Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابوالفضل پرپنچی، با ارائه گزارشی از خدمات این نهاد در بخش‌های بهداشت، درمان و امور بیمه گفت: در شش ماهه نخست امسال هزینه‌های بیمه مکمل و فرانشیز برای ۹ هزار و ۱۲۸ مددجوی تحت حمایت به مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و هزینه درمان ۸۴۸ بیمار خاص و صعب العلاج به مبلغ دویست میلیون و۴۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیمه پایه مددجویان تحت حمایت «خدمات درمانی» است و از آنجایی که بیمه‌های پایه، کلیه هزینه‌های درمانی را پوشش نمی‌دهند و این امر برای مددجویان که از اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه هستند، مشکلات زیادی ایجاد می‌کند لذا برای کمک به جامعه هدف تحت حمایت در این زمینه یک بیمه مکمل درمانی برای مددجویان تحت حمایت در نظر گرفته شده است که این عزیزان با مراجعه به ادارات این نهاد و ارائه اسناد و مدارک مربوطه به کارشناسان درمان کمیته امداد بخشی از هزینه‌های درمانی آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، به ارائه خدمات به کودکان دارای سو تغذیه در قالب طرح رفع سو تغذیه کودکان کمتر از پنج سال اشاره و بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال برای ۸۴۰ کودک کمتر از پنج سال که توسط مراکز بهداشت و درمان به این نهاد معرفی شده اند ۳۳۶ میلیون تومان واریز شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح رفع سو تغذیه کودکان کمتر از پنج سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می‌شود، افزود: پس از انجام پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ها، کودکان دچار سو تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می‌شود.

پرپنچی یادآور شد: در صورت بهبودی کامل و سلامتی کودکان تحت حمایت این طرح، آنان از این طرح حمایتی خارج شده و کودکان دیگری که از سو تغذیه رنج می‌برند با معرفی مراکز بهداشت جایگزین می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین از آغاز اجرای طرح رفع سو تغذیه برای مادران باردار و شیرده خبر داد و گفت: با مشارکت مراکز بهداشت مادران باردار و شیرده مبتلا به سو تغذیه به ادارات کمیته امداد معرفی می‌شوند و ماهیانه از سبد غذایی بهره مند می‌شوند.

وی در ادامه به پرداخت پنج میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی برای شش هزار و ۱۲۹ زن سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت این طرح به شرط رسیدن به شرایط بازنشستگی از مزایای بازنشستگی برخوردار و توانمند می‌شوند.

پرپنچی در پایان به مشارکت بیمارستان‌های طرف قرارداد با این نهاد در ارائه خدمات به جامعه هدف اشاره و عنوان کرد: برای تسهیل در امر درمان جامعه هدف تحت حمایت و کاهش هزینه‌های بستری و همچنین دارویی این عزیزان اداره درمان استان تهران نسبت به تقبل هزینه این عزیزان با مشارکت مددکاران بیمارستان‌های طرف قرارداد اقدام نموده است.

وی افزود: در شش ماه اول امسال درمجموع ۲۳۹ مورد به ۴۷۵ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان برای بیماران بستری در بیمارستان‌های طرف قرارداد، داروهای بیماران خاص و صعب العلاج صادر شده است که مبلغ ۱۷۹ میلیون و ۹۸۸ هزار توان برای بیماران تحت حمایت این نهاد از مراکز درمانی تخفیف دریافت شده است.

کد خبر 5058316 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی مددجویان کمیته امداد بیمه هفته ناجا شورای شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور قوه قضاییه گردشگری آیت الله سید ابراهیم رئیسی آلودگی هوا وضعیت راهها شهر تهران سازمان تامین اجتماعی شبکه شاد مراکز بهداشت کمیته امداد تحت حمایت سو تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است

سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  کمیته امداد برای  توانمند ساز کردن خانواده‌های تحت حمایت در تلاش است که بتواند خدمات مختلفی را ارائه ‌دهد.

او‌در ادامه تصریح کرد: خدمات کمیته امداد تنها معیشت، مسکن ،پوشاک،اشتغال نیست، بلکه خدمات مشاوره ای هم جزو اولویت‌های خدمت رسانی در توانمند کردن جامعه هدف تحت حمایت وجود دارد.

پرپنچی گفت: مشاوره سبب می‌شود خانواده‌هایی که از مسیر توانمندی خارج می‌شوند به این مسیر بازگردند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: یکی مهم ترین و اصلی ترین  مؤلفه‌های توانمندسازی خوداتکایی، خودباوری و تقویت امور فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت است.

او گفت: اگر راهنمایی و مشاوره نباشد به هدف مورد نظر نخواهیم رسید. یکی از موارد توانمند سازی اقتصادی بوده، اما بحث مشاوره، اجتماعی است که می‌تواند فرد را برای تحقق توانمندی آماده کند.

پرپنچی تصریح کرد: به همین دلیل برای بالا بردن کیفیت و روند مناسب اقدام به  راه اندازی برخی  مراکز کرده ایم که بتوانیم کنترل کافی را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی