Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هزینه آزمون‌های بین المللی افزایش نداشته و همان ۲۲۰ دلار است و نوسانات ارز دلیل افزایش هزینه این آزمون‌های شده است.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: ابراهیم خدایی درخصوص هزینه شرکت در آزمون های بین المللی اظهار کرد: علت اعلام هزینه آزمون‌های بین المللی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور این است که، چون این سازمان بر آزمون‌ها نظارت می‌کند اعلام کرده ایم که ۲۲۰ دلار هزینه ثبت نام در این آزمون است و این میزان براساس نرخ ارز تعیین می‌شود و متقاضی نیز باید ارز را تبدیل کرده و در نهایت مبلغ را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال در این تبدیل ارز به پول داخلی اگر افزایشی بوده ما در این افزایش قیمت دخیل نیستیم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: هزینه ۲۲۰ دلاری آزمون در واقع از سوی سازمان سنجش افزایش پیدا نکرده و بر اساس نرخ جدید در بازار ارز هزینه آزمون آیلتس تغییر می‌کند؛ در اصل اگر افزایشی هم بوده بخاطر نوسانات ارزی است.

خدایی گفت: بخشی از هزینه‌های آزمون‌های بین المللی در داخل کشور هزینه عوامل اجرایی و ... می‌شود در واقع به موسسات اعلام کردیم در هزینه‌های آزمون صرفه جویی کنند تا هزینه کمتری از داوطلب دریافت شود.

وی خاطر نشان کرد: مثلا برای آزمون تافل، چون ثبت نام داوطلب در سایت ETS انجام می‌شود هزینه‌های آن حدود ۸ میلیون تومان است، اما آزمون بین المللی، چون بخشی از آن در داخل ثبت نام می‌شود هزینه‌ها مقداری کمتر از آزمون تافل است.

به گزارش ایسنا، بر اساس بخشنامه جدید سازمان سنجش آموزش کشور، نرخ جدید ثبت نام آزمون آیلتس مبلغ ۶ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۰ تومان محاسبه و به مراکز برگزاری آزمون، ابلاغ شده است.

همچنین وجه واریزی از سوی داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون آیلتس، به صورت علی الحساب بوده و این بدان معنا است که چنانچه قبل از برگزاری آزمون تغییر قابل اعتنایی (افزایش یا کاهش) در نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و سایر شاخص‌های اقتصادی اعلام شود، مابه التفاوت نرخ قطعی ثبت نام از داوطلبان اخذ و یا به آنان عودت داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  نتیجه نهایی آزمون کارشناسی ارشد دولتی و آزاد اعلام شد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: نوسانات نرخ ارز آزمون سازمان سنجش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نوسانات نرخ ارز آزمون سازمان سنجش سازمان سنجش آموزش کشور آزمون های بین المللی هزینه آزمون ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه تایید کرد که لندن تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌های دفاعی خود را به ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور افزایش خواهد داد.

سوناک در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، خاطرنشان کرد که تغییرات از امروز آغاز می‌شود و بودجه هزینه‌ها "به طور پیوسته هر سال افزایش می‌یابد. " 

وی تصریح کرد: "طی شش سال آینده، ما ۷۵ میلیارد پوند اضافی برای دفاع خود سرمایه گذاری خواهیم کرد و به طور کامل، بدون افزایش وام یا بدهی، تامین خواهد شد. "

این طرح، انگلیس را به "بزرگترین قدرت دفاعی اروپا و دومین قدرت دفاعی در ناتو" تبدیل خواهد کرد. این طرح در حال حاضر بر تقویت دفاع لندن و تغییر مدل تدارکات این کشور، نوآوری‌ها و حمایت بلندمدت از اوکراین متمرکز است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مخالفت جدی منچستریونایتد با محدودیت مالی در لیگ برتر
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد