Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل مکرمی‌فر گفت: مطالعات کارشناسی در مورد سکه ولایت عهدی امام رضا انجام و پس از این‌که از نظر ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی و هنری واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی تشخیص داده شد، فرایند ثبت در فهرست آثار ملی ایران را طی کرد.. این اثر ارزشمند در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود و آئین‌نامه‌های مرتبط با نگهداری و حفظ آثار تاریخی به رئیس موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود طغرایی، مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی هم گفت: پس از انتصاب امام رضا(ع) به ولایتعهدی مأمون عباسی (خلافت: ۱۹۴ تا ۲۱۸ ق) در تاریخ هفتم رمضان سال ۲۰۱ ق، سکه‌های نقره (درهم) به این مناسبت و به نام آن حضرت در اصفهان، محمدیّه، فارس، مرو، نیشابور و سمرقند ضرب شد. گنجینه سکه موزه رضوی ۱۲ عدد از این سکّه‌های تاریخی را که در فاصله سال‌های ۲۰۲ تا ۲۰۴ ق ضرب شدند به نمایش گذاشته است.

کد خبر 560775 برچسب‌ها فرهنگ - میراث فرهنگی استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ میراث فرهنگی استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • موزه‌ها شنبه تعطیل است
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان