Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه به نقل از مرکز آمار ایران، شاخص قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای را در مهر ماه ١٣٩٩ منتشر کرد. بر اساس این گزارش، محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٢١.١ درصد برای دهک دهم تا ٢٣.٥ درصد برای دهک دوم است.

نرخ تورم کل کشور در مهر ماه ١٣٩٩ برابر ٢٧.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٢٤.٤ درصد برای دهک اول تا ٣٢.٥ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٢١.١ درصد برای دهک دهم تا ٢٣.٥ درصد برای دهک دوم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٥.٥ درصد برای دهک اول تا ٣٥.٥ درصد برای دهک دهم است.

فاصله تورمی دهک‌ها

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٨.١ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٦.٥ درصد) ١.٦ واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ١.٢ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ٢.٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

  هرمزگان بالاترین نرخ تورم استانی مهرماه را ثبت کرد   در مهرماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان آذربایجان غربی با ١٠.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤.١ درصد افزایش است.

کل خانوارها

در مهر ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٦١.٥ رسید که نسبت به ماه قبل ٧.٠ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان آذربایجان غربی با ١٠.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤.١ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤١.٤ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کرمانشاه (٤٨.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مازندران (٣٦.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٧.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان‌آذربایجان غربی (٢٣.١ درصد) است.

 

خانوارهای شهری

در مهر ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٦٠.٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٧.١ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان آذربایجان غربی با ١٠.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤.٧ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤١.٣ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان کرمانشاه (٤٨.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان یزد (٣٥.٧ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٢٧.٣ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٣.٣ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در مهر ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٦٨.٢ رسید که نسبت به ماه قبل ٦.٩ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان آذربایجان غربی با ١٠.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٣.٠ درصد افزایش می‌باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٤٢.٢ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان بوشهر (٥١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان ایلام (٣٦.٠ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٦.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٣.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٢١.٦ درصد) است.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مرکز آمار تورم نرخ تورم پارسی خبر ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای رسید که نسبت به ماه قبل نرخ تورم دوازده ماهه خانوارهای روستایی تورم نقطه به نقطه درصد برای دهک دهم خانوارهای شهری برای خانوارهای خانوارهای کشور گروه عمده ٥ درصد درصد رسید شاخص کل مهر ماه ٣ درصد دهک ها ٢ درصد ١ درصد ٠ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد؛ بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت. طی این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

کد خبر 6096170

دیگر خبرها

  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتطارات تورمی کم شد
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴