Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، با توجه به افزایش بستری‌ها و فوتی‌های بیماری کوید ۱۹ وضعیت شهرستان گلپایگان در لیست فوق حاد قرار گرفت و به دستور استان امروز ستاد کرونا در شهرستان به منظور کاهش آمار بستری‌ها و فوتی‌های بیماری کوید ۱۹ تصمیم به اعمال محدودیت‌ها گرفته شد.

در شهرستان گلپایگان محدودیت‌هایی برای گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تا ۱۵ آبان اعمال می‌شود و صنوف غیرضروری در صورتی پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا را جدی نگیرند پیگیرد قانونی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا تمام ادارات و بانک‌ها تعطیل نمی‌شود؟

البته آن چه در گزارش میدانی خبرنگار فارس از وضعیت اصناف بازار گلپایگان مشخص شد، این بود که عمدتا اصناف با اعمال تعطیلی بدون ارائه کمک دولتی مخالف بودند و تأکید داشتند اگر به فکر مردم هستند که بیمار نشوند چرا ادارات و بانک‌ها بسته نمی‌شود؟

محمد صداقت یکی از بازاریان شهر گلپایگان می‌گوید:  تاکنون از سوی فرمانداری یا اتاق اصناف دستوری مبنی بر تعطیلی ابلاغ نشده است، مطیع قانون ستاد کرونا هستیم اما مشاغل آزاد را حمایت کنند.

وی می‌افزاید: در وضعیت اقتصادی کنونی با اعمال تعطیلی یک سوم درآمد اصناف کاهش می‌یابد، دولت باید به گروه صنفی کمک کند، در ایام نوروز ضررهای زیادی را متحمل شدیم و هیچ جبرانی ندیدم.

تعطیلی اصناف در ایام نوروز مشکلاتی را ایجاد کرد

محمد شریفی رئیس اتاق اصناف گلپایگان هم با گیزی به شرایط تعطیلی‌های نوروز امسال می‌گوید: با توجه به اینکه آرامستان قاضی زاهد گلپایگان محل تجمع و شیوع بیماری کرونا در شهرستان است، تعطیل نشد و هر پنجشنبه شاهد تردد جمعیت زیاد هستیم اما دستور به تعطیلی اصناف گلپایگان داده می‌شود در حالی که تعطیلی اصناف در ایام نوروز مشکلات زیادی را به وجود آورد.

اعمال محدودیت‌ها تا ۱۵ آبان ادامه دارد

حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان در این باره اظهار می‌کند: در جلسه ستاد کرونا که با حضور مدیران ادارات و دستگاه‌های مربوطه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد محدودیت‌های شدیدی با توجه به وضعیت بحرانی بوجود آمده در شهرستان تا روز جمعه ۱۶ آبان اعمل می‌شود.

وی می‌گوید: در راستای محدودیت‌های اعلامی طی این مدت به مسدود شدن خیابان امام خمینی(ره) در گلپایگان و تعطیلی تمام مراکز تجمع از جمله پاساژها، باشگاه‌های ورزشی، آرامستان‌ها، مراکز آموزشی، فروشگاه‌ها اعلام شد همچنین عرضه کنندگان مواد غذایی و دارویی، سالن‌ها و رستوران‌های مواد غذایی(برای عرضه به بیرون) مجاز به فعالیت هستند.

با صنوف متخلف برخورد می‌شود

قاسم شریفیان دادستان گلپایگان نیز اظهار کرد: وضعیت شهرستان از نظر کرونا در موقعیت حاد قرار دارد و برای حفظ سلامت مردم در ستاد کرونا تصمیم به اعمال محدودیت‌هایی گرفتیم که در وحله نخست از صنوف خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به دستورالعمل‌های ستاد کرونا هستیم.

وی افزود: با صنوف متخلف که دستورالعمل‌های ستاد کرونا را جدی نگیرند و با هر گونه تخلف در این خصوص به شدت برخورد صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه تا ۱۵ آبان روزهای تعطیل تمام ورودی‌های شهر گلپایگان کنترل و از ورود مسافران جلوگیری می‌شود.

آمار بستری‌‎ها و فوتی‌ها در گلپایگان نسبت به گذشته افزایش یافت

ناصر رستمی رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با تاکید براینکه برای کمک به پرسنل کادر درمانی بیمارستان امام حسین گلپایگان عاجزانه از مردم شهرستان در این خصوص کمک و یاری می‌طلبم، اظهار می‌کند: در گلپایگان آمار بستری‌‎ها و فوتی‌های بیماری کرونا ۱۰ روز است که نسبت به گذشته افزایش یافته است و در لیست حاد بیماری کرونا قرار گرفتیم.

وی می‌افزاید: یکی از افراد سالمند در مرکز نگهداری سالمندان مبتلا به کوید ۱۹ بود که پس از بستری شدن در بیمارستان سبب انتشار ویروس و افزایش فوتی‌ها شد، تعدادی از سالمندان در مرکز نگهداری سالمندان گلپایگان نیز فوت شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تصریح می‌کند: مراسمات ماه محرم، بازگشایی مدارس و تجمعات بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و میزبانی خانواده‌ها از میهمانان عامل شدت یافتن بیماری شد که امیدواریم با تصمیمات ستاد کرونا در اعمال محدودیت‌ها تا ۱۰ روز وضعیت عادی شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: چک های برگشتی اصناف گلپایگان وضعیت اقتصادی اعمال محدودیت ها فوتی ها ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور

سرهنگ احمد شیرانی، در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته گفت: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت الی ساعت ۶ بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ۱۴۰۳، از محور‌های کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

سرهنگ شیرانی در خصوص تردد در محور کرج-چالوس گفت: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب گفت: محدودیت قطعی تردد در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌شود. (شمال به جنوب)

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌شود و از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

وی گفت: پیش بینی محدودیت تردد در صورت پر حجم بودن ترافیک: از ساعت ۱۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌شود. (شمال به جنوب) و از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌شود و همچنین از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

وی درباره اعمال محدودیت تردد جنوب به شما گفت: محدودیت قطعی تردد در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود؛ و از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می‌شود.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌شود. (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: تردد از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با در خصوص پیش بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک گفت: روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقیله از ساعت ۱۱ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۴ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

سرهنگ شیرانی گفت: از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌ها از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی درباره محدودیت تردد در محور هراز گفت: تردد انواع تریلردر محور هراز همچنان ممنوع وتردد انواع کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت الی ساعت ۲ بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۲ اردیبهشت الی روز شنبه تاریخ ۱۵ اردیبهشت به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وی درخصوص تردد در محور قدیم رشت-قزوین و بالعکس گفت: تردد انواع تریلر‌ها کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه در محور فوق ممنوع است. همچنین در محور آستارا اردبیل و بالعکس تردد انواع تریلر‌ها کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های در محور فوق ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم