Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعالیت‌های این سازمان با محوریت آموزش همگانی در زمینه مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش قدس آنلاین، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فعالیت‌های این سازمان با محوریت آموزش همگانی در زمینه مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد و گفت: مقام معظم رهبری در روز شنبه جلسه ویژه‌ای با حضور اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل دادند که نخستین جلسه حضوری ایشان در این سطح پس از مدت‌ها بود و نشان از اهمیت موضوع کرونا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر انقلاب در این دیدار بر چند کلیدواژه تاکید داشتند که باید درباره آنها کارهای ویژه‌ای انجام داد. بخشی از این موضوعات، محله محوری، آموزش همگانی و اقناع افکار عمومی بود و ایشان تاکید داشتند که همه دستگاه‌ها باید در این حوزه کمک کنند و بحث مواسات و کمک مؤمنانه نیز باید ادامه پیدا کند.

وی افزود: در روز یکشنبه جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران با حضور دکتر زالی رییس این ستاد تشکیل شد که تعدادی از مسئولان شهری تهران نیز در این نشست حضور داشتند و طراحی مدل جدیدتر و کامل‌تری برای دور تازه شیوع ویروس کرونا که همه‌گیری وسیع‌تری دارد و مردم را درگیر کرده است، بحث و بررسی شد. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان یکی از اعضای این ستاد وظایفی را بر عهده گرفته و کارش را آغاز کرده است.

فاطمیان‌پور با بیان اینکه مجموعه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه سلامت و آموزش عمومی در چند بخش طراحی شده، عنوان کرد: «همیار سلامت» یکی از این برنامه‌هاست که در آن با محوریت بسیج سازمان فرهنگی هنری، در حوزه اطلاع‌رسانی، ثبت نام و ساماندهی نیروهای مردمی در قالب کانون‌های جهادی و فعالیت این نیروها در زمینه توزیع ماسک، تذکر به شهروندان و کمک به پرستاران در بیمارستان‌های ویژه کرونا پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: راه‌اندازی ستاد محله‌ای کرونا یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری خواهد بود. در این حوزه کارهای متنوعی قابل اجراست که به عنوان مثال می‌توان به کمک در خرید روزانه بیماران و سالمندان به منظور جلوگیری از رفت و آمد این افراد در مکان‌های پرخطر و کمک به آشنایی ساکنان آپارتمان‌ها با ضوابط دوره جدید شیوع کرونا اشاره کرد.

وی اضافه کرد: بخش دیگر فعالیت‌ها، همراه کردن کودکان و نوجوانان در پویش همیار سلامت است که همان طور که در زمینه همیار پلیس این اتفاق به خوبی افتاده، در زمینه سلامت هم کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۵ سال می‌توانند توسط سایت فرهنگ‌سرای مجازی به پویش بپیوندند.

فاطمیان‌پور تصریح کرد: همچنین سعی داریم با همکاری آموزش و پرورش از ظرفیت سامانه شاد هم استفاده کنیم تا دانش‌آموزان هم خودشان آموزش ببینند و هم به دیگر اعضای خانواده‌شان تذکرات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را بدهند. همچنین پویش‌های فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی در زمینه کرونا فعال خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به برنامه «قدردانیم» گفت: در این برنامه مردم هدایای دست‌ساز شامل نامه، نقاشی و... را آماده می‌کنند و این هدایا به دست پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌ها می‌رسد که در این فضای سخت مشغول کار هستند و برخی از آنها مدت‌هاست خانواده‌هایشان را ندیده‌اند. هدف از این برنامه، رساندن قدردانی و حمایت مردم به کادر درمان است.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین کار سازمان فرهنگی هنری در موضوع کرونا، آموزش همگانی و اقناع افکار عمومی است که با توجه به ظرفیت‌های گسترده این سازمان، در جلسه ستاد کرونای تهران این موضوع به سازمان فرهنگی هنری محول شد. قرارگاهی در این حوزه ایجاد شد که مدیران فرهنگی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در این قرارگاه حضور دارند و موارد مورد نیاز که باید به گوش مردم برسد، به ما منتقل می‌کنند. این موضوعات به سرعت تبدیل به تولیدات رسانه‌ای می‌شود و به شکل گسترده در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

فاطمیان‌پور همچنین بر ادامه فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک تاکید کرد و گفت: مراکز سازمان فرهنگی هنری از روز اول شیوع کرونا مشغول به کار در این زمینه هستند و این مجموعه‌ها به کار خود ادامه می‌دهند و تولید ماسک توسط نیروهای داوطلب برای اهدا به کادر درمان همچنان در حال انجام است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آموزش همگاني همیاران سلامت کرونا سازمان فرهنگی هنری آموزش همگانی ویروس کرونا فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود

ایتنا - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به مبارزه با همه‌گیری‌های آینده موافقت کنند.
تفاهم‌نامه جدید و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قوانین موجود در مقابله با همه‌گیری‌ها، به منظور تقویت دفاع جهانی در برابر عوامل بیماری‌زای جدید پس از همه‌گیری کووید-۱۹ که جان میلیون‌ها تن را گرفت، تدوین شده است.

کشورهای عضو این سازمان قرار است در روز ۲۱ اردیبهشت مذاکرات بر سر این توافق را نهایی کنند تا بتوانند آن را در نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی در اواخر ماه به تصویب برسانند، ولی اختلافات بزرگی بر سر متن این تفاهم‌نامه وجود دارد.

تدروس آدهانوم، دبیر‌کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با اشاره به اهمیت این توافق به کشورهای جهان گفت: «به مردم دنیا، مردم کشورهای تان، و مردمی که نماینده آنها هستید، آینده امنی بدهید.»

یکی از اصلی‌ترین اختلافات میان کشورهای ثروتمند و کشورهای در حال توسعه، موضوع به اشتراک‌گذاری عادلانه داروها و واکسن‌ها برای جلوگیری از تکرار معضلات دوران کرونا است.

دسترسی به پاتوژن‌های شناسایی شده در داخل کشورها، دسترسی به محصولات مبارزه با بیماری همه‌گیر مانند واکسن‌های تولید شده؛ و توزیع عادلانه نه تنها آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسیناسیون‌های ضد همه‌گیر، بلکه ابزار تولید آنها از موضوعات مورد بحث میان کشورها است.

شماری از سیاستمداران در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا استدلال می‌کنند که این توافق که الزام قانونی دارد، قدرت زیادی را به سازمان بهداشت جهانی می‌دهد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این استدلال را رد می‌کند و می‌گوید تفاهم‌نامه به کشورها کمک می‌کند تا در برابر شیوع همه‌گیری بهتر از شهروندانشان محافظت کنند.

سازمان بهداشت جهانی در هفته‌های اخیر در مورد رشد تصاعدی آنفولانزای مرغی با نگرانی در مورد اینکه در صورت شروع انتقال آن بین انسان‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد، زنگ‌های خطر را به صدا درآورد و این موضوع، فوریت رسیدن به این توافق را برجسته‌تر کرد.

در تاریخ ۷۵ ساله این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تنها باری که کشورهای عضو توانستند با یک معاهده قانونی الزام‌آور موافقت کنند، معاهده کنترل دخانیات در سال ۲۰۰۳ میلادی بود.

سازمان بهداشت جهانی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دلیل رویکرد خود در پیدا کردن منشاء ویروس آماج انتقادهای فراوان قرار گرفت.

در این ارتباط، این سازمان، یک بازدید به شدت کنترل شده از چین داشت و به این نتیجه رسید که «بسیار بعید» است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به انسان منتقل شده باشد.

با این حال سازمان بهداشت جهانی در پی فشارها، گزارش تحقیقی دیگری منتشر کرد و در آن، گروه متخصصان این سازمان گفتند که داده‌های لازم برای توضیح چگونگی شروع همه‌گیری وجود ندارد.

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که نمی توان نظریه «حادثه آزمایشگاهی» را نادیده گرفت اما تأکید کرد که چین اطلاعاتی به این نهاد بین‌المللی ارائه نکرده است که در آن احتمال ابتلا به ویروس کرونا ناشی از نشت آزمایشگاهی ارزیابی شده باشد.

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی