: برادران نجفی که نامشان در پرونده طبری هم مطرح شده است، برنده این مزایده شدند و نکته قابل توجه در این میان آن است که افراد ۳۰ درصد از مبلغ را به صورت نقد و ۷۰ درصد را به صورت اقساط پرداخت کردند و به عبارت بهتر صرفا با ۳۰ میلیارد تومان، ۴۰ درصد سهام پتروشیمی باختر را خریداری کردند.

وی با بیان اینکه در عرض یک سال ارزش این سهام به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، گفت: علت اصلی تقاضای ما برای تحقیق و تفحص آن است که چرا هلدینگ پتروشیمی باختر مراحل کارشناسی را برای واگذاری طی نکرد و مرحله کشف قیمت هم طی نشده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس تأکید کرد: مجلس انقلابی اجازه نمی دهد که بیت المال و حقوق مردم تضییع شود و در این تحقیق و تفحص ما به دنبال آن هستیم که آیا برادران نجفی که این هلدینگ را خریداری کرده اند از طرف طبری حمایت می شدند یا خیر.

کد خبر 5058190 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: جلال محمودزاده کمیسیون اقتصادی مجلس وزارت نفت تحقیق و تفحص صحن مجلس هلدینگ پتروشیمی باختر صحن مجلس مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده محمد باقر قالیباف حسن روحانی محمدجواد ظریف جمهوری اسلامی ایران مجلس اسحاق جهانگیری وزارت خارجه هیئت دولت علی ربیعی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ هلدینگ پتروشیمی باختر تحقیق و تفحص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمان داریم/ تشییع یک شهید تازه تفحص شده گیلانی در روز‌های آینده

پیکر مطهر سرباز شهید حجت کاروان واجاری به تازگی تفحص و با آزمایش DNA شناسایی شد.

این شهید گیلانی دوران دفاع مقدس ٢٩ آذر ۱۳۶۶ در منطقه زُبیدات به شهادت رسید و پیکر مطهرش به تازگی تفحص و پس از گذشت ٣۷ سالبه میهن اسلامی بازگردانده و هویتش از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

به گفته محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، پیکر مطهر این شهید تازه تفحص شده گیلانی در روز‌های آینده پس از تشییع در رشت و رودسر در گلزار شهدای روستای خیاط محله بخش چابکسر به خاک سپرده خواهد شد. 

سرهنگ محمد یعقوبی، رئیس ستاد ایثارگران نیروی زمینی ارتش امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستان رودسر، تفحص پیکر سرباز شهید حجت کاروان واجاری را به خانواده این شهید والامقام در روستای سیاهکش بخش چابکسر این شهرستان خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • واگذاری کاروانسرای شاه عباسی و قلعه صمصامبه بخش خصوصی
  • واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد
  • واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس منتفی شد
  • واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد | دولت بر رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق کارگران تاکید دارد
  • واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • مهمان داریم/ تشییع یک شهید تازه تفحص شده گیلانی در روز‌های آینده