Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی در واکنش به اهانت به پیامبر(ص) در فرانسه و حمایت رئیس جمهور این کشور از این گفت: غرب، اروپا و فرانسه اگر راست می‌گوید و واقعا دنبال این است که در جامعه امروز بشری صلح و برادری و امنیت حاکم شود، باید دست از دخالت در امور داخلی مسلمانان بردارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت (چهارشنبه 7 آبان) طی سخنانی بیان کرد: هفته وحدت را پیش پیش رو داریم که از 12 الی 17 ربیع المولود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساس زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) تنها برای هدایت جامعه مسلمانان آن روز نبود و بلکه پیامبر اکرم(ص) معلم بشریت بود. پیامبر اسلام، رحمتی برای همه جهانیان بود و این در قرآن کریم اشاره شده است. اینکه در دنیای امروز می‌بینیم علم به امتیاز تبدیل شده و اینکه در دنیای امروز می‌بینیم عدالت و عدم تبعیض به عنوان ارزش است و اینکه بخشی از زندگی جامعه بشری بر مبنای پیمان است و اینکه در جوامع امروز افتخار می‌کنند به دنبال دموکراسی و مشورت با مردم هستند، این‌ها ارزش‌هایی است که پیامبر اسلام(ص) در آن روزگار برای بشریت آورد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: ما سخن از هفته وحدت می‌گوییم که به معنای وحدت شیعه و سنی است و البته که این‌چنین است و همه مسلمانان و خانواده بزرگ اهل قبله، همه در کنار هم هستیم و امامان بزرگوار به شیعیان خود تأکید کرده‌اند نسبت به آن‌هایی که حتی مخالف اهل بیت(ع) بودند، مسلمان بودند ولی به دلایلی مخالف ائمه اطهار(ع) بودند؛ سفارش کردند که در تشییع جنازه، عیادت بیماران آن‌ها بروند و حقوق مردم را مورد احترام قرار دهند.

رئیس‌جمهور گفت: اساس دعوت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بر مبنای برادری و اخوت میان همه مسلمانان و حتی آن‌هایی است که دارای نوعی انحراف در تفکر بودند اما مسلمان بودند، می‌باشد و این درس بزرگی برای ماست.

روحانی اظهار داشت: از طرف دیگر در سراسر قرآن کریم و کلمات پیامبر اسلام(ص) می‌بینیم که نوعی وحدت میان همه ادیان الهی وجود دارد و در قرآن در آیات مختلف نام ادیان و نام انبیا ذکر شده است. مسلمان بودن به این نیست که ما فقط نبوت پایمبر گرامی اسلام(ص) را می‌پذیریم؛ بلکه ما به همه انبیا احترام می‌گذاریم. ما به حضرت موسی، عیسی، ابراهیم،  نوح و همه‌ی انبیا احترام می‌گذاریم.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز در صورتی می‌توانیم در کنار یکیدگر زندگی کنیم و صلح و ثبات در جامعه ما بر قرار باشد که همه به هم احترام کنیم. بی‌احترامی به یک پیامبر هنر نیست و بلکه ضد اخلاق و تشویق به خشونت است و تحریک احساسات میلیون‌ها و میلیاردها نفر در سراسر جهان از مسلمانان و غیر مسلمانان هنر نیست. جای تعجب است که آن‌هایی که ادعای فرهنگ و دموکراسی دارند و به نحوی ولو ناخواسته به خشونت و خونزیری تشویق می‌کنند. کجای آزادی آمده است که آزادی به معنای تعطیلی درس اخلاق است؟ اتفاقا آزادی زمانی می‌تواند برای جامعه مفید باشد که همراه با احترام به ارزش‌ها باشد.

رئیس‌جهور ادامه داد: مگر می‌شود ارزش‌ها و اخلاق را زیر پا بگذاریم و به شخصیتی که به گردن همه حق دارد، توهین کنیم؟ پیامبر اسلام(ص) به حق به گردن تک‌تک اروپایی‌ها و کسانی که در غرب و شرق زندگی می‌کنند، دارد و ایشان معلم بشریت است. کشورهایی که ادعای آزادی، حقوق و قانون دارند، مردم را به توهین به یکدیگر و بزرگان و کسانی که مردم با همه وجود به آنان عشق می‌ورزند، تشویق می‌کنند. غربی‌ها بفمهند پیامبر گرامی اسلام(ص) مورد عشق سراسر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است.

روحانی افزود: توهین به پیامبر اسلام(ص) توهین به مسلمانان، توهین به همه انبیا و ارزش‌های انسانی و زیرپا گذاشتن اخلاق است. جای تعجب است که غرب، اروپا و فرانسه اگر راست می‌گوید و واقعا دنبال این است که در جامعه‌ی امروز بشری صلح و برادری و امنیت حاکم شود، باید دست از دخالت در امور داخلی مسلمانان بردارد. مشکلاتی که به وجود آمده به خاطر ظلم و مداخله‌ی نابجای غرب در طول تاریخ به‌ویژه در قرن‌های 18 تا 20 و امروز در امور مسلمانان است. در دوران استعمار جدید و شرایط امروز دنیا مسلمان‌ها را تحت ستم قرار دادند و نمونه بارز این نیز امروز یمن است که مردم فقیر و گرفتار یمن زیر بمب‌های مخلتف غربی‌ها و هواپیماهایی است که غربی‌ها در اختیار کشورهای متجاوز قرار داده‌اند، هستند. فحاشی، توهین، سخن ناروا گفتن و کاریکاتور زشت‌کشیدن جزو اخلاق و دموکراسی و انسانیت نیست.

وی بیان کرد: دنیای اسلام عکس العمل بسیار به موقع و قاطعی در برابر سخنان ناروای برخی مسئولین غربی نشان داد و این نشان می‌دهد که دنیای اسلام همواره پیرو راهبر بزرگ خود و امیدواریم آن‌ها که اشتباه کردند، اشتباه خود را جبران کرده و به مسیر عدالت، اخلاق و عقاید ادیان آسمانی برگردند که امروز در جهان امروز پیروان دارند و مورد احترام انسان‌ها هستند.

روحانی: دولت تأمین معیشت مردم و جبران تورم را وظیفه خود می‌داندجهانگیری: بخش کشاورزی باید بدون اتکا به یارانه‌ها به بخشی اقتصادی تبدیل شودربیعی در پاسخ به تسنیم: مسیر جزئی ورود دارو به ایران باز شده است/ آخرین وضعیت بازگشت ارزهای بلوکه‌شده از کره‌جنوبیربیعی: هرکس رئیس‌جمهور آمریکا شود برای بازگشت به برجام باید خسارت بدهد

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم رئیس جمهور جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم رئیس جمهور پیامبر اسلام ص رئیس جمهور ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم

به گزارش صدای ایران،گزیده سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:

***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

*** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.

*** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.

*** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشار‌ها پیشرفت‌های بزرگی به دست آمده است.

*** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد، چون دل به کمک خارج از مرز‌ها نبسته است. این روحیه را باید تقویت کرد.

*** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.

***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است. امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه‌های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.

از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشور‌ها و فرهنگ‌های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است

خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.

تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.

کشور‌های مختلف، ملتها، فرهنگ‌های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.

نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.

ارزش کارگر در اسلام یک ارزش ذاتی است/ جامعه‌ای که در آن کار وجود داشته باشد، قدرت و قوت آن افزایش پیدا خواهد کرد

اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است. این تعبیرات "عمل صالح" که در قرآن هست و در روایات متعدد انواع تعبیرات و تمجید‌هایی که از عمل هست، مراد فقط نماز و روزه که نیست. عمل یعنی همه‌جور عملی. هم عملی که انسان میکند برای به عنوان عبادت، هم عملی که انسان میکند برای آوردن نان حلال در سفره.

«من یعمل یزداد قوةً» جامعه‌ای که در آن کار وجود داشته باشد و عمل انجام بگیرد در او، قدرت و قوّت آن جامعه افزایش پیدا خواهد کرد. «و من یقصر فی العمل یزداد فترةً» آن جامعه‌ای و آن فردی که در عمل کوتاهی بکند، سستی او روز به روز بیشتر خواهد شد. عمل قوّت ایجاد میکند، هم در فرد، هم در جامعه. عمل این است.

خب پس عمل ارزش ذاتی دارد در اسلام. کی این عمل را انجام میدهد؟ شما؛ کارگر. پس کارگر ارزش ذاتی دارد. ۱۴۰۳/۲/۵

این دیدار صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب