Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، اسپیس ایکس در سال 2016 بار دیگر سعی داشت تا موشک فالکون۹ خود را که برای قراردادن دو ماهواره به فضا پرتاب شده بود، روی سکوی شناور فرود بیاورد. این هشتمین باری بود که اسپیس ایکس درصدد فرود آوردن موشک بود، اما برای پنجمین بار شکست خورد و موشک مورد نظر منفجر شد.  
پیش از اینکه اسپیس ایکس اقدام به پرتاب آخرین موشک خود کند، سه بار متوالی موفق به نشاندن فالکون۹ روی سکوی شناور و روی زمین شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مواردی که در مورد آخرین فرود این موشک که با شکست همراه شد، جالب به نظر می‌رسید، عدم قطعیت فرود یا شکست فرود موشک تا آخرین ثانیه‌ها بود. اسپیس ایکس تمام فرآیند فرود را بصورت زنده استریم می‌کرد، اما در واپسین لحظات دوربین نصب شده روی سکوی شناور با مشکل روبرو شده و دیگر تصویری از آن قابل دریافت نبود، هرچند سایر دوربین تا لحظات آخر نشان دادند که موشک به سلامت روی سکو نشسته، اما به یکباره دود سیاه رنگی به همراه آتش موشک را فرا می‌گیرد.
دقایقی پس از عدم موفقیت فرود فالکون۹ اسپیس ایکس، ایلان ماسک این موضوع را از طریق توییتر اعلام کرد.   راکت اسپیس ایکس تا زمان رسیدن به سکو بصورت محتاطانه‌ای سرعت خود را کاهش داده و سپس آرام روی سکو قرار می‌گیرد، هرچند به یکباره شاهد آغاز انتشار دود سیاه رنگ و گم شدن راکت در میان این دود هستیم. نکته‌ای که در مورد این موشک باید به آن اشاره کرد، عدم انفجار موشک شبیه به دفعات گذشته‌ای است که موشک با سکو برخورد می‌کرد.
اسپیس ایکس پیش از پرتاب این موشک اعلام کرده بود که فرآیند نشاندن فالکون۹ به موجب ماموریتی که به آن سپرده شده، بسیار سخت خواهد بود، چرا که فالکون۹ دو ماهواره را در مدار GTO قرار داده و به سوی زمین بازمی‌گشت که همین موضوع سوخت بسیار کمی را برای فرود آمدن موشک باقی می‌گذارد. البته در دو بار آخری که فالکون۹ با موفقیت روی سکوی شناور فرود آمد، موشک به مدار GTO پرتاب شده بود، حال آنکه این بار مشکل پیش آمده در یکی از موتورهای مخصوص نشستن باعث ایجاد این مشکل شد.  
کار نکردن صحیح یکی از موتورها باعث شده تا موشک با ضربه روی سکوی فرود آمده و از این رو بخشی از شاسی آسیب ببیند که در نهایت تعادل موشک به هم خورده و سقوط کرده است. ایلان ماسک اعلام کرده که انتظار دارد تا بیش از ۷۰ درصد پرتاب‌های انجام شده در سال جاری با موفقیت همراه باشند. ایلان ماسک سال ۲۰۱۶ را سال آزمایش خوانده و اعلام کرده بود که متخصصان اسپیس ایکس در حال بروزرسانی سیستم فرود هستند تا در آینده با چنین مشکلاتی در زمان فرود روبرو نباشیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: موشک سکو راکت ماهواره موتور روی سکوی شناور اسپیس ایکس روی سکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد

حمید حسینی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: پد فرود بالگرد یکی از مهم‌ترین ملزومات برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر و ایمن‌تر اورژانس هوایی به همشهریان است.

او افزود: ساخت این پد فرود بالگرد با اعتباری حدود یک میلیارد ریال و به همت شورا‌های اسلامی شهری و روستایی، شهرداری و مساعدت خیران سلامت شهر "بار" میسر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • (ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • خودروهای عضلانی جذابی که ناشناخته ماندند، از فورد فالکون کبرا تا کرایسلر والیانت (+عکس)
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد