Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@05:16:15 GMT

دمپ های باطله انگوران احیا می شود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۵۰۴۲

دمپ های باطله انگوران احیا می شود

خبرگزاری آریا - مجتمع سرب و روی انگوران تا سال 1401 احیا و بازسازی 17 هکتار از دمپ های باطله خود را در 4 فاز انجام خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در بازدید معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و هیأت همراه از پروژه احیا و بازسازی معدن سرب و روی انگوران استان زنجان، امید فلاح؛ مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با بیان این مطلب گفت: ایمپاسکو و مجتمع معدنی انگوران صیانت و حفاظت از محیط زیست ،منابع طبیعی و پوشش گیاهی منطقه را در اولویت های کاری خود قرارداده است و این مجتمع با انتخاب به عنوان معدن سبز که دستاورد بسیار بزرگی در استان زنجان می باشد، توانسته برای نخستین بار تفاهم نامه احیاء و بازسازی 17 هکتار از دمپ های باطله خود را در 4 فاز با امور جنگل ها و آبخیزداری استان زنجان منعقد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده فاز اول و دوم دمپ های باطله به مساحت 7 هکتار در سال های 98 و 99 احیا و بازسازی شده و فاز های سوم و چهارم آن در سال های 1400 و 1401 انجام خواهد پذیرفت .
در ادامه عباسعلی نوبخت؛ معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این که طرح احیا و بازسازی معادن از 2 سال قبل در معدن سرب و روی انگوران کلید خورده گفت: این طرح در 7 هکتار از عرصه فعالیت‌های معدنی اجرا شده است.
وی با اشاره به این که کارکنان سازمان جنگل‌ها حافظ انفال و منابع طبیعی هستند افزود: در تلاش هستیم تا پوشش گیاهی کشور را احیاء، توسعه و غنی سازی کنیم.
نوبخت با بیان این که با افزایش پوشش گیاهی کاربری‌های مختلفی نیز ایجاد می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر کاربری بازاری جنگل‌ها 20 درصد و غیر بازاری نیز 80 درصد است.
این‌ مقام‌ مسئول گفت: منطقه سرب و روی انگوران با اجرای طرح احیا و بازسازی می‌تواند برای دیگر مناطق معدنی کشور الگو باشد.
نوبخت در پایایان تاکید کرد: حفظ عرصه‌های منابع خدادادی و پوشش طبیعی کشور از جمله کارهای اساسی سازمان جنگل‌ها است که در همین راستا در مجموع امسال 100 هزار هکتار از اراضی ملی کشور تحت اجرای طرح‌های غنی‌سازی، احیاء، جنگلکاری اقتصادی و زراعت چوب قرار می گیرد.
در ادامه خلیل آقاجانلو؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان‌ هم با توجه به اجرای موفقیت آمیز طرح احیاء و بازسازی معادن سرب و روی انگوران گفت: این طرح در دیگر معادن استان هم عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: با همت کارشناسان و همکاران، منابع طبیعی استان زنجان توانسته جزو استان‌های اول در تولید نهال ارس شود و در این راستا نهال‌های تولید شده ارس در منطقه انگوران نیز کشت شده است تا در آینده نزدیک شاهد بازسازی این منطقه باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرب و روی انگوران سازمان جنگل ها احیا و بازسازی منابع طبیعی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها

روند واگذاری بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به دهیاری‌ها بررسی و بر اختصاص تسهیلات کم بهره برای بازسازی این بناها تأکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با حضور مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌ها و اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراعلام کرد: در این نشست مقرر شد وفق مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی کشور به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری ها واگذار شود.

وی افزود: دراین تفاهم‌نامه همچنین مقرر شد، منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی این بناها نیز از طریق اختصاص تسهیلات کم بهره تأمین و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، مشکلات دسترسی و ساختاری آنها مرتفع شود.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه عنوان شد که این اقدام می‌تواند ضمن حفظ و احیای بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به عنوان میراث فرهنگی کشور، موجب توسعه زیرساخت های گردشگری و رونق کسب و کار در روستاها و درآمدزایی برای دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاری ها شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد