Web Analytics Made Easy - Statcounter

عاطفی ایجاد شهرک صنوف در رشت را بزرگ‌ترین پروژه در حوزه ساماندهی مشاغل شهری دانست که تحقق آن نیازمند عزم استانی است.

خبرگزاری شبستان- رشت، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی بر اساس رسالت ساماندهی صنوف و مشاغل شهری، ایجاد و بهره‌برداری از میادین میوه و تره‌بار و بازار‌های ثابت و محله‌ای و عرضه بدون واسطه محصولات کشاورزی از تولید به مصرف ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سازمان در کنار توسعه تاسیسات و صنایع تبدیلی لازم در حوزه بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی و بازارچه‌های محلی موقت با فعالیت‌های اقتصادی در راستای تسهیل دسترسی و ارائه خدمات باکیفیت به مردم با قیمت ارزان‌تر ضمن ایجاد رضایتمندی منجر به ایجاد درآمد برای شهرداری شده تا در نهایت توسعه شهری را به همراه داشته باشد.

 

این مجموعه مدیریت شهری سعی کرده تا با برنامه‌ریزی مدون، بلندمدت و آینده‌‌نگرانه و ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات و ارزیابی مستمر عملکرد به هدف خود که جلب رضایت شهروندان است، جامه عمل بپوشاند. «مرتضی عاطفی» مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت در گفت و گویی به تشریح عملکرد و اقدامات انجام شده طی 100 روز حضورش در این سازمان پرداخت.

 

«عاطفی» با بیان اینکه بودجه سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی از طریق منابع پایدار محقق می‌شود گفت: بازارچه‌ها و املاکی که در اختیار سازمان بوده و به بخش خصوصی واگذار شده است، اصلی‌ترین منابع درآمدی تحقق بودجه این سازمان است.

 

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت با بیان اینکه طی سالیان گذشته بودجه مصوب سازمان از طریق همین منابع محقق می‌شد افزود: سال قبل به دستور شهردار وقت بودجه سازمان سه برابر شد اما منابع درآمدی، ثابت مانده است در حالیکه ابتدا باید منابع و املاک جدید تعریف شود، سپس بودجه افزایش یابد.



وی ساماندهی قراردادهای موجود و رعایت تشریفات قانونی جهت واگذاری آنها را از اهم اولویت‌های سازمان ذکر کرد و بیان داشت: باید املاک شهرداری با رعایت تشریفات قانونی و از طریق مزایده واگذار شود تا ضمن احقاق حق شهرداری و افزایش درآمدها از هرگونه شائبه‌ای در چگونگی واگذاری‌ آنها جلوگیری به‌عمل آید.
 


به گفته عاطفی جهت تحقق بودجه سازمان و افزایش درآمدها نیازمند شناسایی ظرفیت‌های بالقوه، فضاها و امکاناتی هستیم که قابلیت فعالیت اقتصادی و درآمدزایی را داشته باشند.



وی با تاکید بر انجام فعالیت‌ها بر اساس شرح وظایف محوله گفت: از اصلی‌ترین وظایف سازمان، ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم است که در حال رایزنی جهت ایجاد شهرک صنوف در اراضی ۲۰۰ هکتاری متعلق به شرکت شهرک‌های صنعتی واقع در جنب راه آهن هستیم.

 

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت با بیان اینکه این طرح بزرگترین پروژه سازمان در حوزه ساماندهی مشاغل بوده و اجرای آن نیازمند عزم استانی است عنوان داشت: این پروژه می‌تواند مدل الگویی برای کشور باشد که قابلیت ایجاد شهرک صنفی را داشته و ضمن تامین نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف، تفرجگاهی برای خانواده‌ها باشد.



وی اجرای این طرح را منجر به رونق اقتصادی و گردشگری شهر دانست و عنوان داشت: توسعه و ساماندهی فضای شهری، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و زیباسازی شهری از پیامدهای اجرای شهرک صنوف است که با مشارکت نهادهای مختلف و مساعدت ویژه استاندار اجرایی خواهد شد.
 

 

عاطفی به انعقاد تفاهم‌نامه احداث سایت جامع نمایشگاهی با مشارکت سازمان همیاری شهرداری رشت اشاره و اعلام کرد: در قالب این تفاهم‌نامه یک قطعه زمین پنج هکتاری در جاده جیرده برای ساخت سایت جامع نمایشگاهی اختصاص می‌یابد که قابلیت خدمات‌رسانی بهینه به بازارهای داخلی و همچنین خارجی را دارد.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی و گلخانه‌ای شهر رشت از ایجاد بازارچه گل و گیاه به همراه مجتمع فرهنگی در رشت خبرداد و اظهارداشت: این 2 طرح در حاشیه رودخانه گوهررود در خیابان منظریه با همکاری و تعامل خوب شرکت آب منطقه‌ای گیلان اجرا می‌شود که طی یک‌ماه آینده روند جذب سرمایه‌گذار آن آغاز شده تا در سال 1400 شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.
 

 

عاطفی با ابراز تاسف از عدم وجود مرکزی برای عرضه گل و گیاه به ویژه گل‌های زینتی و آپارتمانی در شهر، ایجاد این مرکز را منجر به ترغیب تولیدکنندگان جهت عرضه این گیاهان اعلام کرد.
 

 

وی با بیان اینکه تمام این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود تصریح کرد: پیش‌بینی احداث مجتمع تجاری_اداری در خیابان سرگل و خیابان شهدا از دیگر پروژه‌هایی است که منجر به ارتقا ارزش افزوده و افزایش درآمد برای شهرداری می‌شود.
 

 

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت با تاکید بر ساماندهی بازارچه‌ها، احداث هایپرمارکت در بازارچه میرزا کوچک با مشارکت بخش خصوصی را از طرح‌های پیش رو این سازمان عنوان کرد و افزود: بازارچه چمران که از بازارچه‌های موفق شهرداری و دارای رونق اقتصادی است نیز طی ماه‌های آینده ساماندهی شده و با زیباسازی نمای داخلی و بیرونی و احداث مجتمع نان، خدمات مطلوب‌تر و با کیفیت بهتر را به شهروندان ارائه می‌دهد.
 

 

وی اضافه کرد: همچنین بازارچه پلاسکو و بازارچه میوه و تره‌بار ظرف یک ماه آینده در بلوار دیلمان رشت به بهره‌برداری می‌رسد.
 

 

عاطفی راه‌اندازی بازار هفتگی خودرو تا سه ماه آینده را از دیگر طرح‌های سازمان با مشارکت بخش خصوصی در راستای خدمتگزاری به مردم و عدم مراجعه شهروندان به پایتخت جهت خرید و فروش خودرو اعلام کرد و افزود: بازار هفتگی خودرو یکی از نیازمندی‌های همشهریان است که می‌توانند بدون نیاز به واسطه برای خرید و فروش خودرو اقدام کنند.

 

وی با تاکید بر اقدامات مشارکتی و تعامل سازنده با اصناف جهت ساماندهی مشاغل، ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی را از ضرورت های شهر رشت دانست و با تاکید بر تدوین بانک اطلاعاتی جامع در این خصوص از طراحی نرم افزاری به منظور مدیریت مشاغل کارگری و سایر مشاغل صنفی خبر داد.

 

عاطفی با اشاره به شرایط بحرانی جامعه امروز ناشی از شیوع ویروس کرونا و لزوم ارائه خدمات آنلاین به مردم جهت پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در اماکن عمومی  از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین با پیگیری سازمان خبر داد.



وی در ادامه با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه شهر رشت از ساماندهی گاری‌کباب‌ها در شهر خبرداد و گفت: ایجاد گاری‌های همسان غذای سیار در سطح شهر با رعایت ضوابط بهداشت فردی و صنفی توسط عرضه‌کنندگان غذا ضمن ایجاد جاذبه گردشگری منجر به رشد صنعت توریسم در شهر می‌شود.

 

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای نظارت بر کیوسک‌های مطبوعاتی سطح شهر از مصوبه شورا جهت ساماندهی این نوع مشاغل و یکسان سازی نمای کیوسک‌ها مطابق با معماری بومی و شرایط اقلیمی خبرداد.

 

وی حمایت از مشاغل خانگی و تلاش برای ایجاد بازارچه مشاغل خانگی، ایجاد بازارچه صنایع دستی، ساماندهی فودکارها، بازارهای روز هفتگی، بازارچه‌های پیرسرا و سرای آهنی مطابق با برنامه‌های بازآفرینی شهری، پیگیری ایجاد خیابان غذا، انعقاد قرارداد جهت بهره‌برداری از دستگاه‌های کارتخوان را از دیگر پیگیری‌های انجام شده طی ۱۰۰ روز حضورش در سازمان مشاغل و زیباسازی شهری عنوان کرد.

 

عاطفی در پایان با تصریح اینکه بدون شک ارائه خدمات مطلوب‌تر و بهتر به مردم فهیم شهرمان خواسته تمامی مجموعه‌های خدمتگزار وابسته به خانواده بزرگ شهرداری است خاطرنشان ساخت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری رشت در راستای عمل به فرمان رهبر فرزانه در خدمتگزاری به مردم، در حد توان کوشیده است با فعالیت‌های بی‌وقفه و استفاده بهینه از امکانات موجود، بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه کند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: ساماندهی مشاغل شهری رشت شهرک صنوف مشاغل آلاینده ساماندهی مشاغل شهری بهره برداری بازارچه ها ایجاد شهرک بخش خصوصی شهرک صنوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد

اجرای این پروژه از سال ۸۹ کلید خورد و با وجود اینکه قرار بود طی ۳۶ ماه تکمیل و به بهره ‌برداری برسد، اما بعد از یک سال نیمه کاره رها شد  و سال‌ها است که مردم چشم انتظار احداث این پروژه در مرکز استان هستند.

این طرح قرار بود در زمینی به مساحت حدود ۶۰۰۰ مترمربع واقع در میدان بسیج شهرکرد و در ۲۶ طبقه احداث شود که واحدهای تجاری، خدماتی، درمانی، اداری، رفاهی و تفریحی از بخش‌های پیش‌بینی شده در این پروژه بود.

بسیاری از کارشناسان در این رابطه مدعی بودند که احداث پروژه‌ برج‌های دوقلو با جانمایی نامناسب در شهر و صرف هزینه‌های گزاف  ثمره ای ندارد و  باعث بروز ترافیک‌های سنگین در این محل  می شود اما گوش شنوایی برای شنیدن این انتقادات وجود نداشت  که این موضوع انتقادات بسیاری را به دنبال داشت.

درنهایت طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده  این پروژه به دلیل عدم کار کارشناسی به بن‌بست رسید و شهرداری شهرکرد را با بدهی‌های بسیاری مواجهه کرد .

ورود استاندار به ماجرا

بلاتکلیفی برج دوقلوی کوه نور و دریای نور شهرکرد  انقدر برای شهروندان آزار دهنده می شود که این موضوع منجر به اعتراض استاندار چهارمحال و بختیاری شده است تا آن جا که وی در دیدار با مدیران شهری با تاکید بر اینکه باید با تلاش فراوان شهرکرد را به یک شهر آباد و توسعه‌یافته تبدیل کنیم تاکید کرده است: شهرکرد به‌ عنوان مرکز استان باید الگوی سایر شهرها در بحث مدیریت شهری باشد.

غلامعلی حیدری بیان می کند: باید شاهد تحول در حوزه مبلمان شهری، فضای سبز، نماد ورودی و خروجی شهر، اجرای پروژه‌های عمرانی و احداث بوستان باشیم.

 وی در این دیدار به مدیران شهری تاکید می کند که برج‌های دوقلوی شهرکرد هر چه سریعتر توسط مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر تعیین تکلیف شود تا از حالت بلاتکلیفی فعلی خارج شود.

اشتباه غیر قابل تکرار

فرماندار شهرکرد نیز در جمع فعالان اقتصادی به ماجرای برج های دوقلو ورود کرده و می افزاید: در تصویب هر طرح نباید عجولانه رفتار کرد و بررسی‌های زیادی پیرامون جوانب آن  صورت پذیرد.

بهادر عبدالغنی تاکید می کند: در طرح های شهری باید به گونه ای عمل شود که  موارد مشابه برج‌های دوقلو را دیگر شاهد نباشیم که سرمایه زیادی را سال ها رسوب کند و برای زندگی مردم نیز تاثیری نداشته باشد.

فرماندار شهرکرد ادامه می دهد: متاسفانه سازه برج در قسمت ضلع جنوب شرق با دیوار حائل گره نخورده است و این مشکل باید قبل از هر اقدامی برطرف شود، همچنین آهن‌آلات بکار گرفته شده در سازه این برج در معرض زنگ‌زدگی و خوردگی است و باید هر چه سریعتر برای واگذاری این برج به سرمایه‌گذار اقدام لازم صورت بگیرد.

فرماندار شهرکرد ادامه می دهد: باید تلاش کنیم از نخبگان استان استفاده کنیم و اتاق فکر داشته باشیم تا مشکلات در زمینه اقتصادی مرتفع شود و عارضه‌یابی و پتانسیل‌یابی در شهرستان شهرکرد انجام شود.

انتقاد بهارستانی ها

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز  در دیدار نوروزی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکرد گریزی به ماجرای برج های دوقلو می زند و  تاکید می کند: تعیین تکلیف فناوران ۲ شهرکرد، کمربندی ۱۵ خرداد، میدان میوه و تره‌بار، پارک ملت شهرکرد و بویژه تسریع در پیگیری تعیین تکلیف برج‌های دوقلو شهرکرد و همچنین حرکت به سمت اصلاح مبلمان شهری و زیباسازی فضای شهری به‌طور خاص باید در دستور کار مدیریت شهری مرکز استان باشد.

احمد راستینه هفشجانی تمرکز بر کاهش مشکلات ترافیک شهری و تسریع در روند پیگیری اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح در شهرکرد را ضروری خوانده و می افزاید: با توجه به انجام مطالعات و امضای تفاهم‌نامه‌هایی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، می‌توان نسبت به اجرای این طرح‌ها اقدام کرد.

وی تصریح می کند: مجموعه مدیریت شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری باید برای اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی با هدف تسریع در روند توسعه شهر و دستیابی به درآمدهای پایدار اقدام لازم را در دستور کار قرار دهند.

مزایده راه حل مسئله

بلاتکلیفی در اجرای این پروژه و انتقاد مسئولان استانی و شهری سبب می شود موضوع مزایده آن سال گذشته  مطرح گردد.

شهردار شهرکرد کافی نبودن فضا برای پارک خودروها، تحمیل بار ترافیکی در محل و نبود بودجه را مهمترین علت تکمیل نشدن این طرح عنوان کرده بود.

واحدیان  قیمت پایه این مزایده را  ۹۷۵ میلیارد تومان اعلام کرده بود تا سرمایه حاصل از آن صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر و پروژه‌های شاخص شهری مانند آزادسازی کمربندی یا تقاطع غیر هم‌سطح شود.

وی خاطرنشان می کند: افراد زیادی از داخل و خارج استان آمادگی خود را اعلام و اطلاعات دقیق‌تری را دریافت کردند اما در مرحله اول فروش کسی به طور قطعی برای خرید آن اقدام نکرد؛ البته در مراحل آتی این موضوع به طور کامل مشخص شده و برج‌ها به فروش خواهند رسید.

از این رو  طبق شواهد و قرائن از قضا  در مدت زمان تعیین شده اتفاق خاصی رخ نداده و مجدداً تمدید مزایده صورت گرفته است، تمدیدی که باید دید آیا سودی برای برج‌ها داشته یا تنها وقت تلف کردن بوده است.

اما واحدیان در آخرین اظهار نظر درباره این پروژه می گوید: فرآیند یک ساله‌ای طی شد تا تصمیم قاطع برای برج‌های دو قلو گرفته شود، زیرا پروژه‌ای بود که باید تحلیلی روی آن انجام و از جوانب مختلف مباحث کاربری، اجتماعی، ترافیکی، اقتصادی بررسی می‌شد البته فروش برج با کاربری مسکونی پیشنهاد و بعد از طی کردن فرآیندی در کارگروه‌های مختلف مصوب شد.

وی ادامه می دهد: اواخر سال گذشته برج‌های دو قلوی شهرکرد به مزایده گذاشته شد، اطلاع رسانی عمومی صورت گرفت، در مرحله اول بسیاری از افراد مراجعه و اسناد را دریافت کردند اما در مزایده شرکت نکردند، به همین دلیل مجدداً تمدید مزایده انجام شد و اکنون در دوره تمدید مزایده قرار دارد.

واحدیان تصریح کرد: به احتمال زیاد طی چند روز آینده تمدید آن به اتمام می‌رسد، بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی که تمکن مالی داشته اطلاعاتی از ما مبنی بر ورود بر امر سرمایه‌گذاری گرفته‌اند، اما تاکنون در مزایده شرکت نکرده‌اند.

به گفته شهردار شهرکرد البته در قانون ابتدا بحث مزایده مطرح است، یعنی اگر کسی در مزایده شرکت نکرد می‌توان شرایط جدید را مجدداً به شورا ارسال و اگر به تصویب رسید با شرایط جدید به مزایده گذاشته شود، در حقیقت اگر مزایده برنده‌ای نداشته باشد مجدداً دوره بعد باید با شرایط دیگر به مزایده گذاشته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است این پروژه هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد، زیرا این کار موجب فتح بابی به منظور ورود سرمایه‌گذار برای پروژه‌های دیگر خواهد شد.

احتمال تغییر شرایط مزایده

رئیس شورای شهر شهرکرد نیز در باره آخرین وضعیت این برج ها تصریح می کند: فروش برج های  دوقلو با موافقت اعضای شورای اسلامی شهرکرد مصوب شده و  کارشناسان‌ ارزش این پروژه را نزدیک به یک هزار میلیارد تومان اعلام کرده‌اند.

مصطفی حیدری ادامه می دهد: برج دوقلوی کوه نور و دریای نور شامل عرصه، اعیان، هزینه‌های صدور پروانه، آماده‌سازی زمین و تغییر کاربری برخی طبقات به مزایده گذاشته و به فروش می‌رسد.
وی می افزاید: اکنون این برج‌ها به صورت نقدی به مزایده گذاشته شده اگر برنده نداشته باشد شرایط تغییر خواهد کرد، البته اگر این گونه باشد باید شرایطی گذاشته شود که استقبال بیشتر شود.

حیدری ادامه می دهد: مزایده‌ای که گذاشته شده نشان می‌دهد مشتری وجود دارد، حدودا ۱۲ نفر مراجعه کرده‌اند و خواهان دریافت اسناد و مدارک مزایده بودند که امید است مزایده برگزار و هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف برج‌های دو قلو پس از سال‌ها چشم انتظاری، محقق شود.

رضا طلبی

دیگر خبرها

  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد