Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی همایش یاد شده روز چهارشنبه در نشست آغاز به کار آن گفت: ایران با ۱۵ کشور همسایه است و ۱۰۶ شهرستان مرزی دارد و پس از روسیه و چین بیشترین همسایه را در مقایسه با دیگر کشورهای جهان دارد.

هادی اعظمی افزود: به واسطه نگاه مرکز - پیرامون و برخی از عوامل دیگر متاسفانه مناطق مرزی ایران کمتر توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عدم توسعه در این ‌مناطق به مهاجرت از مناطق مرزی به داخل کشور انجامیده است و خالی شدن جمعیت از مناطق مرزی موجب شده چالشهایی برای کشور ایجاد شود.

دبیر علمی همایش ملی ابعاد نظری و کاربردی توسعه و امنیت پایدار مناطق مرزی گفت: همه این موضوعات اکنون به اهمیت پرداختن به توسعه پایدار مناطق مرزی افزوده است و در پایان این همایش نیز نتایج حاصله به مسوولان کشور ارسال خواهد شد تا برای چاره اندیشی در خصوص آمایش مرزی مورد استفاده قرار گیرد.

اعظمی افزود: ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است که ۳۰ مقاله به شکل سخنرانی است و در قالب فضای مجازی طی امروز و فردا پنجشنبه ارائه خواهد شد.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد هم در سخنانی بر اهمیت برگزاری این گونه همایشها برای سروسامان دادن به مناطق مرزی تاکید کرد و گفت: انسان آرمان گرا باید آرزوی جهان بدون مرز داشته باشد اما اکنون با واقعیتی غیر از  آن رو به رو هستیم.

محمد کافی به تفاوت در شکل مرزهای آسیا و اروپا و مناطق مختلف اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط متفاوت مرزها باید انتظار  توسعه متفاوتی در داخل مرزها داشت در برخی نقاط وجود مرزها ملموس نیست و توسعه یافتگی نیز کاملا متفاوت است.

وی مساله مرز در ایران را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: مرزها را می توان به زور ایجاد کرد اما آنچه می تواند امنیت مرز را تامین کند رضایت و شادمانی مرزنشینان است.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امید است بتوان از ظرفیتهای متمرکز در مرزها و حواشی ایران استفاده کرد چرا که مرکز ایران، کویری است که محل آبادانی نیست و بالعکس ثروتها در مناطق مرزی کشور است و همه اینها نشان دهنده اهمیت توسعه مرزها در ایران است.

برچسب‌ها روسیه مشهد مرزنشینی ریاست دانشگاه فردوسی مشهد چین مناطق مرزی امنیت دانشگاه فردوسی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه مشهد مرزنشینی ریاست دانشگاه فردوسی مشهد چین مناطق مرزی امنیت دانشگاه فردوسی مشهد روسیه مشهد مرزنشینی ریاست دانشگاه فردوسی مشهد چین مناطق مرزی امنیت دانشگاه فردوسی مشهد اخبار کنکور دانشگاه فردوسی مشهد مناطق مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید هدایت عصر روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها، گفت: فعال شدن بازارچه‌ها به ویژه بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی مشوق‌های اقتصادی را از مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه ذکر کرد و گفت: زیرساخت‌ها بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

هدایت بیان داشت: فعال شدن بازارچه فراهم کننده رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

وی گفت: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است و می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان بسترساز رشد اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در راستا مجموعه وزارت کشور همه تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 6088137

دیگر خبرها

  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان